Ga naar inhoud


RTBF : Alle Belgen NIET gelijk voor de wet?


indieke

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

heel eigenaardig...

 

je moet het aanbod maar eens consulteren op de website van telesat: FR2 tem 5 (die tot vorig jaar ofzo wel beschikbaar waren bij tvv).

qua nederlandstaligen: één, ketnet/canvas; 2be; vtm; vt4... de hele meuk zoals bij tvv

 

mss beter overschakelen, kunnen we af en toe de discussies over belgië op rtbf volgen...

Hoewel, even verder gekeken en blijkbaar hebben ze daar de optie tv vlaanderen voor 7.95€ per maand... dus zo wordt het wel snel een dure affaire (zeker omdat de basic+ ook al meer kost).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie echter nergens op de telesat site dat je enkel de kaart kunt krijgen, zonder de hele set. Inderdaad wordt duur voor enkel de Rtbf erbij. Misschien nog even wacheten, je weet maar nooit. Ik ben abbonee sinds het eerste uur bij tvv, kan ik dat eender wanneer opzeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt misschien belangrijk welke RTBF TV en/of radio.

op atlantic bird staat de RTBF international FTA en is van betere kwaliteit als die Telesat verspreidt

en zo ook meer berichten gevonden over RTBF

 

De Classic21, die ik al sinds 1978 origineel als radio (vingtetun) 21 uit Luik, beluister staat overigens gewoon bij TVV

 

Waarom en wanneer iets doorgegeven wordt in een Nationaal -of- Regionaal Product is altijd al bron van ergernis geweest

de kabelraad Maastricht vond het destijds belangrijker zenders als Rai-Uno op te nemen en dan maar haar zusterstad Luik te laten vallen.

jarenlang aan geergerd...

 

ciao ;)

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op 4 januari stelde ik de volgende vraag aan de TVV klantendienst:

 

Nu de RTBF TV-zenders op Astra 19.2 zitten, is het technisch mogelijk geworden om La Une/Deux/Trois op te nemen in het TVV aanbod, net zoals Een en Canvas/Ketnet in het Telesat aanbod zitten. Zo zouden eindelijk alle nationale publieke zenders beschikbaar zijn, iets waar we erg lang op gewacht hebben. Is dit voorzien? Zou er nu ook een "Espace Wallonie" optie kunnen komen bij TVV, met de RTL zenders, AB1/3/4 en de Franse zenders?

 

Ik kreeg keurig binnen het vooropgesteld antwoordtermijn volgend nietszeggend antwoord:

 

wij hebben geen rechten doorgekregen om deze franse zenders uit te zenden.

 

Waarop ik op 6 januari hetvolgende antwoordde:

 

Bedankt voor uw antwoord. Deze Waalse (niet Franse) publieke zenders zijn bij alle andere TV-providers in Vlaanderen (en zelfs ongecodeerd via DVB-T) te ontvangen. Als er een wil is om deze zenders op te nemen in het aanbod (en voor Belgische publieke omroepen lijkt me dat een evidentie), moet het regelen van de rechten binnen de M7 groep makkelijk te doen zijn. Ik hoop dat u deze vraag vanuit uw klanten doorgeeft aan uw management, zodat hier snel werk van gemaakt kan worden.

 

Sindsdien radiostilte ... Vandaag dus even de vraag opnieuw gesteld.

 

___________________________________________________________

 

In verband met het verder inkrimpen van het 'analoge aanbod' bij Telenet werd o.m. Vice-Minister Mw Ingrid Lieten geïntervieuwd op Radio 1 (vrt) op 01-03-2012 +/- 18h20.

Daarin verklaarde zij (bijna letterlijk) dat de Belgische publieke zenders waaronder (met naam vernoemd !) óók de RTBF aan iedereen gegarandeerd moet worden doorgegeven.

 

@M7-TV-Vlaanderen: Wordt het nu niet hoogtijd om daar eindelijk iets aan te doen ?

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klopt niet. De must-carry van de niet-commericiële zenders is enkel voor kabelnetten die voor een significant aantal eindgebruikers het belangrijkste middel zijn om omroepprogramma's te ontvangen. TVV valt hier dus niet onder. Zoals al eerder gezegd, zal de RTBF te veel geld vragen om voor de vlaamse kijker beschikbaar te zijn, anders stond die al lang open. Ik heb dan liever geen RTBF, dan dat ik extra moet betalen voor zenders die mij totaal niet interesseren.

 

Bronvermelding must-carry (artikel 107) http://docs.vlaamsparlement.be/docs/stukken/2003-2004/g2156-1.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag bij een nieuwe scan dat de Rtbf en Rtl tv i kanalen nu ook op Astra 19.2 staan. Geen spoor bij TV Vlaanderen.

 

Ik vind dat onaanvaardbaar. Dat men Belgische instelllingen federaliseert, voor een zogenaamde betere werking van de instituten,, en postjeskwekerij, ze doen maar, maar we blijven voorlopig toch één land. Een land waar franstaligen wel eens in Vlaanderen wonen of andersom. Een Nederlander krijgt in Vlaanderen via sateliet al zijn nationale zenders aangeboden (ok, niet de commerciële), maar een franstalige in Vlaanderen niets.

 

Voor Belgen die een buitenverblijf in het buitenland hebben zouden ze dus voor enkele zenders bij 2 maatschappijen gaan abonneren, wat geloof ik eigenlijk ook niet kan.

 

Kan daar nou echt geen mouw aangepast worden? Dit is toch te gek om los te lopen! Ik kom uit een tweetalig gezin, kan niet op telenet en Belgacom, dus ben de pineut!

 

Of kent iemand een alternatief?

 

Waarom leg je deze vraag niet voor bij de omroepen zelf? Dus bij RTBF en RTL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom leg je deze vraag niet voor bij de omroepen zelf? Dus bij RTBF en RTL.

 

Geen slecht idee, maar of die gaan antwoorden. Overigens zitten er zenders in het TVV paket waar geen kip naar kijkt, dus waarom niet RTBF? Als die zo duur zouden zijn, zie ik ze niet aan een redelijke prijs aangeboden door de concurrentie!

 

Misschien enkele Flaminganten bij TVV, die hun naam ere wil aan doen?

 

GRAPJE

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

.... De must-carry van de niet-commericiële zenders is enkel voor kabelnetten die voor een significant aantal eindgebruikers het belangrijkste middel zijn om omroepprogramma's te ontvangen. TVV valt hier dus niet onder.....

 

Uw bronvermelding van de "must carry" is er wel eentje van het jaar 2003-2004 ! - Toen was er nog geen TV-VLaanderen.

 

M.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wel, eindelijk een beetje logica!

 

Vandag belde TVV mij op om te melden dat ik op een HD ontvanger moest overschakelen voor enkele zenders. Ik klaagde over het feit dat ik de RTB niet kon ontvangen. Daar antwoordde die idioot op, dat inderdaad veel mensen dat zeiden!

 

Nu ga ik op hun site en, daar staat, zwart op wit, dat je nu bij het + pakket, dit welnu kunt onvangen. Maar een mail, een bericht daarover: NIETS! Loet wel elke maand 5 € bij betelen, dat gaat nog! Maar de andere extra kanalen, zeggen mij niets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...