Ga naar inhoud


Oorzaak Storing Xsat CDTV410 in ontvanger of in disenq switch of in LNB


JanD

Aanbevolen berichten

Dag A33,

Ik ga het binnenkort toch proberen, die condensator vervangen.

Die timing was trouwens niet te laat: ik wilde toch al iets waarmee je ook internetmatig en via de PC wat meer kan. En ook HDtv, hoewel we nog een prima sd Tv gebruiken.

En voorlopig ben ik even zoet met het leren kennen van die nieuwe Amiko Alien.

 

Groet JanD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag JanD,

 

Da's mooi, dan kan de XSAT met een extra TV in de slaapkamer of zo?

Je kunt de XSAT namelijk perfect doorlussen, als-ie standby staat (al kost de standby stand continu wel ongeveer 8 watt aan stroom).

 

Succes met knutselen en uitzoeken,

 

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

<al kost de standby stand continu wel ongeveer 8 watt aan stroom>

 

O nee, 5,3 Watt was het in standby, volgens een meting van mij ooit. Dus geen 8 Watt. sorrie voor de misinformatie...

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hallo,

beetja laat vervolg:

 

Aangezien de storing zich alleen voordeed als de Xsat meerdere uren was ingeschakeld, en dat bij slaapkamer opstelling niet het geval was, er nog niets mee gedaan.

Maar...., plotsklaps begon het al direct na inschakeling.

Dus dit topic weer even geraadpleegd en die ene grote voedingselco vervangen.

En voorlopig doet ie het weer......

Toch leuk nietwaar?

 

Groet JanD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag JanD,

 

Inderdaad, da's leuk. Ik hoop dat je soldeervrees door dit succes ook weer wat verminderd is? :)

 

Lang leve het internet voor het vinden en delen van deze oplossingen...

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal receivers lijkt onvergankelijk, en de Xsat is er een van.

Jammer dat ze alleen maar SD ontvangen. Maar die SD-kwaliteit is natuurlijk wel perfect bij deze ontvanger.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@seniorsatter:

 

Tja met alleen af en toe rare vertalingen in het Nederlandse menu, niet?

Het einde O en einde E op jouw plaatje is volgens mij immers de onjuiste vertaling van "fin" in het Frans: hier bedoeld als FIJN(-afstemming) als ik me goed herinner.

En ik heb ooit enorm moeten puzzelen met wat ze bedoelden met de menukeuze: Display: AUTO of HANDLEIDING :) .

 

Maar inderdaad, perfect ontvangertje, nog steeds.

 

Groet, a33.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De boosdoener was inderdaad de elco in de voeding.

Volledig uitgedroogd en zo lek als een mandje.

Ik heb er een nieuwe ingezet van 47 uF 450 Volt.

Veiligheidshalve heb ik hem maar een eindje van de koelplaat afgezet, om herhaling te voorkomen.

Hij werkt weer als vanouds."

 

Als je de elco iets ruimtelijker opstelt, gaat ie niet zo snel stuk.

Maw draai hem 180 graden om 1 pin en sluit de 2-e pin even aan via een draadje.

Dan staat ie NIET meer zo straks tegen het hete koellichaam.

Ik heb er in 2006 eens een foto van gemaakt ;-)

post-43581-0-77772100-1348858612_thumb.jpg

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...