Ga naar inhoud


RTI Core 1.6


sattools

Aanbevolen berichten

Er is weer een nieuwe RTI Core uit, versie 1.6 voor Elite, Premium, Premium+ en Ultra.

Wat is er nieuw?

 

 

* Enigma 2 van 07.12.2011

* Kernel van #89Dec20

* Drivers van >=Fri Dec 9

 

* Nieuwe driver 863xdvb.ko met meerder updates erin

* Fix HDMI passthrought

* Fix voor MyTube

* LED Fix

* MC Fix

* Toegevoegd UP

 

http://www.multiupload.com/0PYO1GZSOL

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is weer een nieuwe RTI Core uit, versie 1.6 voor Elite, Premium, Premium+ en Ultra.

Wat is er nieuw?

 

 

* Enigma 2 van 07.12.2011

* Kernel van #89Dec20

* Drivers van >=Fri Dec 9

 

* Nieuwe driver 863xdvb.ko met meerder updates erin

* Fix HDMI passthrought

* Fix voor MyTube

* LED Fix

* MC Fix

* Toegevoegd UP

 

http://www.multiupload.com/0PYO1GZSOL

Vraag mezelf af of ik hem wel moet proberen, recording en timeshift probleem is namelijk nog niet opgelost :(

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog een AZbox Eilte in het bezit had, en toen de eerste enigma2 sofware uit kwam. Dacht ik dat het wel vlot zou gaan. Maar ik zie dingen in de nieuwe changelog staan die toen ook niet werkte. Is er nog steeds een geluid bug als van kanaal wisselt? Loopt de box nog steeds zomaar vast (bouten forever )? Sommige TP geen onvangst of artifatcts? recording en timeshift nog steeds niet 100 procent werkend? Als deze dingen nog steeds in versie 1.6 zitten. Zou ik overwegen een andere doos te kopen.

 

advies, ex-AZbox gebruiker.

aangepast door kooleracer

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is wat ik de hele tijd al schrijf, alleen als ik het schrijf valt de hele (azbox) wereld over me heen.

 

Ze krijgen de drivers gewoon niet onder controle. Jammer maar helaas. Als er nou 3 maanden overheen zouden zijn gegaan OK, maar het zijn al bijna 3 jaar.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat ik de hele tijd al schrijf, alleen als ik het schrijf valt de hele (azbox) wereld over me heen.

 

Ze krijgen de drivers gewoon niet onder controle. Jammer maar helaas. Als er nou 3 maanden overheen zouden zijn gegaan OK, maar het zijn al bijna 3 jaar.

 

Mvg,

 

Michel

3 Jaar? Ik heb de box zomer 2010 gekocht, eind van dat jaar begon het E2 gerucht, begin 2011 kwam het een beetje op stoom, voor de zomer kwam de eerste (1.0) versie. Dat de orginele FW 'de drivers niet onder controle krijgt' zou kunnen, hoewel ik dat behoorlijk overdreven vind. Ik kan ook de boel omdraaien. Voor dat wat bv een P+ kost en wat je er dan qua firmware (mogelijkheden) voor terug krijgt vind ik lang zo gek nog niet. Mijn ouders hebben een Ziggo abo en nemen graag het eea op, maar zijn niet zo technisch aangelegd, kochten een Humax iHDR-5200C voor veel geld, en dat is dan een officiële Ziggo box, en als je hoort wat voor ellende daarmee is dan denk ik, die Azbox met welke FW dan ook, is zo gek nog niet.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En... iemand deze versie geprobeerd?

Hoe bevalt hij (of niet)?

Merk je een verschil tov 1.5.X?

Ik heb hem geprobeerd, maar ik ervaar dezelfde problemen als bij 1.5.x; niet geheel lipp-sync en Cccam stopt er telkens mee (althans met een locale Ziggo kaart erin).

Ik ben dus helaas weer terug naar 1.4.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er nog steeds een geluid bug als van kanaal wisselt? Loopt de box nog steeds zomaar vast (bouten forever )? Sommige TP geen onvangst of artifatcts? recording en timeshift nog steeds niet 100 procent werkend? Als deze dingen nog steeds in versie 1.6 zitten. Zou ik overwegen een andere doos te kopen.

 

advies, ex-AZbox gebruiker.

 

Nee, er is geen bug meer met het geluid zoals in de eerste versies.

Nee, de box loopt niet zomaar vast.

Nee, alle transponders ontvangst en goed beeld.

Ja, er zijn nog steeds problemen met timeshift, niet meer met gewone opnames, dat gaat vrijwel 100% goed nu.

 

Een andere doos kopen is zeker een goed advies als je geld genoeg hebt. Maar voor de mensen die dit niet zomaar kunnen is de nieuwste Enigma2 versie wel een stuk aangenamer dan de oude originele software. En het wordt beetje bij beetje toch wel steeds bruikbaarder. Let op! Het duurt me ook allemaal te lang en er wordt al zo lang geroepen dat het in orde komt. Er zit nog wel steeds enige vooruitgang in, zij het erg langzaam.

 

De problemen die Sattools beschrijft heb ik hier met een Premium HD+ en een Elite HD niet (met Canaldigitaal kaart op Sat).

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch ook een hobby?

Als je het niet leuk vindt om nieuwe firmwares te proberen, neem dan een Philips of zo.

Ik heb grote waardering voor de mensen achter RTI en RSI en hoop dat de zo doorgaan!

 

Mooi gezegd; "Het is toch ook een hobby?"

Ik ben blij dat ik naast mn Azbox nog een andere ontvanger heb staan.

Naast de hobby -die overigens voor veel consumenten niet geldt- is een handig, goed en betrouwbaar functioneren ook een must !

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze dingen nog steeds in versie 1.6 zitten. Zou ik overwegen een andere doos te kopen.

 

advies, ex-AZbox gebruiker.

Tja maar als je 3 van die boxen hebt staan die je aan de straatstenen nog niet kwijtraakt rest je niet veel anders dan, op het misschien wel onmogelijke te blijven hopen.

 

Toen ik nog een AZbox Eilte in het bezit had, en toen de eerste enigma2 sofware uit kwam. Dacht ik dat het wel vlot zou gaan. Maar ik zie dingen in de nieuwe changelog staan die toen ook niet werkte. Is er nog steeds een geluid bug als van kanaal wisselt? Loopt de box nog steeds zomaar vast (bouten forever )? Sommige TP geen onvangst of artifatcts?

Deze bugs herken ik trouwens niet en zijn denk ik alwel opgelost. Deze vind ik ook niet terug in Michel's review van de ME.

aangepast door thisone

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

En... iemand deze versie geprobeerd?

Hoe bevalt hij (of niet)?

Merk je een verschil tov 1.5.X?

Ja dit lijkt op Rti-core 1.5.3 + patches + extra's.

 

Is op zich goed, voor het eerst dat ik echt zie dat ze de patches uit/naast een vorige image bij elkaar rapen. Ik denk dat de opensat-kernel nu definitief is, en goed werkt. Hoeven ze daar weinig meer aan te doen.

Draait hier weer goed.

 

Ik heb even gespeeld met de Upnp mogelijkheden, de azbox vind nu mijn nas via upnp, maar upnp ondersteund officieel geen .iso, dus voor mij geen meerwaarde tov NFS-mounts maken.

 

Voor de rest een stabiele image, met nog wat bugs te gaan.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem geprobeerd, maar ik ervaar dezelfde problemen als bij 1.5.x; niet geheel lipp-sync en Cccam stopt er telkens mee (althans met een locale Ziggo kaart erin).

Ik ben dus helaas weer terug naar 1.4.

 

Cccam stopt?

blokt cccam?

blijft hij wel draaien maar geen response meer van de kaart?

is bijvoorbeeld de webif nog bereikbaar?

 

lipsync issues over hdmi/spdif?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Cccam stopt?

blokt cccam?

blijft hij wel draaien maar geen response meer van de kaart?

is bijvoorbeeld de webif nog bereikbaar?

 

lipsync issues over hdmi/spdif?

Cccam stopt, box reageerd nog wel. De kaart werkt niet meer, ook de share niet.

Webif (:16001) is dan ook niet meer te bereiken. Kortom, ik denk dat de service gewoon stopt.

Overigens blijft cccam wel draaien als er geen kaart in de box zit (dus via Share).

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Cccam stopt, box reageerd nog wel. De kaart werkt niet meer, ook de share niet.

Webif (:16001) is dan ook niet meer te bereiken. Kortom, ik denk dat de service gewoon stopt.

Overigens blijft cccam wel draaien als er geen kaart in de box zit (dus via Share).

 

Is Hier inmiddels een oplossing voor?

Heb 1.6 geïnstalleerd, maar krijg cccam niet aan de praat.....

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...