Ga naar inhoud


Wat gebruiken CI van provider, of kaart gewoon in ontvanger doen?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Telenet werkt hier als maar slechter en slechter, dus de overstap naar TVV begint stilaan toch te kriebelen. Zeker als ik al zie wat je met die VU+ boxjes al FTA kan doen :)

 

Waar ik dus absoluut nog geen ervaring mee heb is met de provider kaartjes.

Ik kan werken met een gewone kaart van TVV, die in een gleuf in mijn ontvanger steken, CCCAM 2.3.0 installeren en klaar, of ben ik mis?

Ook is er een mogelijkheid om met een CI kaart van de provider te werken blijkbaar.

 

Wat zijn nu eigenlijk de voor/nadelen van die 2?

 

bedankt!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zijn ontvangers met een ingebouwde kaartlezer en een of meerdere CI sloten.

 

Het voordeel is, dat wanneer ooit de ingebouwde lezer/softcam niet meer werkt of ondersteund wordt, je als alternatief een CI module kan gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ontvangers met een ingebouwde kaartlezer en een of meerdere CI sloten.

 

Het voordeel is, dat wanneer ooit de ingebouwde lezer/softcam niet meer werkt of ondersteund wordt, je als alternatief een CI module kan gebruiken.

 

Wel ik heb dus van beide 2 stuks.(Ik heb de Vu+ Duo in bezit) Leuk, want als TVV doorgaat heb ik wel zin om daarnaast ook nog CD erbij te steken.

 

Maar goed, ik vroeg me dus af waarom ik gewoon onmiddellijk geen CI module zou gaan gebruiken. Volgens wat ik hier en ginder opvang zou je met het gebruik van CI modules geen problemen hebben met updates van de kaart en CCCams enzo. CI module lijkt dus toppie, maar als een gewone kaartlezer geen voordelen heeft, gebruikten jullie dat toch niet?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke voordelen heeft een CI module dan?

 

vGnp

 

Vermits ik dit topic hier neerpoot weet ik over die dingen niet al te veel, maar ik dacht dat je dan geen CCCam hoeft te installeren op je box en indien er updates (al dan niet noodzakelijk) voor je kaartje zijn, die automatisch worden gedaan zonder al te veel problemen.

Maar corrigeer me aub indien fout, dan weet ik het ook eens goed. :confused:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zowel de interne kaartlezer als het losse CI module hebben hun voor en nadelen.

Dit is afhankelijk van de gebruikte ontvanger en de gebruiks omstandigheden bij je thuis.

Wanneer je een ontvanger met opname mogelijkheid gebruikt zal de interne kaartlezer de voorkeur verdienen, omdat de opgenomen programma's over het algemeen dan meteen ongecodeerd opgenomen worden.

 

Een CI module heeft meestal een licentie en zal meer aangepast zijn aan de norm.

 

Een garantie op ongestoorde werking is dit echter niet.

 

In bepaalde ontvangers geeft het officiële Canaal Digitaal CI module volop problemen waarbij het Aston module prima werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je een ontvanger met opname mogelijkheid gebruikt zal de interne kaartlezer de voorkeur verdienen, omdat de opgenomen programma's over het algemeen dan meteen ongecodeerd opgenomen worden.

 

En dat is nu juist één van de hoofdredenen waarom ik naar TVV zou overstappen ipv Telenet. Ik maak al eens graag opnames van bvb series die niet op dvd ofzo verkocht worden. dmv de VU+ zou ik ze kunnen bewaren.

Bedankt alvast, lijkt me tegen dat het zover is, ik de gewone kaartlezer maar eerst ga proberen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

RaveMaus,

 

Ik zie dat je een Vu+ Duo hebt. Een goed begin, nu nog VTi image (=alternatieve software), dan 2x blauwe toets op je AB en hier CCcam 2.3.0

downloaden. Daarna de CCcam starten en je bent klaar. De smartcard gaat nu in een van de 2 bovenste gleuven, met de chip naar onderen.

Voor de rest hoef je niks meer te doen, dus kijken maar.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat misschien lachen, maar in de elektrozaak waar ik werkzaam ben verdelen ze TVV. Buiten de complete setjes vind ik persoonlijk niet dat ze veel ervaring hebben met "eigen hardware". Eén van de verkoopsters wist zelfs te zeggen dat de kaartjes van TVV niet meer los verkocht worden, enkel icm een CI. Uiteraard is het dan nog mogelijk om ze los in de lezer te steken van de VU+, maar vond de samenverkoop wel een opmerkelijk feit...

 

Ik wou nu toch eens weten of een kaartje feilloos werkt hier (mede een beetje door de horrorverhalen die ik in het topic TVV lees). Ga één van de dagen eens even een kaartje lenen voor een avond. Ben eens benieuwd.

 

@Emekli: voor ik in de zomer de VU+ gekocht heb, heb ik enkele fora doorspit en bij gevolg direct alternatieve software geïnstalleerd hoor. Begonnen met OpenPli, maar zit intussen al aan de VTI4.1.

De VTI4.1 vind ik zelfs voor FTA prettiger werken als al de rest (zoals gezegd, van CCcam en abbo kaartjes heb ik nog niet veel kaas gegeten) enkel vind ik de mediaplayer in OpenPli beter; die speelt de inhoud van mijn NAS af zoals hij dat met eigen opnames doet. Zie trouwens mijn topic in het sub-forum VU+. Want hier ben ik ook nog niet uit :(

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de Cards aangaat, ge moet eerst kiezen bij TVV wat ge wilt zien. Hangt af van uw portemonnee.

CCcam is ook nie moeilijk, zie vorig bericht.

Als ge CCcam 2.3.0 hebt en het werkt, dan kunt ge op uw laptop/PC zien of de TVV card in orde is.

Want misschien wilt ge weleens 3 programma´s gelijktijdig opnemen en een vierde zien.

Typ in het zoek-kadertje van de browser het IP nummer in van de Vu+, en er aan vast :16001

Het zou zo iets moeten zijn, X-jes zijn natuurlijk getallen: XXX.XXX.X.X:16001

Vergeet de : niet.

Bij Entitlements in regel 5 ziet ge dan het nummer van de card en I4A.

Dat laatste is belangrijk, staat het er niet, zet de Vu+ dan een uurke op één en check nog ne keer.

I4A heeft te maken met "share" maatregelen, staat dit er niet, dan kunt ge maar 1 program opnemen en een ander zien.

Opgelet, als de card I4A heeft, weer de hele procedure van CCcam opnieuw doen om van versie 2.3.0, terug te gaan naar een oudere versie, 2.1.4

Dit omdat er gezegd wordt dat er met hogere versie´s evt. illegaal op uw card kan worden mee gekeken.

 

Salut, Togan.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis van mij heeft zonder dat ik het wist TVV zowel voor zijn woonkamer, als voor de mobilhome. Hij is toch niet zinnes om direct op reis te gaan, dus mocht ik even zijn 2de kaart gebruiken.

CCcam 2.3.0 erop, kaartje zonder CI module in het apparaat en ik kan doen wat ik wil. Werkt gewoon super. Partnerbox en al (wat voor mij een vrij belangrijk tooltje is) werkt even goed, terwijl mijn vrouw naar een ander kanaal zapt in de woonkamer.

Qua opnemen is het gisteren zelfs gelukt (wel maar 5 min. laten lopen) om 5 zenders van TVV op te nemen en naar een 6de te kijken, bleef gewoon lopen, nergens zwart beeld, ook niet op de opnames, raar...

 

Enkel heb ik nu nog een schoonheidsfoutje met mijn mediaplayer, maar dit lijkt me beter om hier een nieuw topic voor te openen in het sub-forum VU+...

 

Tnx to all, de goedkoopste oplossing werkt dus super, ik blij :grin:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...