Ga naar inhoud


Op twee telefoonlijnen dubbele snelheid?


Belsat

Aanbevolen berichten

Die twee lijnen als één gebruiken is sowieso zo goed als onmogelijk. Zeker met een router.

 

Juist met een passende router zou dat wel moeten kunnen, mits aan de andere kant (de telefooncentrale) ook apparatuur staat die in deze constructie mee kan werken. Ik vond bijvoorbeeld zes-voudige ADSL routers. Je zet één zo'n router in je ene kantoor, en een andere in je andere kantoor, zes VPN verbindingen er tussen, en dan kun je die verbindingen via binding combineren tot één heel snelle.

 

Met een moderner modem ga je echt geen hogere snelheden halen. Die 585 kan met gemak 8 Mbit aan en die haal je nu ook al niet.

Het probleem zit m hier puur in de afstand van de centrale naar het israpunt

 

Ik begrijp wat je bedoelt, en in zekere zin heb je ook gelijk. Door de lange kabelafstand verslechtert het signaal en daarom moet het modem terugschakelen naar een lagere snelheid. Echter als een moderner modem betere elektronica heeft, dan is het voorstelbaar dat zo'n modem beter overweg kan met die slechte signaalkwaliteit en daardoor minder snel hoeft terug te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Grunnsat,

 

Quote:

 

Ik begrijp wat je bedoelt, en in zekere zin heb je ook gelijk. Door de lange kabelafstand verslechtert het signaal en daarom moet het modem terugschakelen naar een lagere snelheid. Echter als een moderner modem betere elektronica heeft, dan is het voorstelbaar dat zo'n modem beter overweg kan met die slechte signaalkwaliteit en daardoor minder snel hoeft terug te schakelen.

 

Unquote

 

Naast alle goede adviezen van Michel zou een dergelijk modern modem dus misschien ook een beetje kunnen helpen? Kun je daar wat voorbeelden van noemen? Valt een Draytek Vigor 2820 in die categorie?

 

Vriendelijke groeten, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In de praktijk is het combineren van de verbindingen niet haalbaar want een provider gaat echt aan de centrale kant niets voor je regelen.

Wat er theoretisch mogelijk is, heeft Belsat helemaal niets aan.

 

Het wisselen van je modem gaat niet helpen. Dat weet ik 100% zeker. Het signaal na 6KM blijft slecht, wat voor een modem je er ook aan hangt. Bovendien beschikt de 585 over een uitstekend modem.

 

Een 2820 is sowieso overkill, want dat is een dual-wan exemplaar. In jouw geval zou ik dan gaan voor een Draytek 2710n/Annex-A of de ADSL/VDSL variant, de Draytek 2750n/Annex-A.

Maar nogmaals, dat gaat geen verbetering geven, alleen een verslechtering in de inhoud van je portemonnee ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel hoor.. XS4ALL levert het b.v... of het betaalbaar is voor prive....... ;)

 

 

 

XS4ALL biedt de mogelijkheid DSL verbindingen te leveren tot 125 Mb/s. Wij leveren deze dienst samen met onze netwerkpartner. U krijgt zakelijke ondersteuning. Uw verbinding wordt bovendien gemonitord, zodat u verzekerd bent van een constante kwaliteit.

dslstapelen.jpg

DSL stapelen betekent:

  • Supersnel internetten tot 125 Mb/s
  • Geen beperking op dataverkeer
  • Zakelijke ondersteuning; gratis monteur, 4 uur modemwissel
  • Betere performance door optimale latency en bandbreedte tuning
  • Inclusief volledig beheer en 24/7 monitoring
  • 1 vast IP-adres; uitbreiding mogelijk

Hoe werkt DSL Stapelen?

De DSL verbindingen van XS4ALL worden door onze netwerkpartner gebundeld, waarmee één grotere verbinding ontstaat op uw locatie. Op 1 locatie worden meerdere verbindingen aangelegd, die op dezelfde router worden aangesloten. Deze verbindingen samen gedragen zich als 1 verbinding.

Daardoor heeft u meer bandbreedte. En wanneer verbindingen van verschillende DSL netwerken gestapeld worden, hebt u bovendien een nóg hogere betrouwbaarheid (redundantie).

Wat kan XS4ALL leveren?

Op basis van ADSL bieden wij een gestapelde oplossing met een maximale download van 125 Mb/s.

Op basis van VDSL bieden wij een gestapelde oplossing met een maximale download van 125 Mb/s.

Op basis van SDSL bieden wij een gestapelde oplossing met een maximale upload en download van 30 Mb/s.

ADSL bundelen wordt aangeboden in 2 varianten: 3 of 6 lijnen. XS4ALL levert in samenwerking een partner een volledig beheerde verbinding. Dataverkeer voor de gestapelde oplossing is fair use.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

 

Ik heb toch maar de 2710n besteld. Ik heb de hoop dat deze voldoende w/l bereik heeft om hem in de kelder bij het entry point te kunnen plaatsen, ook al is hij mss niet veel sneller. Dan hoef ik geen gat in de vloer te boren om de BC kabel naar boven te krijgen.

 

Zo doe ik tenminste het best haalbare. Ciao and thanx! Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Appien: Ik vrees dat wij in de Ardennen nog niet zover zijn ;-) Maar ik zal informeren.. Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen ontdekt dat beneden in het dorp hier en daar VDSL2 beschikbaar is. Met Belgacom gebeld die verklaarde dat het op mijn adres nog wel even kon duren. Ik woon namelijk ruim buiten de "bebouwde kom" en er zou een aparte lijn (glazsvezel?) van een paar KM voor mij alleen nodig zijn. Maar ik vraag mij af of zelfs mijn copper wire niet zou kunnen profiteren van de aanwezigheid van VDSL op een paar KM afstand!?

 

Ik denk dat ik morgen maar eens langs de centrale in Vielsalm langs ga om te informeren. Jammer genoeg gaat dat allemaal in 't Frans. Normaal geen probleem, als het maar niet al te technisch wordt...

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja, maar wat Belgacom bedoeld is dat ze een soort 'tussencentrale' in de wijk moeten plaatsen waar ze met glas naartoe gaan en alleen het laatste stukje naar het woonhuis koper is/blijft/ Ze zijn er hier ook mee bezig. Zo'n centrale plaatsen ze op ieder kruispunt van straten.

 

In het geval van Belsat ben je waarschijnlijk zo een paar jaar verder voordat dit gerealiseerd wordt.

 

VDSL heeft geen zin bij afstanden van meer dan 1500 meter.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nam aan dat er dan glasvezel helemaal tot mijn huis moest worden getrokken. Als het laatste stuk koper blijft, is er nog hoop.. Tot de rand van het dorp is nl maar ongeveer 500 meter. En dat is weer +/- 1000 meter van het centrum. Ik ga volgende week eens naar het BC in Malmedy om in detail te informeren.

 

Weer wat geleerd, thanx! Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangenomen tenminste, dat Belgacom TV alleen met VDSL is te realiseren ;-)

 

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, Grunnsat, dan zou ik de lijn zelf moeten gaan ingraven. Zelfs VDSL2 is dit jaar nog niet gepland, heeft BC mij verteld :-(.

 

Anyway, even een terugkoppeling n.a.v. eerdere adviezen:

 

Nieuwe Draytek Vigor 2710 gekocht en aangesloten in bestaande situatie. Resultaat 2.5 Mbps, dat is 10% minder dan de Speedtouch 585. Vervolgens splitter linea recta in de kelder aangesloten op de binnenkomend Belgacom lijn. Direct hierop de Draytek via het meegeleverde ADSL kabeltje van 3 meter. Resultaat 2.75 Mbps. Vervolgens via ADSL kabeltje van 25cm: geen verschil.

 

Conclusie:

 

1. Splitter rechtstreeks op inkomende lijn geeft 10% verbetering in snelheid

2. Normaal met modem meegeleverd kabeltje tussen splitter en modem is voldoende.

3. De goeie ouwe ST 585 is +/- 10% sneller dan de Draytek.

 

Wel lijkt de Draytek iets stabieler te zijn. Dus mogelijk juist iets conservatiever dan de Speedtouch..

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...