Ga naar inhoud


[RE-8000 / 9000] Mogelijke oplossing diversen problemen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Weliswaar heb ik geen Rebox meer maar ik ben deze en andere treads omtrent de Rebox nog steeds met grote belangstelling aan het volgen.

Zo zag ik vanmorgen op het Octagon Forum een tip hoe je misschien een aantal problemen met de RE-8000 / 9000 i.c.m. een ingebouwde WD harddisk zou kunnen oplossen.

De gever van deze tip heeft het volgende vermeld (kort vertaald uit het Duits met wat aanpassingen):

 

De Western Digital harddisk (o.a. de WD10EADS) heeft de mogelijkheid om de Transfer Rate vast te zetten op 1,5Gb/s en daardoor de automatische regeling van o.a. de Transfer Rate van de harddisk te deactiveren.

Volgens WD kunnen de wat oudere SATA Controller problemen hebben met een variabele instelbare en dus hogere Transfer Rate en die wordt nu uitgesloten.

 

Nadat de tipgever zijn WD HDD heeft aangepast beweert hij geen problemen meer te hebben zoals schokkende beelden, blokjesvorming, e.d. Helaas vermeld hij niet hoe de WD HDD eventueel dient te worden aangepast maar dat zal vast wel op de WD site te vinden zijn.

 

Omdat een groot deel van de Rebox gebruikers WD HDD's toepassen leek het mij zinvol om deze tip hier te vermelden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij veel recente WD drive kunt je de transfer rate beperken door een jumper over het veld naast de klassieke power connector te plaatsen (zie bijlage).

 

Groeten,

 

Audioniek.

post-54806-0-57082700-1326113779_thumb.gif

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt heel sterk op een geheugenprobleem, net alsof ergens een buffer volloopt.

Misschien helpt het volgende.

 

Ik heb zowel voor de RE-8000 als 9000 een Flash tool (Flash.v3.RE8000.SF 1018 HD_changed) waarmee de Rebox radicaal wordt schoongemaakt.

Deze tool wordt ook via de USB stick en de ChUp-methode ingelezen.

Het is niet uitgesloten dat deze tool doorloopt en de relevante buffers leegmaakt.

Hierbij wordt dan weliswaar een hele oude versie Octagon FW geplaatst maar daaroverheen kan dan gewoon weer een Rebox FW geschreven worden.

Ik heb deze tool al herhaaldelijk bij verschillende gebruikers met succes toegepast.

 

Probleem is alleen dat deze tool circa 14Mb groot is en waarschijnlijk niet via mail te verspreiden is.

Als er belangstelling is wil ik deze tool wel ter beschikking stellen of per PM wel instructies geven waar deze tool op te halen en hoe aan te passen aan het betreffende Rebox type.

Omdat de thread waarvan dit citaat afkomstig is alweer zo uitgebreid is vervolg ik dit onderwerp hier verder.

 

Hierbij een tweetal links naar Speed-Share met de Flash-Repair Tool voor zowel de RE-8000 als RE-9000.

In feite is dit niets anders dan de originele OCTAGON_SF1018_Flash.V3_repair-cleaner__21-06-11.ird

 

Dit .ird bestand heb ik met reseller_changer_v13.exe aangepast zodat die Repair_Cleaner i.p.v. voor de Octagon SF1018 ook geschikt is voor de RE-8000 respectievelijk RE-9000.

 

Dus gewoon via de ChUp-methode uitvoeren met het resultaat dat er een oude Octagon FW is geïnstalleerd maar er is zowat alles ge-cleaned.

Hierna de Rebox FW naar keuze installeren.

 

Ik weet niet hoelang deze links beschikbaar blijven dus op zich wel handig om die nu alvast te downloaden.

 

Zoals altijd, alles op eigen risico.

 

http://speedy.sh/b7jvU/Flash-Repair.v3.RE8000.ird

http://speedy.sh/jfgDH/Flash-Repair.v3.RE9000.ird

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de cleanup-ware voor de RE8000[/9000]

 

Als de boel weer in het honderd loopt bij me ga ik 'm gebruiken. Heb gelukkig mijn probleem kunnen verhelpen nog voor ik deze links nodig had.

Maar dank je nogmaals voor het plaatsen hiervan. Misschien ook een link naar de reseller-id-changer util?

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar heb ik geen Rebox meer maar ik ben deze en andere treads omtrent de Rebox nog steeds met grote belangstelling aan het volgen.

Zo zag ik vanmorgen op het Octagon Forum een tip hoe je misschien een aantal problemen met de RE-8000 / 9000 i.c.m. een ingebouwde WD harddisk zou kunnen oplossen.

De gever van deze tip heeft het volgende vermeld (kort vertaald uit het Duits met wat aanpassingen):

 

De Western Digital harddisk (o.a. de WD10EADS) heeft de mogelijkheid om de Transfer Rate vast te zetten op 1,5Gb/s en daardoor de automatische regeling van o.a. de Transfer Rate van de harddisk te deactiveren.

Volgens WD kunnen de wat oudere SATA Controller problemen hebben met een variabele instelbare en dus hogere Transfer Rate en die wordt nu uitgesloten.

 

Nadat de tipgever zijn WD HDD heeft aangepast beweert hij geen problemen meer te hebben zoals schokkende beelden, blokjesvorming, e.d. Helaas vermeld hij niet hoe de WD HDD eventueel dient te worden aangepast maar dat zal vast wel op de WD site te vinden zijn.

 

Omdat een groot deel van de Rebox gebruikers WD HDD's toepassen leek het mij zinvol om deze tip hier te vermelden.

 

oké ik ga dit uit proberen, heb nu de jumper op 5 en 6 staan jullie horen het nog wel van mijn. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar heb ik geen Rebox meer maar ik ben deze en andere treads omtrent de Rebox nog steeds met grote belangstelling aan het volgen.

Zo zag ik vanmorgen op het Octagon Forum een tip hoe je misschien een aantal problemen met de RE-8000 / 9000 i.c.m. een ingebouwde WD harddisk zou kunnen oplossen.

De gever van deze tip heeft het volgende vermeld (kort vertaald uit het Duits met wat aanpassingen):

 

De Western Digital harddisk (o.a. de WD10EADS) heeft de mogelijkheid om de Transfer Rate vast te zetten op 1,5Gb/s en daardoor de automatische regeling van o.a. de Transfer Rate van de harddisk te deactiveren.

Volgens WD kunnen de wat oudere SATA Controller problemen hebben met een variabele instelbare en dus hogere Transfer Rate en die wordt nu uitgesloten.

 

Nadat de tipgever zijn WD HDD heeft aangepast beweert hij geen problemen meer te hebben zoals schokkende beelden, blokjesvorming, e.d. Helaas vermeld hij niet hoe de WD HDD eventueel dient te worden aangepast maar dat zal vast wel op de WD site te vinden zijn.

 

Omdat een groot deel van de Rebox gebruikers WD HDD's toepassen leek het mij zinvol om deze tip hier te vermelden.

 

 

Heb nu wat opnamen gemaakt, en alle opnamen waren 100% goed, zo als het geluid en beeld niets meer mee aan de hand, ik denk dat dit toch wel een goede tip is. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jürgen je post gelezen.

Het beeld is bij mij niet vloeiend, licht schokkend bij het kijken naar een gecodeerde zender.

Dit lijkt mij niets te maken te hebben met de HDD.

Of heb ik dat mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jürgen, zoals ik het begreep, gaat dit op voor alternatieve firmware, maak blijkbaar heb ik het niet goed gelezen. Ik

Ga morgen alles eens opnieuw lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de lijst tools compleet te maken heb ik ook nog even een link naar de nieuwste versie Plug-in HD-Flasher_1.54 toegevoegd.

Hiermee kun je de RE-8000 en RE-9000 van de bootloader 1.54 voorzien.

Ik denk dat dit op sommige apparaten voordeel zou kunnen opleveren.

Omdat dit een Plug-in is en de Rebox RE-8000 / 9000 geen Plug-in ondersteund moet hiervoor eerst de Octagon FW geïnstalleerd worden.

Je zou de Flash_Claener kunnen gebruiken, dan de HD_Flasher en dan weer de Rebox FW erop.

Hierna heb je dan de Bootloader 1.54 i.c.m. de Rebox FW naar keuze.

 

http://speedy.sh/wBfj7/HDF-Flasher-V154.08.rar

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...