Ga naar inhoud


bepaalde emails automatisch in een map opslaan


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik gebruik outlook 2003 en krijg van bepaalde leveranciers regelmatig vrij belangrijke emails.

Nu staan die tussen alle emails die er dagelijk binnen komen en natuurlijk zijn ze wel terug te vinden maar ze "vervuilen" wel mijn mailbox.

Natuurlijk kan e.e.a gearchiveerd worden als .pst bestand maar dan zijn ze niet echt makkelijk terug te halen en in te zien.

 

Kan ik niet op een of andere manier emails die van deze leveranciers binnen komen (zijn PDF bestanden) en na gelezen te hebben direct verplaatsen naar een gewone map op bijv. mijn D. schijf zodat ik ze, als dat nodig is, gewoon met acrobat kan openen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan via "berichten regels" ervoor zorgen dat emails afkomstig van bepaalde email adressen naar een map worden verplaatst binnen outlook.

Maar in outlook 2003 is het volgens mij standaard niet mogelijk om een bijlage in een map op je hdd op te slaan.

In 2010 is dat wel mogelijk

 

Je kan de emails wel handmatig naar een map op je hdd kopiëren. Gewoon verslepen van outlook naar de map in verkenner.

Dan wordt de email en de bijlage als .msg opgeslagen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste zou ik nou weer niet doen, dan blijf je afhankelijk van Outlook. Maar misschien is het programma Outlook AttachView van NirSoft wat voor je.

 

OutlookAttachView scans all messages stored in your Outlook, and displays the list of all attached files that it finds. You can easily select one or more attachments and save all of them into the desired folder, as well as you can delete unwanted large attachments that take too much disk space in your mailbox. You can also save the list of attachments into xml/html/text/csv file.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad handig progje, bedankt, wel vrij traag, maar dat kan ook omdat ik grote hoeveelheden in 1 keer verplaats en de email computer niet zo snel is.

De bestanden later echt uit outlook wissen kun je beter via outlook zelf doen omdat dat veel sneller gaat.

 

Bestanden die eenmaal verplaatst zijn kun je ook eenvoudig weer openen iets wat met een .pst bestand vaak moeilijk gaat.

 

Denk dat er nog wel een paar 1000 bestanden van plek gaan veranderen.

 

suc6

 

Gerrit

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een leuk alternatief kan zijn om een gmail account erbij te hebben. Die koppel je ook aan je outlook via imap en de mails die je wilt "archiveren" verplaats je dan gewoon naar je gmail account. Dit kan desnoods perfect via een regel zoals eerder genoemd. Prima doorzoekbaar en vanaf elke computer/tablet/smartphone benaderbaar en niet onbelangrijk voor ons 'ollanders: Gratiesch. Een simpel maar doeltreffende mailbackup/archief.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...