Ga naar inhoud


Verschil in geluidsniveau dolby/stereo


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Mijn Re-9000 is digitaal aangesloten op een Denon receiver. Bij zenders met stereo is het geluid veel harder dan de zenders met Dolby digital.

Ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen. Wie helpt mij?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht heb je het onderstaande al aangepast maar toch voor alle zekerheid toch nog eens.

 

Zet het geluidsniveau van de RE-9000 permanent op maximaal en regel het geluid daarna via de Denon.

Bij mij althans loste dit het probleem op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem heb ik ook, en volgens mij kan je het enkel met de hand doen.

Als ik overschakeld naar een zender met stereo moet ik altijd het geluid van me HTC zachter zetten.

 

En het geluid van de rebox staat altijd maximaal als het via een hdmi kabel gaat, zo als bij me zelf.

aangepast door David1980

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging nu waarschijnlijk ten onrechte ervan uit dat de TS de audio via een optische kabel (evtl. Toslink) op zijn Denon heeft aangesloten maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Ik realiseerde me dit nu pas toen jij riep dat jouw audio via een HDMI kabel is aangesloten.

 

Misschien wil de TS nog even aangeven hoe de audio is aangesloten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ga ik nog even checken. Ik heb zowel toslink als hdmi aangesloten.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik wil graag nog even doorgeven wat de oplossing voor mijn probleem was.

 

Ik luisterde via hdmi, deze uitgang van de box is niet regelbaar. Ik heb nu de box aangesloten via de optsche kabel.

Daarna heb ik het geluid van de stereozenders teruggeschroefd naar ongeveer het niveau van de Dolby zenders. Deze regeling heeft geen invloed op de Dolby zenders.

Op die manier hebben alle zenders ongeveer het zelfde geluidsniveau en worden we niet meer geconfronteerd met grote klappen in het geluid.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...