Ga naar inhoud


Hoe nieuwe et6000 flashen


Gast kaarsenbril

Aanbevolen berichten

Gast kaarsenbril

Hallo,

 

Ik heb zojuist een nieuwe et6000 aangesloten op m'n tv.

 

Graag had ik de kaartlezers laten werken en hbb-tv gekeken.

 

Ik heb al veel gelezen maar bijna niks over et6000 te vinden.

 

Volgens mijn speurtocht moet de bootloader misschien vervangen worden...

 

Hoe check ik welke er nu in zit en hoe vervang ik deze en waar vind ik de laatste?

 

Dan heb ik een image nodig, hoe flash ik dat en welk is stabiel en geeft goede hbb tv?

 

dank voor elke hulp en uw ervaring te delen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Zet je XTrend uit (schakelaar aan de achterkant)

2. Bootloader uit het zipbestand op een USB stick plaatsen (in rootmap). Je hebt dan twee mappen op de stick staan (et5000 en et6000)

3. USB stick aan de voorkant erin doen (USB aansluiting zit achter klep verstopt). Er mag niets anders aan een USB aansluiting zitten, behalve je USB stick

4. Zet de ET-6000 aan

5. Zodra er een oranje lampje gaat branden aan de voorzijde druk je op de knoppen links op de 'pijl-naar-boven' toets. Daarmee bevestig je het flashen van de bootloader

6. Het flashen duurt enkele seconden. Zet het apparaat niet uit totdat het flashen klaar is. Na de update start de ET-6000 opnieuw.

 

Daarna download je de laatste OpenPLi image ( http://openpli.org/download/et6x00/ ). Deze zet je weer op een USB stick (map heet dan et6x00)

Haal de andere mappen weg (et5000 / et6000). Herhaal daarna stappen 1 t/m 6. Je ET-6000 is nu actueel en kan in het vervolg via het software menu bijgwerkt worden.

De update naar de laatste OpenPli is belangrijk omdat dit een bug met de bootloader verhelpt die je er eerder op geplaatst hebt.

data_et6000-bootloader-20111020.zip

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kaarsenbril

Dank je wel, Hotzenwalder !!

Ik probeer het vanavond uit en laat hier iets weten

 

Hopelijk valt de box mee....

Tot nu toe vindt ik de AB zwak, maar misschien moet ik ze nog gewoon worden.

Ook heb ik een korte zachte bromtoon in de luidsprekers van de TV opgemerkt telkens ik van zender verander. Vanals je dan terug

beeld hebt stopt dit. Het apparaat is nochtans via hdmi aangesloten. Misschien lost het pli image dit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de box op mijn homecinemaset aangesloten via de spdif, dus ik weet niet of er een brom is via de tv. In ieder geval niet via spdif.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kaarsenbril

Voila,

dankzij Hotzenwalder perfect gelukt ! waarvan mijn oprechte dank.

 

Nu devolgende kaap proberen te nemen.

 

Ik heb in alle menu's gekeken, nergens hbbtv te vinden, waarschijnlijk een plugin uit de pli downloads?

Welke dien ik te nemen, ik had ook graag kunnen surfen op het web indien mogelijk?

 

ps. Vroeger gebruikte ik openbdedit v3 voor een settinglijst te plaatsen. Kan deze nog werken of is er iets

anders voor Xtrend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kaarsenbril

Heb dus die et browser geinstalleerd en dit werkt wel, maar dit is gewoon een soort internet browsen...

 

Ik had het mij wel anders voorgesteld, Ik dacht dat hbbtv een soort moderne teletekst was, die ook wat info haalt alover het net.

Volgens mij komt met die et browser alles over het net.

 

Hoe kan ik eigenlijk de hbbtv info oproepen van bv het duitse ard, Ik ga dus op die zender gaan staan en dan????

Als mijn ontvanger niet lan geconnecteerd is, kan ik dan ook het basis hbbtv zien??

 

 

Ik lees ook nu pas in een ander topic dat een duits toestel niet goed zou werken qua hbbtv. Ik heb hem natuurlijk ook via een

Duitse shop gekocht voor 188 €, in Nederland was 'm merkelijk duurder....

 

graag uw reactie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

HBBTV moet je zien als extra informatie welk je via internet kan ophalen.

 

Installeer eens

weblinks - basic

extensions - et-portal

 

Dan kan je via blauwe toets of via mark knop allerlei hbbtv sites openen.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

doe eens heel kort met de schakelaar op de achterkant uit en gelijk weer aan

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...

als mijn et6000 al is voorzien van pli in het verleden met de bootloader van hotzenwalder hoe moet ik dan nu updaten naar een nieuwe versie

 

gewoon alleen de map op de stick zetten die van pli org afkomt en de box aanzetten of zit ik dan fout ??

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn et9000 werkt hbbtv via de rode knop op de laatste openpli 3.0 versie dmv de et-webbrowser te installeren en te rebooten.

 

als ik dan op een hbbtv kanaal sta (te herkennen via het logo in de pli-hd skin) dan kan ik via de rode knop hbbtv oproepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...