Ga naar inhoud


Wanneer mainboard vervangen linux-server


Daan

Aanbevolen berichten

ik was eens nieuwsgierig, ik draai hier een linux server met een pbx server rond 8 jaar lang 24/7, ik vervang meestal de hd naar 2a 3 jaar aangezien of het wel niet nodig is doe ik het toch met zekerheid, en hoe zit het mainboard moet deze ook eens vervangen worden ?

 

 

 

,

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zijn dingen waar je moeilijk een exact antwoord kan op geven.

Als je morgen vervangt weet je nooit hoe lang hij nog kon blijven draaien en als je niet vervangt kan hij morgen zomaar de geest geven.

 

Ik zou zeggen zo lang hij draait laat hem draaien.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was eens nieuwsgierig, ik draai hier een linux server met een pbx server rond 8 jaar lang 24/7, ik vervang meestal de hd naar 2a 3 jaar aangezien of het wel niet nodig is doe ik het toch met zekerheid, en hoe zit het mainboard moet deze ook eens vervangen worden ?

 

enkel het MOBO vervangen na 8 jaar is meestal lastiger en soms ook duurder dan een nieuwe server aanschaffen.

bestaat het MOBO met die specificaties nog? zal een lastige zoektocht worden

 

kan het PBX op een andere PC, dan tijdig een backup van alle configuraties maken.

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel het MOBO vervangen na 8 jaar is meestal lastiger en soms ook duurder dan een nieuwe server aanschaffen.

bestaat het MOBO met die specificaties nog? zal een lastige zoektocht worden

 

kan het PBX op een andere PC, dan tijdig een backup van alle configuraties maken.

ciao

 

Daar heb je gelijk in over het mobo, is nog te krijgen denk ik maar alleen 2e hands de pbx draait alleen op de geinstalleerde pc helaas,

maar was toch van plan om hem over te zetten op een ander pc daar heb ik nog 3 goede mainboards van liggen zelfs iets beter dan nu,het kan nooit kwaad om een reserve erbij te zetten.

 

Maar ik weet genoeg bedankt voor de info..

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is overigens met een config die 8jaar oud is en 24/7 draait, qua energie verbruik, al snel rendabel om een nieuwe en zuinige config aan te schaffen. Die verdien je dan op de stroom kosten al snel terug. Moet je wel even zoeken naar het zuinigste board en CPU, voor jouw gebruik.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is overigens met een config die 8jaar oud is en 24/7 draait, qua energie verbruik, al snel rendabel om een nieuwe en zuinige config aan te schaffen. Die verdien je dan op de stroom kosten al snel terug. Moet je wel even zoeken naar het zuinigste board en CPU, voor jouw gebruik.

 

Klopt is inmiddels nu vervangen in een HP Proliant DL360G4p XEON3.0GHz64bit/4Gb/VMware esx draait nu perfect merkt het verschil :grin:

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...