Ga naar inhoud


Apple TV 2 nfs share werkt niet


Daan

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hopelijk hier ook gebruikers te vinden die met apple tv werken

 

Sinds gister even bezig geweest met atv2 ik krijg momenteel de nfs share niet werkend heb, TV Flash black en mediaplayer geinstalleerd de laptop share werkt allemaal behalve de nfs share deze draait op me linux server,als ik hem laat zoeken word de laptop en de linux server gezien deze word gezien als smb ? vul ik alles in de het pad enz.enz dat gaat goed alles opgeslagen,

wil ik nfs share benaderen zie ik de dir films kan ook niet in de map komen, maar krijg gelijk te zien niets om af te spelen in het scherm vreemd hoor.

 

als ik met me anderde mediaplayer naar nfs share connect gaat het prima kan ik de films afspelen.

 

 

wat doe ik fout ???

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


,als ik hem laat zoeken word de laptop en de linux server gezien deze word gezien als smb ?

de eerste stap om in het netwerk browsable directories te kunnen gebruiken is samba, die samba workgroup gaat dus voor nfs bij het exploren van mappen

zijn alle machines voorzien van dezelfde workgroup naam?

 

evenwel heb ik tijdelijk iets soortgelijks gehad, dat de NFS mount weg was / Timeout en enkel met het opnieuw oproepen van m'n NFS configuratie + sluiten daarvan kwam de verbinding weer tot stand

met een paar updates verder werkt dat nu wel perfekt onder opensuse

welke linux versie draai je en heb je desbetreffende updates ook draaien.

 

de linux pc moet natuurlijk ook als NFS server ingesteld zijn op de ip-adressen maar dat zul je wel al ingericht hebben?

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de eerste stap om in het netwerk browsable directories te kunnen gebruiken is samba, die samba workgroup gaat dus voor nfs bij het exploren van mappen

zijn alle machines voorzien van dezelfde workgroup naam?

 

evenwel heb ik tijdelijk iets soortgelijks gehad, dat de NFS mount weg was / Timeout en enkel met het opnieuw oproepen van m'n NFS configuratie + sluiten daarvan kwam de verbinding weer tot stand

met een paar updates verder werkt dat nu wel perfekt onder opensuse

welke linux versie draai je en heb je desbetreffende updates ook draaien.

 

de linux pc moet natuurlijk ook als NFS server ingesteld zijn op de ip-adressen maar dat zul je wel al ingericht hebben?

ciao

ik ben inmiddels er achtergekomen dat de atv 2 het paswoord niet slikt terwijl hij wel goed is straks even met samba proberen,

op me dreambox pakt hij wel die nfs share met het zelfde paswoord.maar goed ga eens met samba aan de slag.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...