Ga naar inhoud


Internet blokkeren


groeselt

Aanbevolen berichten

Vandaar mijn eerdere tip. Je kunt vanaf een andere pc de boel in de gaten houden/instellen/vrijgeven/blokkeren. Zelfs de laptop op vooraf ingestelde tijden (bedtijd) uit laten zetten. En het kost niets.

ja,maar die jeugd is zo danig slim,om alles te omzeilen,te hacken e.d.

laatst gelezen in hln.be,hoe een 16 jarige door een "truuk" betaalde iphone's apps gratis op zijn iphone kon plaatsen.als een 16 jarige zo'n bedrijf om de tuin kan leiden,wat is het voor hen dan om een lokale beveiliging te omzeilen.

en zoals een andere op schrijft,geldt dit voor die browser.

ik blijf bij de beveiliging op routergebied,en dan nog.

hoeveel tienduizenden euro's geven bedrijven niet voor beveiliging,en toch zijn ze vroeg of laat eens de dupe van het een en het ander.

ik denk dus als laatste,blijf bij je dochter als ze die oefeningen maakt,en als ze klaar is,internet af.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk dus als laatste,blijf bij je dochter als ze die oefeningen maakt,en als ze klaar is,internet af.

 

Waarna ze met een vreindinnetje mee naar huis gaat om daar lekker te internetten. Want haar pa doet niet zo moeilijk :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarna ze met een vreindinnetje mee naar huis gaat om daar lekker te internetten. Want haar pa doet niet zo moeilijk :-)

 

Helemaal waar!!

 

Alles is te hacken, zelfs een router. Maar of een 9 jarig meisje dat lukt is deel 2

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows heeft gewoon te weinig aan boord om dergelijke beperkingen op te leggen als je niet met een server werkt die de clients rechten geeft.

Onder linux en mac is dat het veel beter geregeld.

Daar kan je een account aanmaken waarin je kan bepalen wat die gebruiker allemaal kan doen.

Ik weet niet hoever Linux daarin gaat, maar op een mac kan je het zelfs zo instellen dat ze maar op bepaalde uren op internet kunnen en je kan een lijst met toegestane website maken. Ook kan je aangeven welke programma's ze mogen openen.

Zonder het adminstrator wachtwoord kan je geen instellingen aanpassen want alles word geregeld vanuit de admin account.

 

Wat Psychosammie zegt kan je natuurlijk nooit omzeilen :sick:

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit weekend windows 7 starter erop gezet, maar zeer langzaam, dus ga proberen om er xp lite op te zetten,

daarna zal ik kijken wat ik kan blokkeren

 

Om dit lekker te laten lopen wel graag met 1 GB geheugen minimaal liever 2

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan moet ze ook met ubuntu kunnen werken,maar ik heb een netbook,heb er 2Gb erin zitten,met windows starter,en ben er eigenlijk heel tevreden over.er zit ook een 3G modem in,voor een sim kaart.handig als je even geen internet hebt.

mogelijk dat ze gaat spelen met vriendin op internet en een programma meekrijgt om thuis de boel te hacken of te kraken :P

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaan we niet een beetje door nu? Het is een meisje van 9 en die krijgt spullen mee om "even te gaan hacken".

 

Een EEE laptopje is nu eenmaal zeer traag en zal nooit en te nimmer een snelheidsmonster worden. Voor gewoon een paar oefeningen voor school is een uitgekleed OS snel zat of het nu Windows of een Linux variant is. In het gebruik zit er bijna geen verschil in echter in bijvoorbeeld Ubuntu zul je (gelukkig) geen Internet Explorer tegen komen. Het grote voordeel van Ubuntu is dat het gewoon gratis is en je alle benodigde software zonder externe media zo kan installeren....... Op de meeste hardware zal het gewoon goed kunnen lopen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...