Ga naar inhoud


Hoe verbouw ik raven schotel tot meervoudige ontvanger?


JoeG135

Aanbevolen berichten

post-60463-0-33094300-1327487517_thumb.jpgpost-60463-0-98683100-1327487751_thumb.jpghoi allemaal ik ben Joe en wil raven schotel ombouwen voor ontvangst van resp 13 19.2 23.5 28.2 en 28,5 dit is in verleden prima gelukt met beetje knutselwerk maar nu wil ik het doen met 4 alps probleem is de houder ik wil gelijk 2 naast elkaar hebben ipv 1 in het midden wie heeft er een tip voor me? groeten Joe

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom JoeG135

 

Wat zou kunnen passen is een Multiblock Universal Lnb Houder MFU4(A043)

er is eigenlijk weinig wat op deze schotel past ,of een andere schotel

post-40340-0-66074500-1327490281_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit Multiblock Universal Lnb Houder MFU4(A043) of het bericht van mereltje dat werkt ook ,als je dat in Google plaatst zal je er vast wel 1 vinden ,hier mogen geen links geplaatst worden ,je zult zelf even moeten zoeken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 4 maanden later...

Beste JoeG135

 

Dat je de zaak flink moest gaan verbouwen met een Multiblock Universal Lnb Houder MFU4(A043), dat had ik je al wel kunnen vertellen.

Belangrijk is in ieder geval dat de afstand van de schotel tot aan het midden van de lnb-houder met de nieuwe rail precies hetzelfde is als voorheen met de originele lnb-houder. Ook is het heel belangrijk dat de kijkrichting van de lnb’s precies hetzelfde is. Ik heb dat in de bijlage aangegeven waar dat punt ligt.

Of de lnb’s met die universele rail die je nu hebt dicht genoeg tegen elkaar aan kunnen staan kan ik wel voor je uitrekenen en ook hoe schuin de rail moet staan. Dan moet ik wel de afstand even weten van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte van de schotel gemeten zoals ik met de rode pijl heb aangegeven en weten waar de schotel ongeveer staat.

post-60869-0-60495500-1389651779_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste JoeG135

 

Of je lnb’s precies op de juiste afstand van de schotel staan, kan ik niet beoordelen. Voor een optimaal signaal is dat natuurlijk wel heel belangrijk. Klopt die afstand niet, dan staan de lnb’s achter of voor het brandpunt waar de signalen gebundeld zijn.

Eén ding klopt volgens mijn niet en dat is de schuinte van de rail. Zover ik dat zo kan zien staat die 16 graden schuin en dat is te schuin voor Nederland. Hoe schuin die dan wel moet staan kan ik alleen maar zeggen als ik weet waar de schotel ongeveer staat.

De afstand van de lnb’s onderling zou ik ook wel uit kunnen rekenen maar dan moet ik wel de afstand weten zoals ik dat in bericht 10 gevraagd heb van de oorspronkelijke schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...