Ga naar inhoud


priva of KNX


Aanbevolen berichten

We zijn bij ons bezig met gebouwautomatisering.

Je hoort dan van allerlei termen en namen langs komen.

Maar een belangrijke vraag is kan iemand het verschil simpel duidelijk maken tussen Priva en een systeem dat met KNX werkt.

Zijn er specifieke voor en nadelen bijvoorbeeld.

aangepast door clemens2

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht dat het KNX protocol het enige algemeen geaccepteerde/universele protocol is waarbij het mogelijk is om componeneten van verschillende merken op 1 systeem aan te sluiten welke onderling ook met elkaar kunnen communiceren.

 

Hoe dat met Priva zit weet ik niet, wel dat de door ons gemonteerde beveiligingssystemen niet met Priva om kunnen gaan terwijl dat met KNX wel mogelijk is waarbij meldingen uit het KNX systeem in onze apparatuur kunnen worden gelezen en onze apparatuur ook commando's naar het KNX systeem kan sturen.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

KNX (EIB) is een communicatie protocol. Priva is een leverancier van GBS systemen. Priva kan meerdere protocollen 'spreken', oa EIB (KNX). KNX is een gestandariseerd protocol, wat voornamelijk bij onze oosterburen toegepast wordt. In Nederland is het minder voorkomend, voornamelijk in kleine domotica projecten. In Nederland zijn een aantal protocollen die vaak gebruikt worden, zoals BacNet, Echelon en EIB, waarbij EIB het minst voorkomt. Priva kan met al deze protocollen praten. Het programmeren van KNX is lastig ten opzichte van de Priva systemen. Ook het koppelen met producten van derden is met EIB beperkt, je zit dan aan dit protocol vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Het ligt er ook een beetje aan wat je wil automatiseren. Prima is een prima product. Al laat men nu wel wat steken vallen. Maar dit komt uiteindelijk wel goed,

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het bericht was al oud . Daardoor ben ik ook al heel wat wijzer.

We wouden deze systemen aan klanten verkopen.

Knx is te doen. Priva bleek heel moeilijk, ze schermen zaken erg af.

We zouden als bedrijf toch snel minstens 100.000 euro omzet per jaar moeten hebben om ons dealer te kunnen noemen.

Dit is dus afgeketst.

Ondertussen heb ik een andere baan. Niet meer in de installatie en ook niet meer werkzaam met mijn eigen bedrijf in de satelliet wereld.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...