Ga naar inhoud


[RE9000] Problemen met History HD


CronoS

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Al voor een zeer lange tijd heb ik problemen met History HD. Als mijn decoder aangaat, dan heb ik voor een half uur ongeveer geen (of zeer slecht) beeld. Soms met extreme pixelvorming, soms komt de boodschap "gecodeerde zender", maar in elk geval kan je er niet naar kijken. Na een half uur / uur lijkt het goed te komen en kan ik de zender bekijken en blijft deze gedurende de tijd dat de decoder aan staat ook goed. Het maakt dan ook niet uit of de decoder in Warm Standby staat of Deep Sleep, History HD start nooit goed op.

Uit eigen ervaring weet ik dat de kwaliteit van het signaal belangrijk is, onder de 80% kwaliteit (aangegeven door de decoder) mag de zender niet komen anders komt het beeld helemaal niet meer goed, normaal gesproken is deze rond de 86% en dan werkt het wel OK.. .

 

Maar nu, ik heb ook een RE8000 en op deze decoder werkt History HD altijd perfect, ook als de decoder net opgestart wordt, ongeacht signaalsterkte. De signaalkwaliteit zoals aangegeven op de RE8000 komt overeen met wat mijn RE9000 zegt, ook hangen ze beide aan dezelfde schotelset en zijn de kabels ongeveer even lang, dus weinig verschillen hier..

Vandaag, omdat het wat slechter weer was en het signaal zwak is, heb ik als test de bekabeling van mijn RE9000 aangesloten op de RE8000.

Conclusie was, en dat verbaasde mij, dat de RE8000 nergens last van had met History HD en ook niet na net opstarten. Mijn RE9000 heeft vandaag nog geen beeld gegeven, terwijl dus de RE8000 op dezelfde bekabeling geen problemen geeft.. Blijkbaar boeit het de RE8000 eigenlijk verder niets, deze geeft altijd goed beeld en zo hoort het ook .

Ik gebruik nu de Octagon firmwares, maar probleem komt eigenlijk voor bij elke versie van de Rebox firmware (heb dit probleem al zolang ik History HD gebruik en ik heb aardig wat firmwares ondertussen versleten geen een heeft geholpen in het verleden.)

 

Dit geeft mij de volgende conclusies: De schotel staat toch goed genoeg afgesteld, want de RE8000 heeft nergens last van.en het lijkt geen firmware probleem te zijn, want dan had de RE8000 hetzelfde probleem moeten hebben. Het moet dus toch iets zijn aan de hardware..

 

Als iemand ideeen heeft? Want zoals ik het nu zie moet ik nieuwe hardware gaan kopen, fabrieksgarantie is helaas al verlopen.. Of heeft er iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Dit omdat ik er nu wel eens van verlost wil worden, vind History HD altijd wel een leuke zender en ik heb gewoon geen zin meer om een uur te wachten op beeld :) ...

 

Bedankt alvast..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het blijft toch vreemd. Mijn RE9000 is een stuk gevoeliger dan de RE8000 in elk geval. In elk geval heb ik de schotel opnieuw afgesteld, signaalkwaliteit is nu 86% in elk geval en nu lijkt het weer even beter te werken. De eerste minuut nog even soms wat pixelvorming als ik de decoder aanzet, maar dan is het goed.. In elk geval is dit acceptabel. Ook ga ik toch nog even mijn schotelset upgraden, waardoor ik misschien toch nog iets beter ontvangst kan krijgen omdat ik hopelijk toch nog een paar procentjes pak....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb dit verschijnsel vaker gezien.

Een andere LNB kan iets uitmaken, ik vermoed dat hier de stabiliteit van de Local Oscillator bepalend is.

 

De hoofdoorzaak is naar mijn mening toch gelegen in het tuner module van de ontvanger.

 

Je zou eens kunnen kijken of je verschil ziet tussen tuner 1 en 2 van de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn RE9000 maakte dit eigenlijk niet uit. Zowel Tuner 1 als Tuner 2 gaven alle storing op History HD als het signaal zwaker is, dus ze hebben beide dezelfde "storing". Procentueel gezien was de signaalkwaliteit hetzelfde op alle tuners van zowel mijn RE 8000 als op de RE9000. Dus de RE9000 is dus echt een stuk gevoeliger op beide tuners!

 

Ik zit toevallig in een offerte stadium om mijn schotelset te vervangen, maar ik ben wat terughoudend omdat ik bang ben dat History HD weer omvalt, dit omdat er meer kabels, connectoren geintroduceerd worden dat ik dus toch weer wat kwaliteit laat valen en mijn RE9000 gewoon gevoeliger is. Denk jij als ik een Visiosat neem, met Ventom LNB's, Spaun (of Triax) DiSeqc switches en wat bekabeling met krimpconnectoren, dat ik dan een net (liefst hoger) zo sterk signaalkwaliteit kan krijgen als mijn huidige Triax/Canal Digitaal LNB?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde probleem als bij mij. Hoeveel procent haal je op History HD? Als het bij mij onder de 82% komt dan is het afgelopen. Ligt toch aan de tuner, want mijn RE8000 heeft er geen last van ...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet eens dat ik deze zender kon ontvangen, maar ik kan het dus en heb daarmee het probleem niet zien optreden. ik zal nog wat steek proeven nemen.

Echter ook ik heb geen RE9000.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Een oud topic, ik had er nog steeds last van. Maar gisteren is de frequentie van History HD aangepast, een snelle test wijst erop dat mijn RE9000 geen problemen meer vertoond met History HD en Eurosport HD... rara hoe kan dat :) Signaalkwaliteit is hetzelfde volgens mijn Rebox op zowel de oude als de nieuwe transponder.. Maargoed, nog iets te vroeg om het definitief te zeggen, maar het ziet er goed uit.. Dit was een goede actie van CD :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde ervaring! Eerder moest de Rebox9000 een kwartiertje aan staan om een goed beeld te hebben. Vandaag was het meteen goed. Ik zal deze week nog vaker testen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dus ook zeggen hetzelfde zeggen :) Het werkt meteen goed nu :)

Vaag is dus alleen waarom onze decoders op die oude transponder toch over zijn nek ging en nu niet meer? :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...