Ga naar inhoud


Geen sateliet signaal Samsung UE46ES6800


Aanbevolen berichten

Samsung UE46ES6800 TV

Geen satelliet signaal meer, naar fabrieksinstellingen gezet en terug ingesteld: geen signaal-geen kanalen.

Motor kan wel gestuurd worden met DiSEqC en na reset via smart TV plaatst de motor zich terug naar het nul punt.

Instelling met USALS ingebouwde S-tuner, kabelverbindingen en aansluitingen zijn goed.

Als ik er een ontvanger tussen plaats, heb ik wel signaal en beeld op de smart TV.

 

Intussen vraag gesteld aan support BENELUX.

Wij raden u aan om MUTE 247 EXIT uit te voeren.

En daarna het toestel te resetten en opnieuw te installeren.

Dit heb ik intussen meermaals gedaan (met en zonder module) en nog steeds geeft hij geen signaal aan en kan dus geen kanalen inladen.

Erkend iemand dit probleem.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry, probleem intussen opgelost, meermaals reset en terug opgestart en ja kanalen terug. Vraag niet wat nu het werkelijk probleem was. :(

 

Het probleem is blijkbaar toch niet opgelost. (het toestel geleverd 21 mei heeft ongeveer 1 week gewerkt en dan plots geen signaal)

Gisterenavond na de honderdste keer Tv opnieuw ingesteld en kanalen ingeladen, tv opgezet en beeld.

Van zodra ik van kanaal wissel kreeg ik weer de melding "zwak of geen signaal". idem voor andere satelliet posities.

Dan maar weer mijn receiver aangesloten, signaal en beeld op de verschillende satposities.

Vanochtend nog maar eens de ganse boel volgens Samsung ingesteld, ook de motor SG2100A.

Kanalen worden ingeladen en beeld op VRT1HD, verander naar VTM HD op dezelfde satelliet beeld weg en melding "zwak of geen signaal".

Bijkomend als je de stroomtoevoer onderbreekt, zijn ook nog eens alle kanalen weg. :cry:

Toch iemand? :sick:

aangepast door pollebru

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Oorzaak dat vele sat ontvangers ingebouwd of los , slechte ontvangst gaan geven is te verwijten aan de gebruiker zelf.

 

Je mag niet de sat-kabel los of vast maken als de stekker nog in het stopcontact zit !!!

 

 

Vaak is het niet gelijk merkzaam als een ontvanger defect gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...