Ga naar inhoud


Welke ontvanger aanschaffen?


forrest

Aanbevolen berichten

hallo emekli. ik had nog wel een paar vragen over de vu+ duo en over de vti software als ik het goed begrijp moet ik dus de ontvanger aansluiten aan internet. daarna de vti downloaden en instaleren naar de vu+duo, is dat zo een beetje corect. als ik nu al een beetje informeer dan is het makkelijker op te starten . toch dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zolang de ontvanger geschikt is voor Openpli ben je al een aardig eind in de goede richting. Ik heb zelf een Xtrend 6000. Voldoet voor mij, al is het wel jammer dat die destijds maar een single tuner had. Mijn DVB-C signaal haal ik nu via een DVB-C stick op een USB poort binnen. Mijn volgende box wordt dus een echte DVB-S/DVB-C box.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Forrest, Je kan ook Open PLi doen, maar ik had daar echt problemen mee, niet op internet kunnen komen, dus ook updaten deed ie niet.

De problemen die ik had ben ik op meerdere forums tegengekomen, van daar mijn advies. Bovendien is VTi gebruiksvriendelijker, o.a. door

het VTı panel. Zeer binnenkort komt er neuwe software uit met extra´s zoals HBB TV en meer.

Maar het is jouw keuze wat je er op zet.

Hier de laatste software; http://www.vuplus-support.org/wbb2/database.php

Heb dit ergens anders vandaan, kon het hier niet vinden, ook niet met de zoekfunctie.

Voor dat je er aan begint, wel eerst de laatste bootloader flashen, pas daarna V4.1 flashen.

Beide vind je op de link en moeten apart gedaan worden.

Neem een 2GB USB Stick, niet groter en formatteer die eerst naar FAT32 en dan de gedownloade software kopiëren naar de USB Stick.

Let goed op dat je software pakt voor JOUW ontvanger.

Heb je een Duo, dan geen software nemen voor bvb een Ultimo.

 

Nu je dit weet en hopelijk snapt, en alles hebt voorbereid, de ontvanger uitzetten met de hoofdschakelaar van achter.

Steek voor aan de stick er in en zet de ontvanger weer aan, nu eerst de bootloader, duurt 3 seconden. Zet ontvanger weer uit, met de schakelaar,

formatteer de stick weer FAT32 en zet 4.1 er op.

Weer de stick er in van voor en ontvanger aanzetten. Volg op het display wat er gebeurt, duurt zo´n 3 minuten, en haal aan het eind de stick er weer uit.

Zet de ontvanger weer uit met de schakelaar, 20 seconden wachten en weer aanzetten. Nu precies doen wat er op je TV scherm komt, als alles klaar is, duw je op de blauwe knop van de AB en dan op groen om de laatste software updates te installeren.

 

Als dat klaar is, zet je er CCcam op, ook via de blauwe toets en moeten de beide tuners geconfigureerd worden.

Als dat klaar is, kan je zelf zenders laten zoeken, of kant en klare lijsten downloaden.

 

Dan kunnen er nog meerdere plug-ins gedownload worden naar eigen smaak.

Bvb Skins. hiermee verander je het uiterlijk van de infobalk en het menu, etc.

Dat is weer voor later.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update, vanmiddag is VTi V4.2.0 uitgekomen dat vind je hier; http://www.sat4all.com/forums/topic/326195-vti-420-is-released/

 

Klik bovenaan op de link "met permissie".

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg kennissen over uit Frankfurt, 3 weken!!, maar zal proberen iedere dag te kijken of je wat gepost hebt.

Mocht ik onverhoeds niet kunnen antwoorden, dan zijn er nog genoeg anderen die dit kunnen doen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet nu echt geen memory stick zijn van 2 Gb,ik heb er al gebruikt van 8,en dat geeft geen probleem.dus als je één hebt liggen van 4 of 8,kan je dit doen.echter moet je de firmware onder de juiste mappen plaatsen,maar dat zal wel uitgelegd worden.meestal is het de firmware met winrar rechtstreeks naar de stick schrijven.ik steek eerst de stick erin voor te proggen,en zet eerst de ontvanger uit (schakelaar langs achter)"let wel,dit ENKEL doen als de ontvanger het meldt!".daarna stick eruit en weer aanzetten.

ik zou er indien mogelijk,een harddisk in plaatsen.als je dan ook nog eens 2 tuners hebt,kan je volop genieten.en als je eens zover bent,dan zet je opname's zo over naar je pc,en bewerk je ze naar formaat naar keuze(dvd,divx etc).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo forum emekli sattviedereen.bedankt voor de reactie. ik moet even kwijt ik had eerder gereageertmaar ben pas terug om de ontvanger te kopen. nou ben ik zeker een paar uur bij de satelietdiscount geweest en heb daar wel goede informatie gekregn wat betreft de vu+ duo en de xtrend et 6500 de ontvangers waren beiden aangesloten en heb een goede voorlichting gekregen moet ik zeggen. ik heb goed naar die heren geluisterd enn heb voor de xtrend gekozen, ook met oneindig veel mogelijkheden en zou voor mij beter te begrijpen zijn. nou ja die heb ik dus nu. sorry dat ikjullie te laat heb ingelicht. ik hoop dat ik nog mijn vragen kan stellen want heb noal wat te doen, is een mooie uitdaging. alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hallo forum ik heb nog wat vragen wat betreft het instaleren van openpli of vti wat ik graag wou weten, moet ik de bootlloader eerst uitpakken en dan op de usb stick en instaleren en openpli hetzelfde eerst uitpakken dan op stick en instaleren. is dat correct. wou vragen is het nodig als ik van image veranderen wil van bv openpli naar vti moet ik dan ook bootleader opnieuw instaleren. bij voorbaat dank.

aangepast door forrest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, daar ben ik weer.

Je ziet het, er zijn nog andere mensen die je helpen.

Gelukkig maar, want X-trend ken ik niet.

 

Succes.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...