Ga naar inhoud


Meerdere kanalen gelijktijdig opnemen?


luijt019

Aanbevolen berichten

Ben sinds kort in het bezit van de 7020HD en ben aan het stoeien met de installatie.

 

Volgens een test van deze ontvanger zou hij makkelijk zes kanalen tegelijk op kunnen nemen.

Mij lukt dit niet ondanks 2 S-tuners, ik kan nu 1 kijken en 1 opnemen kan iemand mij vertellen wat ik gemist heb.

 

Gebruik Oozoon image met CCcam beide laatste versie

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

Gr Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft dat niet te maken met het feit dat ze op dezelfde transponder moeten zitten? Had ik voorheen wel met de 7020s. Heb met de VU+ Duo nog niet geprobeerd om meerdere opnames tegelijk te doen en een kanaal te kijken. Maar het moet wel kunnen. Welke instelling gebruik je voor de tuners? B staat gelijk aan A of doorlus? Doorlus werkt niet, B staat gelijk aan tuner A werkt het waarschijnlijk wel. Ik kan namelijk wel 1 opname hebben lopen, de vrouw een zender aan het kijken en zelf via een stream naar een andere zender kijken op de laptop.

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo bekend (niet) met Oozoon, maar het je Meerdere boeketten toestaan wel op ja staan?

 

Edit: En heeft elke tuner een eigen aansluiting?

 

vGnp

aangepast door vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niks met de image te maken maar met de transponder als ik HD opneem met mijn DM8000 lukt het ook maar max 2 opnemen omdat ik met twee tuners HD kijk met de andere twee tuners die in mijn DM8000 zitten kijk ik SD als ik dan een opname maak kan ik tot wel 6 tegelijk (voor zolang als het duurt met de canaldigitaal kaart).

Ga ik opnemen met mijn DM7020HD zelfde verhaal SD gaat wel HD max Twee en zoals vGnp zegt er is een voorwaarde alles apart aansluiten dus niet de doorlus functie gebruiken

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

disecq A/B

 

dat is niet nodig, gewoon tuner A op 19.2 vast, tuner B op 23.5 vast (Configuration Mode simple en Mode Single).

diseqc A/B is wat anders...

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij een dual LNB Twin heeft dus wat hij schrijft is goed.

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhja, dat bedacht ik me net ook nog...

Dan heeft zo'n 2e kabel vanaf die duokop geen zin toch? Dan raakt de switch daarvan in de war... Dan kan je beter 1 kabel aansluiten op tuner A met diseqc A/B en dan tuner B is een doorlus van tuner A. Een diseqc switch kan alleen maar op poort A of B staan... (is satelliet 19.2 of 23.5)

Of zijn die 2 uitgangen wél totaal onafhankelijk?

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die diseqc switch zit ingebouwd in de LNB.

Of zijn die 2 uitgangen wél totaal onafhankelijk? (Ja zeker wel)

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan, dat wist ik niet. Dan heb ik niks gezegd ;)

(Tenzij TS tóch 2 aparte koppen heeft, zónder diseqc switch, laat maar horen luijt019! :) )

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die diseqc switch zit inderdaad ingebouwd in de LNB.

Inmiddels is het probleem getackeld de 2e S-tuner heeft 2 aansluitingen 1 x schotel en 1 doorlus deze zitten net omgekeerd dan bij mijn oude ontvanger. :mad:

De 2e tuner deed dus niets.

Ik heb hem net even getest en hij neemt heel veel kanalen gelijktijdig op, ook HD :D :D :D

 

Bedankt allemaal voor het meedenken en fijne feestdagen

Gr Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja dan zit er dus geen twede s2 tuner in want die heeft maar een aansluiting.of een verkeerde!

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm raar ja, mijn 3e tuner heeft ook al geen doorlus...

Magoe het is opgelost! :)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen

 

Ik heb een Dream 7020 HD met 2 sat. tuners die beiden een coax aansluiting hebben van buiten. Bij mijn vorige ontvanger (Topfield 7710 PVR HD) kon ik kiezen tussen tuner 1 of tuner 2 voor het opnemen. Bij een opname stelde ik tuner 2 in voor opname, zo kon ik ongestoord kijken naar tuner 1. Bij de 7020 HD kan ik zoiets niet vinden. Hoe stel ik de 7020 HD in voor opnames op tuner 2 zodat ik tuner 1 vrij heb, of werkt dit bij 7020 HD anders? Wie kan mij er iets over vertellen. De beide tuners hebben maar 1 LNB ingang.

Overigens werkt mijn 7020 HD met Open Pli zeer goed. Ik ben er erg blij mee.

 

Vriendelijke groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou je ff zelf een topic moeten openen voor zo'n vraag. Niet netjes om dat in een topic van een ander te doen en handig voor anderen met dezelfde vraag als het een apart topic is.

 

Maar waarom is het belangrijk welke tuner je voor opnemen gebruikt en om te kijken. De box pakt toch een vrije tuner of dat nou A of B is maakt toch niet uit?

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...