Ga naar inhoud


inbouwspots i.c.m. transformator


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik ga in een verlaagd plafond inbouwspots aanbrengen, nu heb ik een pakket gekocht waarin een transformator incl. 3 spot zitten (3x20V/ 60VA).

 

Nu twijfel ik of dit wel genoeg licht opbrengt in een ruimte van 3,5x2 meter.

 

Ik wil er nog zo een zelfde set erop aansluiten, gaat dit 2 van deze sets op 1 schakelaar, dus wel met 2 transformators?

Link naar reactie
Delen op andere sites


het lijkt me echter een kwestie dat je de lichtopbrengst als eigenschap van de spot zelf bij de fabrikant z'n specifikaties bekijkt.

die heeft meestal de lumen en of lux in een diagram / schema aangegeven.

Daarmee bepaal je hoeveel er op een bepaalde hoogte, bijvoorbeeld een werkblad of tafel, aan lux (lichtopbrengst) aanwezig zal zijn.

 

Die diagrammen / schema's van fabrikant, tonen al intuitief aan of een armatuur een erg nauwe of brede lichtbundel oplevert en dus voor algemene ruimteverlichting geschikt of ongeschikt is.

Hell's Bells

AC/DC

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3,5 x 2. Da's ongeveer mijn keuken. Ik heb er 6 inzitten en volgens mij zijn die 35Watt per stuk. Zitten dus op 2 transformators en 1 dimmer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat mag.

 

Omdat je al 1 set in huis hebt, sluit deze tijdelijk aan en ga met 3 personen in de badkamer staan, ieder een lampje beet houden

en kijken hoeveel licht je nu hebt en of dit voldoende is.

Heb je meteen een idee hoeveel licht er eventueel bij moet komen.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet bezuinigen op het aantal spotjes. Zeker als er in die ruimte gewerkt moet worden. Ik neem aan dat je er gelijk een dimmer voor zet? Let dan wel even op dat die transformator geschikt is voor een dimmer en omgekeerd dat die dimmer geschikt is voor halogeen met transformator.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je een tip mag geven:

 

Installeer boven het plafond waar de spots komen te hangen een goedkope WCD en schakel die via de gewone schakelaar.

Mocht er ooit eens wat zijn, kan je het spotje eruit halen en met je hand door het gat de stekker eruit halen. als de bedrading iets mis mee is moet in het ergste geval het plafond gesloopt worden, in dit geval is het gewoon de stekker eruit en er weer iets nieuws er in steken,

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde bereik je door de transformator met voldoende bedrading vlak bij een lamp neer te leggen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...