Ga naar inhoud


behang over glasvezel behang


Gast peterp

Aanbevolen berichten

ik heb twee slaapkamers met glasvezel behang en nu wil ik daarover gewone behang over doen

en dat lukt me niet .De lijm wil niet drogen op de glasvezel behang, ik heb lijm voor zwaar behang

als ik dat erop doe kan ik de behang strook er na 1 uur er weer gewoon eraf treken,met gewoon behang heb ik nooit moeilijkheden gehad , daar heb ik genoeg ervaring mee.Bij de bouwmarkt

weten ze het ook niet , wie weet raad!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou dat niet doen, krijg je alleen maar hobbels. Helaas veel werk om het eraf te krijgen, maar een behangstomer kan wonderen verrichten. Te huur bij bouwmarkt. Met dit weer is dat geen pretje, want je gaat er zelf ook lekker van stomen :grin:

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook ooit een (ik denk glazvezel) behang van de muur af moeten stomen. Dat was echt een klote klus. Samen met mijn zusje zijn we de hele dag bezig geweest om een muur van 6m kaal te krijgen. Wat wel een beetje hielp was er voorzichtig met een stanley mes wat krassen in te trekken zodat de stoom er in kon.

 

Maar nogmaals, ik weet niet zeker of dit glasvezel was.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik wou zelf gewoon er over heen sausen met een op kleur gebracht muurverf op witsel basis , maar de vrouw wou behang

maar als ik nou lijm gebruik die gebruikt wordt om de glasvezel op de muur te lijmen om behang erop te lijmen kan dat wel???

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, het heeft op zich niets/weinig te maken met het behang of de lijm die je gebruikt maar met de onderlaag.

Die onderlaag is nl. waarschijnlijk geschildert met verf wat afneembaar is en waar dus geen vocht in wil trekken.

Gevolg is dat het water uit de lijm niet in de muur kan trekken zoals dat normaal is maar nu allemaal moet verdampen door het opgeplakte behang door.

Gebruik je dan ook nog eens afwasbaar behang dan kun je op je klompen aanvoelen dat het vocht in de lijm geen kant op kan en dat het heeeeeel lang duurt voordat dit droog is.

Dus gewoon de aangebracht lijm er weer afwassen en een leuk kleurtje uitzoeken om er weer op te schilderen.

 

Wil de vrouw dat niet nou ja geen probleem, dan loop je naar de koelkast voor een lekker koel biertje, geef je haar de emmer met lijm en de rollen behang en terwijl je genoegelijk toe gaat zitten kijken wens je haar veel succes.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb ook kant en klaar spul van alebastine, muurglad (een soort van stuc) wat het over het behang heen smeert en daarna kun je er wel over behangen. glaswefsel behang in niet glad genoeg om over te behangen. succes

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...