Ga naar inhoud


Dode pixels opsporen op lcd tv


naze1975

Aanbevolen berichten

Is er ergens een film oid om op een lcd tv makenlijk dode pixels op te zoeken?

 

Ik krijg binnenkort een nieuw scherm in mijn 3,5 jaar oude lcd tv (onder garantie van sony :-) ) en nu wil ik mijn oude scherm eens testen, ik heb zowiezo 1 zichtbare pixel, maar mischien zitten er nog meer, ik wil wel zien hoeveel ik er op vooruit ga

 

Groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Even googelen op dode pixels testen.

Je krijgt dan onder meer de mogelijkheid software te downloaden die via je computer aangesloten op je scherm testbeelden weergeeft.

 

En dan op je gemak naar het scherm kijken of je fouten ziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar de laptop doet uit zich zelf al een beetje raar (vreemd beeld), als deze via HDMI aan de tv word gezet. dus ik zoek echt een video bestand oid zodat deze via de media speller/dvd speler kan worden afgespeeld.

 

Groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende link voor je gevonden http://beginwithsoft...tdvd/index.html Hier kun je een testdvd downloaden.

 

Ik heb deze gedownload en dit werkt wel goed, ik kon 1 dode pixel ontdekken met het rode en het zwarte beeld. Dus nu hopen dat als het scherm vervangen is dit er geen meer is. In iedergeval zijn er een aantal krassen minder :-)

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

LCD scherm is vandaag vervangen, geen dode pixel en ook geen krassen meer, maar wel weer de volle aantal branduren tot beschikking.

aangepast door naze1975

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...