Ga naar inhoud


niet alle kanalen op multitenne


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

we hebben hier 2 dagen gesukkeld om een multitenne uit te richten.na uitrichten met een satelliet signaal meter,konden we niet alle kanalen op alle satellieten ontvangen.

momenteel kunnen we de sky italia niet ontvangen.zijn er nog met een multitenne die geen ontvangst hebben van dit betaalpakket?

we kunnen niet hoger dan een signaalkwaliteit van 59à65.

graag enige tips.

ps.was er hier geen onderwerp,hoe en de uitleg voor het afstellen van een multitenne schotel?

op voorhand dank.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste sattv4iedereen

Ik kan je veel over het uitrichten van de Multytenne vertellen maar dan moet ik wel ongeveer weten waar je woont. Het komt niet precies op de plaats op aan, de regio is ook goed.

Sky Italia zit op de Hotbird zover ik weet. Is het signaal op de Hotbird flink zwakker dan van de Astra 1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen

 

Ik kan je veel over het uitrichten van de Multytenne vertellen maar dan moet ik wel ongeveer weten waar je woont. Het komt niet precies op de plaats op aan, de regio is ook goed.

Sky Italia zit op de Hotbird zover ik weet. Is het signaal op de Hotbird flink zwakker dan van de Astra 1?

de schotel,die geplaatst moet worden is in de postzone 8870 (ledegem) belgië/

de signaalsterkte is zeer verschillend als men zapt van transponder naar transponder.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen

Ledegem ligt op omgeveer 3 graden oost, de Multytenne is ontwikkeld voor West-Duitsland op 7 graden oost. Hierdoor staan de buitenste lnb’s, die van de Hotbird 13 en de Astra 28,2 graden oost niet geheel op de juiste hoogte waardoor te weinig signaal wordt ontvangen. Bovendien staat de skew van de lnb’s flink verkeerd.

Jij zult een veel gelijkmatiger signaal krijgen als je de mast waar de schotel op staat 4 graden naar het oosten kantelt. Bovendien staat de skew van de lnb voor de Hotbird in Ledegem 8 graden verkeerd. Dit wordt dus ook 4 graden minder en dat zal dan weinig problemen opleveren.

Om je mast 4 graden scheef te zetten moet de mast over een afstand van bijv. 14,5cm, 10mm scheef staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt sprietje,volgende week eindelijk? zomerweer,en we gaan het dan proberen.

wel heb ik mij laten vertellen,dat je beter een systeem neemt,dat je de 4 lnb's zelf kan uitrichten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattv4iedereen schrijft:

“wel heb ik mij laten vertellen,dat je beter een systeem neemt,dat je de 4 lnb's zelf kan uitrichten.”

Dat is helemaal waar maar dan heb je niet zo’n klein schattig schoteltje wat vrij onopvallend geplaatst kan worden. Ik vind trouwens wel dat voor de moeilijke zenders op de Astra 23,5 zoals Eurosport HD enz. het signaal te mager is en dat dit te gemakkelijk wegvalt met flinke regen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...