Ga naar inhoud


zenderlijst CD opnieuw inlezen


marcow

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik twijfel nog steeds wat de juiste procedure is om de CD zenderlijst opnieuw in te lezen.

Als ik opnieuw de CD zenderlijst inlees wordt dan de oude CD zenderlijst overschreven.

Als ik namelijk eerst een fabriekreset uitvoer voor het opnieuw inlezen zie ik de oude zenderljst niet meer.

Ik had op het forum ergens gelezen dat je CD zenderlijst beter kunt verwijderen voor alle zekerheid. ivm vervuiling van de zenderlijst.

Ik kan deze optie niet zo gauw vinden in het menu van de REBOX 8000.

Waar kan ik deze opie vinden en is dit echt noodzakelijk want ik gebruik uitsluitend de CD zenderlijst.

 

Met vriendelijke groet,

Hansw

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de hele zenderlijst b.v. via de FastScan optie opnieuw wilt inlezen dan is het strikt noodzakelijk om de oude zenderlijst eerst te verwijderen.

Doe je dit niet dan worden de al aanwezige zenders niet overschreven en worden eventuele wijzigingen niet meegenomen.

Je kunt de volledige zenderlijst verwijderen met de Zenderlijst Manager. Je hebt daar 2 opties, per zender en de hele lijst.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen,

 

Hartelijk dank voor je advies.

 

Nog een ding is mij niet helemaal duidelijk: Je vermeld in je reactie dat de aanwezige zenders niet worden overschreven als je niet eerst met de zenderlijst manager de

zenderlijst verwijderd; hoe komt het dan als ik eerst een fabriekreset uitvoer er dan geen CD zenderlijst meer aanwezig is .

 

Mvg HANS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

 

het woord fabrieksreset zou dit toch al duidelijk moeten maken: alle instellingen en services worden verwijderd; je bekomt een toestel zoals het eigenlijk de fabriek verliet.

 

Meestal doet de sathandelaar, als dienst, wel al de nodige configuratie voor of tijdens de levering, maar meer is het niet...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste De-Perre,

 

Zie svp mijn eerste vraagstelling. Ik ging er ook van uit dat een fabriekreset alles terugzet; maar ik had op het forum gelezen dat je toch beter eerst de zenderlijst moet

verwijderen om vervuiling tegen te gaan . Dit begreep ik niet omdat ik dacht dat je ook de zenderlijst verwijderd met een fabriekreset . Ik gebruik namelijk alleen de CD fastscan

optie . Op zich is het natuurlijk geen probleem om eerst de CD zenderlijst te verwijderen en daarna een fabriekreset te doen en de CD fastscan .

Maar ik vroeg mij af of je dan geen dubbele actie uitvoert die eigenlijk niet noodzakelijk is.

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Vanmiddag tv aan: geen beeld. Stond op kanaal 28, waar we nooit komen. Bij ons staat NPO 1 op 281 omdat we dat nooit heben veranderd, en zo vervolgens tot Net5. Dus op afst. bed. 281 ingetoetst, geen resultaat. Geprobeerd met de hand naar 281 gegaan maar van 276 tot 301 maakt hij een sprong. In de EPG idem dito. Kreeg alleen op 276 een vrijwel stilstaand beeld met 'gaten' er in van de Chinese staats tv terwijl op het tv scherm staat: geen ontvangst tuner 1. Als ik naar andere zenders door zap blijft het beeld staan.

Wie o wie heeft een idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zou doen is de zenderlijst helemaal verwijderen (van beide tuners) en dan opnieuw inlezen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...