Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Je moet een HDMU enigma2 erin zetten,die geen auto disecq,maar 1 waar je dit zelf moet aangeven via disecq a/b

Dus probeer het met een wat oudere,

 

Wat ook wil is om de box helemaal uit te zetten en dan de andere sat tuner te gebruiken..

 

grt stef

ik heb een aantal HDMU enigma2 images van deze site geprobeert http://images.hdmedia-universe.com/spark7162/

zowel de nieuwste als de oudste en een aantal uit het midden. allen hebben het zelfde probleem. ik kan kiezen uit hotbird 13 of astra19 of automatisch, waarop ie niets aangesloten geeft. De kabel op de andere tuner aansluiten heeft ook niet geholpen....

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb een aantal HDMU enigma2 images van deze site geprobeert http://images.hdmedi....com/spark7162/

zowel de nieuwste als de oudste en een aantal uit het midden. allen hebben het zelfde probleem. ik kan kiezen uit hotbird 13 of astra19 of automatisch, waarop ie niets aangesloten geeft. De kabel op de andere tuner aansluiten heeft ook niet geholpen....

ff een e2 channellist in je ontvanger zetten via ftp en je hebt er diverse sats bij.

 

Gr,

 

Bernhard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de box nu werkend met de pkt nebula image.

Bij deze image werkt de kabel tuner niet dus ik zou graag de hdmu image proberen.

Maar bij alle hdmu images die ik geprobeerd heb kon ik niet de goede satelliet configuratie kiezen... Zoals ik al eerder zei...

Kan iemand mij vertellen bij welke versie alle satellieten in de lijst staan

 

Mvg

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom stel je niet je eigen satellieten-lijst samen, op bijv. deze site http://www.satellites-xml.eu ?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, heb nu een HDMU image draaien....oscam werkt, kabel tuner werkt, satteliet lijst erin.

Nu het laatste, opnemen. ik heb een synology nas op het netwerk en ik wil dat de spark een map gebruikt op de nas voor de opnames.

Het is me inmiddels gelukt om een nfs mount op te zetten. ik heb op de nas een gedeelde map met bijbehorende rechten.

Het lukt me om met dcc via de map /media/net/nas op de gedeelde map op de nas te komen. Ik kan dan via dcc bestanden lezen en schrijven en verwijderen op de nas.

Het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik de spark zover kan krijgen die gedeelde map te gebruiken voor opnames.

Als ik op de opname knop druk staat er "geen harde schijf gevonden of is niet geinitialiseerd"

In het menu instellingen/systeem/hardeschijf, kan ik alleen de usb disk selecteren die in de spark geprikt zit.

Waar ik ook zoek in het menu, nergens vind ik een optie om de netwerk map te selecteren voor opnames.

 

Weet iemand misschien hoe of wat...

 

mvg

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

noem die map eens RECORD, precies zoals als het hier staat dus met hoofdletters

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas niet.

Ik kan op andere fora ook weinig info vinden mbt het gebruiken van een nas op een enigma2 machine.

Ik heb ook nog geprobeerd de map te hernoemen naar RECORD zoals waterpas suggereerde...

Ik heb niet veel tijd gehad de laatste dagen dus ik heb voor nu een usbstick aangeschaft. Dan kan ik iig opnemen.

Mocht ik vorderingen maken zal ik dat hier posten.

 

Mvg

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ook ik heb zo'n ontvanger gekocht. Ik heb er de image HDMU_1380_E2_spark7162_211_git_4961_nodebug_lcd_Diff0_ffm_Flash opgeplaatst. Iemand een idee wat de (no)lcd of diff0 wil zeggen? Oscam, NAS mount, timer, dvb-t & C enz. in orde gekregen. Eén probleem met de image is dat op HBO HD het beeld soms blokkerig en wazig wordt. Met de spark image heb ik dit nog niet ondervonden.

 

Ik dacht dat er in de spark image 'fast scan' aanwezig was. Dit heb ik nog niet gevonden. De ontvanger reeds upgedate naar versie 1.2.58. In spark eveneens oscam op de laatste versie gebacht.

 

Zal ook nog eens de pli Hybride uitproberen.(SPARK7162_HYBRID_OPENPLI_121115)

 

Groeten

 

Bart

1x Vu Solo2, 1x Golden Media Triplex, 1x Zgemma 2S, Sabantenne 4xlnb twin + draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...