Ga naar inhoud


Wavefrontier T55 vraag betreft ASTRA 1N UK Spot Beam


Gertitombo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Momenteel heb ik een twin multytenne en kijk heel veel Britse Tv vanwege Engelse vrouw.

Eind 2012 / begin 2013 zal Astra 1N uk spot beam gebruiken en zal zeker de multytenne niet meer werken.

Ik woon dichtbij Hoorn (Noord-Holland).

 

ALs ik op de foto van astra 1n uk spot beam kijk, zie ik dat een Wavefrontier T55 wel goed zou zijn. Wat denken jullie? Is er ook nog voldoende regen reserve?

Helaas is een T90 te groot voor onze tuin.

 

Of zijn er andere alternatieven?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe voorlopig maar helemaal niets, hoe het zal worden is niet te voorspellen!

De T55 is dan wel wat beter dan de multytenne, maar de moeite en investering zeker nog niet waard bij zoveel onzekerheid, misschien is er straks wel 120 cm nodig...

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe voorlopig maar helemaal niets, hoe het zal worden is niet te voorspellen!

De T55 is dan wel wat beter dan de multytenne, maar de moeite en investering zeker nog niet waard bij zoveel onzekerheid, misschien is er straks wel 120 cm nodig...

 

Dank je wel. Ik zal zeker even wachten met investeren / kopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een Multytenne en was al langer van plan om een wat grotere schotel te nemen vanwege de weinig regenreserve van de Astra 3 en het feit dat hij maar 2 aansluitingen heeft. Ik heb mijn keuze echter al bijna 2 jaar uitgesteld vanwege de nieuwe satelliet die er gaat komen voor de spotbeam van de Astra 2. Nu hangt de tijdelijke Astra 1N er maar over 5 weken, op 14 september staat de lancering van de nieuwe Astra 2F gepland.

Ik wacht rustig af totdat er over een paar maanden meer duidelijkheid is over de footprint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde 1N, maar 2F heeft nog een strakkere spot beam!!

Mijn schoonvader woont ik East Anglia en die kan dan echt niet met een standaard schotel van 30 cm ovaal in de breedte de kanalen ontvangen volgens de afbeldingen.

Dat zullen meer dan 95% van de mensen hun schotel moeten vervangen......

 

Ik wacht nog heel even af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Gertitombo schrijft:

 

“Mijn schoonvader woont ik East Anglia en die kan dan echt niet met een standaard schotel van 30 cm ovaal in de breedte de kanalen ontvangen volgens de afbeldingen.

Dat zullen meer dan 95% van de mensen hun schotel moeten vervangen......”

 

Over welke afbeeldingen heb je het? Ik heb ze nog niet gezien. Zou je die eens kunnen plaatsen.

Het lijkt me sterk dat met die nieuwe satelliet meer dan 95% van de mensen in Engeland een nieuwe schotel moeten plaatsen. De spotbeam zorgt er juist voor dat het signaal in Groot Brittannie erg sterk is maar daarbuiten snel afvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...