Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten


Had even een andere software geinstaleerd pkt nebula v3 en moet zeggen dat deze razend snel werkt.

Wel moet je in oscam.config even de boxtype op ipbox zetten.

Dit heb ik nu ook in de HDMU versie gedaan..dus in /var/keys de oscam.config het boxtype veranderd naar ipbox.

 

Nu maakte hij dus direct verbinding..dus ben benieuwd.

 

Wat ik HEEL jammer vind is dat ik in de PKT nebula v3 image nergens kan vinden,waar ik de dvb-t kan veranderen in dvb-c

Dit moet volgens mij ergens in een config bestandje kunnen

 

Iemand die dit weet......

 

 

 

het gaat om deze versie gm7162_GIT-4513_PKT-1852-NP_stm24-p0211.tar

 

grt stef

aangepast door sevensheaven

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze "PKT GM Triplex NEBULA v3 (STi 7162)en amiko alien 2" al eens geprobeerd, volgens mij dezelfde als die jij hebt, en daar kon ik dat inderdaad ook niet vinden. Heb ook ergens gelezen dat dvb-c daarin niet mogelijk zou zijn. Maar hoop wel op het tegendeel natuurlijk. In HDMU staat bij mij geen oscam.config, wel een oscam.conf , en daarin staat boxtype UFS910. Gr. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMU 1267 online

 

elk weekend is er activiteit bij hdmu dus ook nu weer een nieuwe ,geen changelog gevonden.

zelf nog niet getest.

 

Mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die er vanmorgen opgezet, bij installatie vraagt ie al of je Oscam wil installeren. En draadloos werkt hier bij mij wel, zodat ik de switch er weer tussen uit gehaald heb. Maar ook hier werkt de USB disk niet vlekkeloos : soms als er een opname gestart moet worden, en je kijkt naar een andere zender, dan gaat ie hangen en moet de schakelaar uit/aan. Als ie opgestart is, gaat alsnog de opname lopen. Ander vraagje : werkt deze box in Spark mode ook met UPC smartcards ? Heb zelf Ziggo, vraag is namens iemand anders. Gr. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, heb even gegoogled hierop, maar ik denk niet dat ik dat bedoelde. Er hoeft niet geshared te worden, bedoeling is alleen een simpele digitale ontvanger die de UPC kaart ziet en waar je een usb disk op kunt aansluiten voor opnames. En de Spark is goedkoop, dus ik dacht, wie weet, kan dat. Gr. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is dat upc de kaart gekoppelt heeft aan de ontvanger..de kaart in een andere ontvanger gaat dus niet zonder de rsa en boxkey...

 

grt stef

 

Hier de laatste hdmu images..zet bij favorieten voor updates :-)

 

http://images.hdmedia-universe.com/spark7162/

aangepast door sevensheaven

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer wat geleerd vandaag...toch?

 

Ik had eerst die pkt nebula erin zitten en die werkt zeer stabiel voor sateliet.en de oscam reageerd heel snel..maakt snel verbinding.

Helaas krijg ik de kabel niet aan de praat.

Ik heb wel info gekregen over hoe en wat,maar daar kom ik niet echt uit.

Mischien heeft hier iemand deze image nog op de box staan en weet wat

er gedaan moet worden...dan hoor ik dat graag.

dit is de info:

 

Tunera can switch in / etc / init.d / rcS between DVB-T and DVB-C:

insmod $ MODDIR/spark7162.ko Union tuner type = t # t = terrestical, c = cable

change and must be rebooted for tunerconfig again made! (default budget dvb-t)

 

grt stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou dat commando via Telnet in kunnen voeren : in dosbox : Telnet , dan "o IP-adres" , dan user, dan password, dan commando. Ik ga het zeker eens proberen van de week . Draai nu met HDMU GR. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sevensheaven

Vraag je draai je nu op enigma of op de originele Spark?

Ik heb de laatste dagen veel vast lopers van een paar seconden tot het volledig vastlopen van de box.

Eigenlijk wil ik de originele Spark proberen met oscam. Weet je hoe ik dit het beste kan doen? Heb je misschien een handleiding wat ik kan volgen?

 

Hoor van je.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...