Ga naar inhoud


Internet blokkeren


groeselt

Aanbevolen berichten


1. Open "Internet Explorer"

2. "Tools > Internet Options"

3. Selecteer "Content" Tab

4. Klik "Settings" onder "Content Advisor"

5. Klik "Approved Sites"

6. Voeg hier de websites toe die je wilt toestaan (b.v. www.nu.nl en de andere twee)

7. Definieer je wachtwoord onder de "General" tab

8. Vervolgens enabelen vie "Tools > Internet Options > Content"

 

Nu moet iedereen die een andere site wil bezoeken dan de sites toegevoegd onder 6. het wachtwoord ingeven anders opent hij de site niet.

 

p.s. heb dit van internet afgeplukt, weet niet of het werkt. Mijn browser is in het Engels dus je zal zelf moeten vertalen en zoeken.

p.p.s. Voortaan je windows versie en welke browser je gebruikt vermelden

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 starter zou een optie zijn. Vaak zit er maar 1 Gb geheugen in, dat zou je uit kunnen breiden naar 2 Gb maximaal ( met Windows 7 starter ). Een snelheidsmonster zal het echter nooit worden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook zo'n klein pc'tje (netbook) en ik heb er 2gb werkgeheugen inzitten,en werkt voor hetgeen ik het gebruik goed,windows 7 starter.ik weet nu niet hoe oud de dochter is,maar denk erbij,dat de jeugd,een beveiliging er soms sneller uithaalt,dan wij die het erin steekt.dan ben je al bijna verplicht via software (van derden?) de usb poorten te blokkeren.want het zou kunnen zijn,dat siw,het paswoord netjes toont.en dan sta je nergens.

ik denk eerder aan vaste ip adressen,en de site's via de router te beheren.vergeet dan uiteraard niet een veilig paswoord in te stellen in de router.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben hier nog even terug,en heb getest via mijn router.maak van je dochter haar pc,een vast ip adres.maak in dit account,een sterk beveiligd wachtwoord.maak een nieuwe gebruiker aan,en heeft deze beperkte rechten,zodat ze de ip adressen niet kan wijzigen.nu ga je naar de router,en bij mijn router,kan je dan het ip adres geven,in dit geval dit van je dochter,en geef de site's in,die ze mag bezoeken.je kan dan nog drastischer gaan,als ze bvb skype,msn of andere gebruikt,kan je dan ook nog de uren ingeven,van wanneer tot wanneer ze mag op internet gaan,en dat zelfs voor iedere dag.stel een sterk beveiligde wachtwoord in je router,en controleer.hier geprobeerd,en de andere site's werkten niet.ook bij het verstrijken van de tijd ging skype en msn offline.

bij vragen roep je maar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kansloze actie. Als ze te jong is dan heeft ze helemaal geen PC of wat dan ook nodig. En als ze oud genoeg is dan beter een PC in de huiskamer en internetten onder toezicht.

 

Maar hé, ik ben dan ook van de oude stempel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kansloze actie. Als ze te jong is dan heeft ze helemaal geen PC of wat dan ook nodig. En als ze oud genoeg is dan beter een PC in de huiskamer en internetten onder toezicht.

 

Maar hé, ik ben dan ook van de oude stempel.

ik vind dat ook nog altijd de beste oplossing.je kan het wel niet meer doen zoals 40 jaar geleden,maar ik vind,dat je als ouder een soort van moderator moet spelen,terwijl je kind surft.dit deed ik ook,toen mijn broers jongens op internet kwamen surfen.

hetgeen dat ik geschreven heb,is zeer drastisch,en is dan ook al weer helemaal niet waterdicht.maar ja,hoe oud is ze?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Family Live Safety werkt wel aardig is mijn ervaring.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben hier nog even terug,en heb getest via mijn router.maak van je dochter haar pc,een vast ip adres.maak in dit account,een sterk beveiligd wachtwoord.maak een nieuwe gebruiker aan,en heeft deze beperkte rechten,zodat ze de ip adressen niet kan wijzigen.nu ga je naar de router,en bij mijn router,kan je dan het ip adres geven,in dit geval dit van je dochter,en geef de site's in,die ze mag bezoeken.je kan dan nog drastischer gaan,als ze bvb skype,msn of andere gebruikt,kan je dan ook nog de uren ingeven,van wanneer tot wanneer ze mag op internet gaan,en dat zelfs voor iedere dag.stel een sterk beveiligde wachtwoord in je router,en controleer.hier geprobeerd,en de andere site's werkten niet.ook bij het verstrijken van de tijd ging skype en msn offline.

bij vragen roep je maar.

 

dochter is 9 jaar en moet al voor de school enkele oefeningen zelf doen op de pc, die staan op 2 verschillende sites.

ik zal straks eens proberen wat sattv4iedereen zegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat de vraag dat je alles dicht wil spijkeren. Maar wat wil je nou precies vookomen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem het mij niet kwalijk,bij jullie is dit nu misschien helemaal anders,dan wij indertijd,maar vroeger,stak mijn moeder enige tijd in het helpen van mijn schoolwerk.is dit niet een beetje de taak van de ouders?ik wil geen stenen smijten,en begrijp dat dit door de huidige maatschappij niet of nauwelijks nog mogelijk is.als geen kinderen te hebben,kan ik er niet mee over schrijven,maar mijn broers die er wel hebben/hadden,keken toch elke dag een bepaalde tijd in hun kinderen om te helpen met schoolwerk.

ik zal wel een steen smijten naar bepaalde scholen,er moet toch een oplossing zijn,om die oefeningen die op het schoolnet staan,toch aan te bieden via cdrom,memory stick enz?bij wijziging,kan de school toch de gegevens mailen naar de ouders.iedereen staat daar zelf voor om te beslissen,maar mocht je enkel 'net nodig hebben voor die oefeningetjes,dan zou het internet duur worden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Open "Internet Explorer"

2. "Tools > Internet Options"

3. Selecteer "Content" Tab

4. Klik "Settings" onder "Content Advisor"

5. Klik "Approved Sites"

6. Voeg hier de websites toe die je wilt toestaan (b.v. www.nu.nl en de andere twee)

7. Definieer je wachtwoord onder de "General" tab

8. Vervolgens enabelen vie "Tools > Internet Options > Content"

 

Nu moet iedereen die een andere site wil bezoeken dan de sites toegevoegd onder 6. het wachtwoord ingeven anders opent hij de site niet.

 

p.s. heb dit van internet afgeplukt, weet niet of het werkt. Mijn browser is in het Engels dus je zal zelf moeten vertalen en zoeken.

p.p.s. Voortaan je windows versie en welke browser je gebruikt vermelden

 

Je kan in internet explorer zoveel beperkingen instellen als je wil, als firefox of chrome op je pc staan dan gelden die beperkingen niet in die browsers.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar mijn eerdere tip. Je kunt vanaf een andere pc de boel in de gaten houden/instellen/vrijgeven/blokkeren. Zelfs de laptop op vooraf ingestelde tijden (bedtijd) uit laten zetten. En het kost niets.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...