Ga naar inhoud


Fout opsporen XP


pukje

Aanbevolen berichten

Deze vraag zal zeker wel al eens hier geweest zijn maar vind het niet

 

1.pc start goed op in veilige mode

2.in normale mode boot hij niet door zie toetsenbord en muis enz initialiseren

 

dan plots blu screen maar gaat zo vlug dat ik niet kan lezen

welk ding de exception geeft.

 

In boot log bestand ook niet te vinden laatste file cdfs na uitschakelen

cdrom wordt cdfs niet geladen en toch blu screen dus daar ligt het niet aan.

 

met msconfig al alle services en opstarters uitgeschakeld en nog blu screen

 

Herstelpunten zijn er niet omdat in normale mode uitgeschakeld is en in

save mode is dat niet de activeren

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites


wat ik je kan aanraden is om bluescreenview te installeren. Een klein programmatje wat je heel veel informatie kan geven:

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan een harware probleem zijn.

eens alle verbindingen uittrekken en terug aansluiten.

de geheugenlatjes uitnemen en een reinigen met een vlakgom

alles terug plaatsen en testen.

een bios update kan soms ook de oplossing zijn

kijken in de bios of alles wat betreft de schijven op IDE staat ingesteld AHCI is vanaf vista hebben wij ook reeds problemen met gehad bij een xp pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt niet zonder meer een ahci aangestuurde harde schijf omzetten naar ide (of vice versa). Dan krijg je voor 100% zekerheid een blue screen of je moet vooraf een en ander aangepast hebben in de registry.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt hier IDE mode bedoelt, dit heeft niet met de fysieke aansluiting te maken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de CD van WIn hebt gewoon herstellen doen.Hij gaat dan de nodige oude drivers verwijderen en de nieuwe (of corrupte) herinstalleren.Soms moet je wel eerst kiezen om windows te installeren over de oude versie en pas daarna op herstellen drukken.Win XP gaat nl eerst kijken of er al een versie aanwezig is.Ik heb het zo gedaan toen ik een nieuw Mobo moest installeren.Haalde gewoon alle drivers weg en installerde daarna de nieuwe.Na de instal moet je dan wel nog ff de CD van je Mobo draaien om de nodige specifieke drivers er op te zetten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het een oude PC is maar overweeg anders of de batterij

(knoopcel), die belangrijke gegevens vast kan houden, niet op is.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het een oude PC is maar overweeg anders of de batterij

(knoopcel), die belangrijke gegevens vast kan houden, niet op is.

 

HG CC

 

Ik snap niet hoe dit tot een BSOD kan leiden, zo lang je pc nog aan het net hangt blijft het mobo stroom houden en verliest deze geen gegevens.

 

verder kun je proberen een foto van de bsod te maken, je bent de code die daarin staat nodig om wat verder te kunnen zoeken.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. je kunt toch in de (meeste) bios inschakelen dat het systeem bij een fout melding blijft 'staan '. Zo ja, dan kun je dan het blauwe scherm uitlezen.

 

Ronald

 

Dat doe je niet in de bios....

bsod.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...