Ga naar inhoud


Telfort: Let op!


Aanbevolen berichten

De boys van Telfort halen weer eens een stunt uit.

Je kunt zgn. je contract verlengen, dan zou je het komende jaar flink wat minder betalen voor je abbo....!

Daarna zou je € 25,-/mnd. betalen. (Nu in mijn geval: € 30,40/mnd. voor internet standaard 20Mb + bellen.)

Dat was dus vanaf het begin € 20,- voor internet, en € 10,- onbeperkt gratis bellen.

Dat alles duurder wordt in de loop van de tijd, dat begrijp ik, dus begonnen ze 'n jaar of 2 geleden met een start-tik te tellen voor elk gesprek van 5 cent.

 

Wat er dus na verlenging, en dus een nieuw cotract met nieuwe voorwaarden gaat gebeuren is:

Je gaat € 22,50 voor internet betalen, en € 2,50 voor basis bellen. Daar komt nog 9 (!!) cent start-tik bij, plus 9(!!) cent per minuut!!!

als je € 15,- MEER betaalt, dan is het bellen weer volledig gratis. Het gaat nu dus € 40,- kosten voor hetzelfde wat ik eerst had.

En niet dat dit ergens ook maar vermeld staat, ben je gek.

 

Wat ook leuk is, dat de belkosten, 9 ct start-tik + 9ct. /min., per 5 aug. ook voor bestaande klanten in gaan. Ook dat staat nergens vermeld.

De prijsverhoging vind ik al schandalig, maar het angstvallig stil houden en nergens mededelen vind ik toch wel het toppunt!

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik betwijfel dat dat ook voor bestaande klanten gaat gelden. Ik heb Telfort en heb nog geen bericht gehad van Telfort. Ook geen telefoontje of ik een ander abbo wil hebben, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Als ze me bellen met een aanbod blijf ik lekker bij mijn oude abbo. Ze moeten volgens mij minimaal een maand voordat iets ingaat een klant op de hoogte brengen en de mogelijkheid geven op te zeggen. Ik betaal overigens in totaal voor inet en bellen ex de opstart kosten van € 0.05 rond de € 30,-

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en als ze het niet melden, dan mag je "kostenloos" opzeggen van hun!

(Wat je zowieso al mocht...). En dan komen ze er weer gemakkelijk mee weg!

Trouwens; Als ik zou verlengen, zou ik € 25,-/mnd. moeten betalen (plus 64 euro korting...), en zou ik een nieuw abbo afsluiten, betaal ik maar € 22,50!!!!

Dus die "korting betaal je mooi zelf dubbel en dik!!!!

Dat er met dit soort praktijken niet ingegrepen wordt is mij een raadsel.....!

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat € 22,50 voor internet betalen, en € 2,50 voor basis bellen.

 

Nee, je betaald 22.50 voor internet en bellen..

 

 

Wat ook leuk is, dat de belkosten, 9 ct start-tik + 9ct. /min., per 5 aug. ook voor bestaande klanten in gaan. Ook dat staat nergens vermeld.

 

Contracten tot 9 Juli afgesloten blijven volgens de oude voorwaarden. Na 9 Juli volgens de nieuwe (staat gewoon op hun site)

aangepast door DeBeek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je betaald 22.50 voor internet en bellen..

Nee; je gaat bij verlenging 25,- euro betalen, en dan heb je gelijk nieuwe voorwaarden!

Zowieso verdacht, want als nieuwe abbonee betaal je inderdaad maar die 22,50. Door die 2,50 meer betaal je stiekem je zgn. korting.

Ik vind 't smerig en misleiding!

 

Contracten tot 9 Juli afgesloten blijven volgens de oude voorwaarden. Na 9 Juli volgens de nieuwe (staat gewoon op hun site)

Dit staat becht nergens, en je wordt er ook niet op gewezen bij verlenging.

Dit kun je hooguit lezen op hun fora; maar ook daar moet je zoeken, en wie komt daar zo normaal?

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook leuk is, dat de belkosten, 9 ct start-tik + 9ct. /min., per 5 aug. ook voor bestaande klanten in gaan. Ook dat staat nergens vermeld.
Het staat op de site, maar hoe lang al?

Is al ingegaan vanaf 9 juli 2012...

http://www.telfort.n...en/vast-bellen/ (klik op vast bellen).

aangepast door Mrbeam

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee; je gaat bij verlenging 25,- euro betalen, en dan heb je gelijk nieuwe voorwaarden!

Zowieso verdacht, want als nieuwe abbonee betaal je inderdaad maar die 22,50. Door die 2,50 meer betaal je stiekem je zgn. korting.

Ik vind 't smerig en misleiding!

 

Het staat gewoon in de aanbieding die je krijgt,

 

En ja die 25,00 klopt in dat geval maar je behoud je VAST bellen.

 

Als je kijkt bij Voor 9 Juli heet Telfort bellen VAST BELLEN (5.00), Na 9 Juli Bellen standaard (2.50)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...

Houd het goed in de gaten als je bij Telfort verlengt! Dit wordt niet altijd doorgevoerd, en dan kan alles misgaan daar, lees en huiver:

 

Ik heb een jaar lang een Telfort Abo gehad: internet (20mbit) voor 17,50 per maand, na 12 maanden 24,95 euro dus in augustus 2012 ging ik op het aanbod van Telfort in: Internet standaard (30mbit) voor 20 euro per maand. Op 17 augustus kreeg ik de bevestiging van Telfort:

“Bedankt voor het gebruikmaken van ons aanbod.

U heeft gekozen voor Telfort Internet Standaard voor de vaste lage prijs van per maand, met een nieuw jaarcontract.”

 

Alles leek goed te gaan, totdat ik merkte dat ik over oktober 2012 een nota kreeg voor 24,95 voor een abonnement “Internet Plus”.

Ik gebeld naar de helpdesk, daar bleek niets van mijn switch naar “Internet Standaard” bekend te zijn, hoe ik aan een bevestigings-email kom was een raadsel.

Direct werd mijn abonnement omgezet naar “Internet Standaard”, met excuses, en ik zou worden teruggebeld door iemand van de afdeling ‘betalingen’ om de inmiddels 2x5 euro te veel betaalde abonnementskosten terug te krijgen.

Ik werd een week later gebeld: “wat is precies het probleem?”

Nu ben ik wel wat gewend (ben klant geweest van UPC) op dit gebied: niemand weet van elkaar wat ze doen en je moet als klant alles tig keer uitleggen.

Ik het verhaal uitgelegd, maar dit bleek niet zo eenvoudig: mijn nieuwe abonnement was pas net aktief en ik kon dus nog annuleren, wilde ik annuleren?

Wat? Ik heb eigenlijk al sinds augustus dit abonnement en dus wil ik te veel betaald geld terug. Oh, ja ok dat zal verrekend worden.

Ik had op dit punt nog hoop op een goede afloop, echter nu bleek de ellende pas goed begonnen.

 

Begin november wilde ik mijn verhuizing doorgeven via Mijn Telfort, echter daar kreeg ik de melding dat dit niet mogelijk was omdat er “al een wijziging actief” was.

Goed, ik maar weer bellen.

“Nee meneer wij kunnen uw verhuizing niet doorvoeren, er is nog een wijziging aktief”

Ja dat lees ik ook op Mijn Telfort, en daarom bel ik dus de helpdesk, want dat staat erbij, dat ik moet bellen.

Nee, het kon niet, er kon niets in mijn account worden aangepast want er liep al iets, wat dat was kon ze mij niet zeggen en het lag bij Backoffice.

Ik kon het haar wel zeggen en heb toen uitgelegd wat er gewijzigd zou moeten worden.

Mij werd aangeraden te wachten, want Backoffice regelt dat.

 

Twee weken later weer gebeld, omdat ik via Mijn Telfort mijn aanstaande verhuizing nog niet kon doorvoeren. Nog steeds niet mogelijk, weer gebeld, weer zelfde reactie.

Blijkbaar liep alles vast bij de afdeling Back Office (of “BO” zoals dat bij Telfort intern heet), daar ging alles mis. En nee, ik kan niet worden doorverbonden met die afdeling, dat ging allemaal echt niet. En nee, mijn verhuizing kon niet worden doorgevoerd. Ik moest wachten, het kon elk moment geregeld zijn, binnen een uur zelfs, en over de factuur hoefde ik mij “geen zorgen te maken”, wat dat precies betekent is mij nog steeds een raadsel.

 

Inmiddels was ik verhuisd, op 18 november 2012.

 

Twee weken later heb ik een bericht gestuurd naar Telfort, dat ik niet alleen het te veel betaalde abonnementsgeld terug wilde, maar dat ik ook de belkosten vergoed wil, en als laatste: een internet verbinding op mijn nieuwe adres.

Niets op gehoord.

 

Paar dagen later toch maar weer eens gebeld, na mijn verhaal kort gedaan te hebben werd ik doorverbonden, na ongeveer 15 minuten kreeg ik een dame aan de lijn die de situatie wel leek te snappen, zij bood mij compensatie, en zou er voor zorgen dat mijn verhuizing zou worden doorgevoerd, echter pas op 20 december zou mijn lijn actief zijn en ik dus internet hebben op mijn nieuwe adres.

 

En ja hoor, ik kreeg een heuse bevestiging per post: op 20 december zal de verhuizing een feit zijn.

 

Je raadt het al: op 20 december 2012 geen internet.

Ik weer gebeld, uiteraard werd de verbinding verbroken toen ik eindelijk iemand aan de lijn had (dit lijkt de nieuwste trend te zijn bij Telfort).

Weer gebeld, uitgelegd dat mijn internet op 20 december zou worden opgeleverd.

“Meneer, u zou al op 9 november internet moeten hebben”

Ja, en dat is het ook al geweest.

Wat bleek: mijn verhuizing is vastgelopen in het systeem.

Waarom er dan niemand actie onderneemt op een vastgelopen aanvraag?

De niet zo behulpzame medewerker van Telfort wist het ook niet, maar hij zou mij terugbellen als hij weet wanneer ik eindelijk een internetverbinding heb, maar het kan nog wel 5 tot 10 dagen duren, zo dacht hij. Ik gok dat hij niet meerekent dat de feestdagen er ook nog tussen zitten.

 

Ik ben nog niet gebeld door Telfort, heb inmiddels een telefoonrekening van meer dan 40 euro voor het bellen naar de helpdesk van Telfort, heb problemen met mijn werk omdat ik zo lang slecht bereikbaar ben, heb de databundels van mijn eigen telefoon en die van mijn vrouw al verbruikt, heb de te veel betaalde abonnementskosten nog niet terug, en zonet ontving ik een factuur van Telfort, en bovenal: nog steeds geen internet.

 

Ik kan weer gaan bellen, maar ik verwacht er niets van, het kost me alleen maar tijd en geld, en het levert helemaal niets op.

 

Ik weet niet wat ze daar bij Telfort doen de hele dag, maar volgens mij gaat er zo veel mis dat niemand precies weet waar te beginnen met opruimen van de ellende.

 

Mijn vrienden vragen of ik een boek schrijf over mijn ervaringen, “my life offline” als werktitel. Sommigen vragen of ik soms UPC heb genomen, en dan weet je dat je het lachertje van de groep bent geworden. “In Afrika hebben ze tenminste nog internet” krijg ik dan te horen. Lach er maar om…

Link naar reactie
Delen op andere sites

telfort heeft idd de tarieven flink opgeschroefd, dus abbo laag en de beltikken hoog, maar........

in het Zyxel modem kun je een 2e (goedkoop/gratis) sip account of hoe dat heten mag aanmaken en daarmee kun je toch weer goedkoop uitbellen.....of zie ik dat te simpel?

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja in het menu moet je maar ff zoeken want hier heb ik de org modem al lang geleden weggedaan ivm beperkingen van maar 2 sip providers daar ik nu gebruik maak van 4 sip accounts

 

1x inkomend bellen met nummer (callvoip)

1x uitgaand faxxen met nummer (T38) (inkomend als pdf formaat) (callvoip)

1x voipbusterpro voor uit bellen naar alle vaste nummers ned belg duitsland

1x intervoip voor uitbellen naar mobiel.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

KNIP>>>>

 

Mijn vrienden vragen of ik een boek schrijf over mijn ervaringen, “my life offline” als werktitel. Sommigen vragen of ik soms UPC heb genomen, en dan weet je dat je het lachertje van de groep bent geworden. “In Afrika hebben ze tenminste nog internet” krijg ik dan te horen. Lach er maar om…

 

TIP: Ga eens op het forum van Telfort; Heb de ervaringen dat daar door de aanwezige Telfort medewerkers beter en sneller wordt geholpen.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...