Ga naar inhoud


Probleem met dreambox


HTip

Aanbevolen berichten

Ik zou graag hulp hebben met het volgende probleem.

 

Regelmatig kreeg ik "Service not found" van de meeste zenders bij het opstarten van de dreambox of na een opname gekeken te hebben en wisselen naar TV. Het vreemde was dat ik dit niet op alle zenders kreeg. Bij bijv. Phoenix (Duits FTA) kreeg ik direct beeld. Even daarop laten staan en dan weer terug naar bijv. SBS6 en het probleem leek verholpen. Het vervelende was dat als een opname werd bekeken en een timer-programma inschakelde, dan kwam de melding en mislukte de opname.

 

Aangezien ik een oud image van Gemini (versie 4.30 E1) had geïnstalleerd dacht ik dat het het image kon liggen. Echter na het laden van de laatste beta van PLi 3.0 heb ik nog steeds het probleem. Sterker nog nu krijg ik alleen nog beeld op de transponder waar Phoenix op wordt uitgezonden.

 

Wat heb ik reeds geprobeerd?

- Opnieuw afstellen van de schotel

- Wisselen van uitgang op de LNB

- Wisselen van kabel door op slaapkamer aan te sluiten

- Andere softcam, nu draait CCcam 2.3.0

 

Dit alles zonder succes. Is het mogelijk dat de tuner slechts op bepaalde frequenties ontvangst heeft en is dus de tuner kapot? Of zijn er andere oorzaken die dit kunnen veroorzaken?

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites


Was ik nog vergeten te melden. Ik heb meerdere zenderlijsten geprobeerd. Die van Satje07 van 31-8-2012 en een die via PLi is te downloaden. Ik zie overigens net dat Satje07 een nieuwe lijst heeft van 7-9-2012.

 

@Ebor: Ik neem aan dat de sat.xml in de settings "satellites.xml" heet. Klopt dit?

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er ook een diseqc switch tussen? Die willen nog wel eens problemen geven bij een DB.

Nee, de LNB is rechtstreeks verbonden met de DB en er zitten ook geen connectoren tussen.

 

Heb net een automatische transponderscan gedaan en alle services aan het aflopen. Ik heb goed signaal onder de 11.7 GHz (11685 geeft nog goede SNR), maar daarboven valt SNR onder de 70% en heb ik geen beeld.

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar maanden heb ik mijn LNB vervangen, maar het kan natuurlijk geen kwaad om dat ook uit te sluiten. Ik heb 4 LNB's (Inverto Black Ultra) met switches overgenomen van iemand die stopte met de sat-hobby. Dus wisselen is snel te doen. Vanavond als de zon weg is zal ik dat proberen.

 

Nog een vraagje daarover. Hoe moet de LNB in de houder, zover mogelijk van de schotel af? Of juist zo dichtbij mogelijk?

 

Overigens iedereen bedankt voor het meedenken B)

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de lnb maar in het midden.

 

Zie dat je switches gebruikt, er hoeft maar 1 kabeltje een slecht contact te hebben en het is mis.

 

Heb hier ook een keer maanden last van gehad voordat ik er achter was. Allemaal wazige klachten, soms wel beeld en dan weer niet.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Ebor. De switches gebruik ik nog niet, maar in mijn volgende configuratie wel, dus dan zal ik goed opletten dat alles goed contact maakt.

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is misschien nog de LNB defect...

Je kan nog een andere lnb proberen

 

Zojuist de LNB vervangen en in eerste instantie geen verschil. Transponderscan scande alleen service onder de 11700 MHz. Daarna een sterke FTA zender (arte) een tijdje op laten staan en toen begon een opname van RTL4 en we hadden beeld. Heel vreemd, maar ik ben natuurlijk wel blij. Echter ik juich niet te vroeg, want ik ben wel benieuwd of ik morgen ook gewoon beeld heb.

 

Wordt vervolgd...

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link. Ik ben niet zo goed met een soldeerbout, maar het lijkt wel heel erg op mijn probleem. Vanmorgen weer SNR laag op alle zenders boven 11700MHz.

 

Eens in mijn omgeving kijken wie dit zou kunnen...

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schijnt hier in de buurt een bedrijf te zijn dat reparaties van elke component kan uitvoeren, dus als het zelf niet zou lukken dan is er nog een manier. Gisteren de DB aan laten staan en vandaag gewoon beeld. Maar na het bekijken van een opname en weer terug naar TV weer hetzelfde. Na een tijdje arte was er weer beeld.

 

Maar omdat ik toch richting HD wil gisteren de eerste stap gezet en een nieuwe satbox besteld. De DM7020 kan dan na reparatie naar de slaapkamer ;)

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...