Ga naar inhoud


Aanschaf nieuwe Sony hd-tv 40HX750 of 40HX850 Verschil 400 of 800 Herz?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben van plan in het najaar mijn 7jaar oude Sony lcd van 32 inch te vervangen door een nieuwe led tv.

 

Mijn voorkeur gaat naar de nieuwe Sony 40HX750 en 40HX850. Het prijskaartje is wel heel wat duurder bij de HX850.

Zo'n 300 uro duurder, ± 1300 euro. Voor dat geld kan je zelf in de HX750 euro een scherm groter (117 cm) aankopen.

 

Het grote verschil is blijkbaar de MotionFlow XR-techniek die bij 40HX850 800 Herz bedraagt en bij de 40HX750 400 Herz.

Als je bij de tecnhische gegevens kijkt is de beeldverversing bij allebei 200 Herz.

 

Die Motion flow is blijkbaar een technische verbeteraar voor vloeiendere beelden bij snelle acties zoals sport e.d.

 

Zijn er van jullie die zo'n 40X850 hebben en die kunnen bevestigen dat dit een beter beeld geeft?

 

Volgens diverse testen op internet geven beide een prima HD-plaatje maar zou de hx850 beter ziijn bij SD-uitzendingen...

 

Wat zouden jullie mij aanraden? De bedoeling is toch om er via satelliet ook mooie SD-uitzendingen te bekijken.

 

Wat de grootte betreft, ik zit ongeveer 2.5 à 3 meter van het toestel, dus denk dat normaal een 40inch exemplaar groot genoeg is,

 

 

Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de HX850 omdat dit een nieuwer model is?

 

In de winkels kun je er een moeilijk iets van maken, want ze staan allemaal op "overdreven" demo stand en draaien allemaal hetzelfde

promofilmpje in zogenaamde "uitstekende" condities. Dus daarom dat ik hier enkele thuiservaringen probeer te sprokkelen?

 

Wat zou je me aanraden, 400 of 800 herz?

 

Groeten,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat de herz betreft zou ik me niet al te veel zorgen maken. Ik heb sedert enkele dagen een LG42LM620S en die heeft 400 herz vernieuwingsfrekwentie en dat is voldoende om sportbeelden vloeiend weer te geven. Wat betreft de grootte van het scherm: ik zit ook ongeveer 2,5 m van het toestel en 42 inch is ok. Misschien een tip om ook eens naar LG te kijken, want prijzen vallen momenteel heel goed mee en die hebben passieve 3D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je berichtje, denk ook dat die 400 of 800 Motionflow XR niet veel uitmaakt.

 

Sterker nog ik denk dat ze allebei maar 200 herz van vernieuwingsfrequentie hebben,

als je de specificaties uitpluist. Heb de winkel nu toch zo ver gekregen om er een gewoon kabelscignaal op te zetten en moet zeggen ik zie eigenlijk weinig of geen verschil.

 

Ze hadden daar wel geen schotelsignaal om te bekijken, maar de hd-kanalen op Astra zouden toch minstens even goed moeten zijn als alles goed is afgesteld denk ik.

 

Ja, ik zie het nog eventjes aan en ik weet dat de prijs/kwaliteit verhouding niet zo goed ligt ten nadele van de prijs. Bekijk ook nog even het Samsung en LG-gamma,

maar ben meestal wel content van Sony-apparatuur vandaar mijn lichte voorkeur voor Sony.

 

Heb nog eventjes tijd want aankoop is gepland eind oktober/begin november.

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieter, even later komen er dan de modellen 2013. Als je content bent van een bepaald merk dan blijf je dit meestal trouw. Ik kijk altijd naar prijs/kwaliteit en durf dan wel van merk veranderen.

Waar ik momenteel bij de LG niet tevreden over ben:

- heeft een ingebouwde satelliet decoder (HD), maar die stuurt mijn motor niet (of niet correct) aan. LG beloofde een update van de software van de TV;

- de scart van de TV is enkel een in-scart (hoewel op de TV staat in/out (!). Zo kan ik bv. de audio niet doorgeven aan mijn goede oude stereo installatie (heeft enkel RCA tulppluggen inputs. Natuurlijk kan je de audio van de aangesloten apparaten (DVD-player, decoder,...) die RCA hebben, wel doorgeven.

Dus de aansluitingen van de TV zijn ook belangrijk.

Voor de rest een mooi beeld. Momenteel gebruik ik mijn Humax 5400Z. Het plaatje op de TV is ook heel goed (maar uiteraard geen HD).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zeker ook eens gaan kijken in de betere winkel waar men de showroom modellen correct heeft ingesteld.

Als ik bij de discounter kijk (ga kijken) staan enkel de modellen juist ingesteld die men het liefst verkoopt, totdat je zelf met de afstandbediening mag spelen om de instellingen aan te passen.

 

De Testsieger: Samsung UE40D7090

of

De Preistipp: Sony KDL-40EX725

 

als je enkel de lijsten doorkijkt komt zo'n Sony weliswaar vaak gunstig maar nooit in de categorie der beste TV's voor.

dus trouw blijven aan je merk is dan lastiger met hoge kwaliteitseisen.

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar dacht toch dat op de EISA Awards 2012 de Sony Bravia 55HX850 wel een prijs in de wacht had gesleept voor beste 3d tv of zo.

 

Aankoop is eigenlijk ook niet alleen rationeel hè, ook design speelt mee, en vind de modelen meestal mooier van vorm van Sony.

 

Is louter gevoelsmatig natuurlijk, want louter gebaseerd op cijfers komen Samsung en LG er in testen inderdaad er beter uit.

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben helaas zelf ook op zoek... (wegens omstandigehden)

en heb heel wat vergelijkingen gedaan op papier en in de winkel afgelopen week (en zelfs met m'n ultimo receiver onder de arm en aangesloten)

 

TX-L42WT50E van Panasonic 3D Full HD LED-LCD TV is toch nog een slag beter en een behoorlijke tik mooier

 

overigens de eisa awards zijn een sigaar van eigen tabak.

aangepast door Tonskidutch

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, ik zal ook eens naar die Panasonic TX-L42WT50E eens gaan kijken. Ligt waarschijnljik in dezelfde prijsklasse vermoed ik.

 

Thuis ook alles eens nagemeten, groter dan 107 cm mag hij zeker niet zijn...

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Juleke,

 

Groot is een relatief begrip, en in het begin is 't scherm altijd groot, maar na een paar dagen went dit wel en vind je de grootte alweer normaal...

 

Probleem is dan echter dat de tv-kast dan niet groot genoeg is, en ik wil mijn living ook niet helemaal herinrichten.

 

Ben echter na verschillende winkels te doen en de testen op internet te kijken te gaan voor de 40HX850, is een zeer rustig beeld en uitstekende

hd-kwaliteit, zijn echt plaatjes. En heb deze in de winkel eens laten aansluiten op een satelliet-ontvanger en Eurosport HD en History HD gaven

een perfect plaatje !

 

Je merkt wel beter het verschil tussen hd- en sd-zenders dan met mijn huidige tv-toestel. HD is veel beter, je ziet dat de techniek in de laatste 7 jaar niet stil

heeft gestaan.

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ter informatie, met de Kerstperiode de Sony HX-850 40 inch in huis gehaald.

 

Ben er heel tevreden mee.

 

Speelt goed en perfecte beeldkwaliteit. Vooral de hd-zenders discovery HD Showcase, travel hd en ngc hd spelen met prachtig beeld.

 

Geeft al met vooringestelde beeldinstellingen goed weer. Zal als ik eventjes de tijd heb deze nog perfect aanpassen aan mijn persoonlijke wensen.

 

groetjes,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter informatie, met de Kerstperiode de Sony HX-850 40 inch in huis gehaald.

 

Ben er heel tevreden mee.

 

Speelt goed en perfecte beeldkwaliteit. Vooral de hd-zenders discovery HD Showcase, travel hd en ngc hd spelen met prachtig beeld.

 

Geeft al met vooringestelde beeldinstellingen goed weer. Zal als ik eventjes de tijd heb deze nog perfect aanpassen aan mijn persoonlijke wensen.

 

groetjes,

 

Pieter

 

Dan lijk je mij geen liefhebber van natuurlijke weergave. Enkel de cinema instellingen (met de meeste beeldverbeteraars uitgeschakeld) geven een natuurlijker beeld.

Het is echt de moeite waard om deze tv te kalibreren (liefst met de juiste spullen)! Je kunt dan een prachtig resultaat bekomen. Via google kun je erg veel hierover vinden.

 

Vaak wordt natuurlijk beeld als wazig en flauw van kleur gezien. Mijn tip: laat de cinema instelling eens een paar dagen tot een week staan en schakel dan over naar de vooraf ingestelde instellingen. Dan begrijp je waarschijnlijk wat ik bedoel.

 

Veel plezier met deze tv. Ik ben er zelf ook over te spreken (850HX 55 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Driewerf,

 

Klein misverstandje hoor, ik heb inderdaad de cinema-instellingen staan zoals op een site staan overgenomen.

 

Je hebt daar twee standen heb er de helderste van genomen en bepaalde verbeteraars uit. Bedoelde eigenlijk dat de cinema-stand van nature goed werkt.

De optie waarbij er plaatjes tussen het beeld worden gezet heb ik op hun aanraden ook afgezet. Weet niet meer hoe die optie noemt, als je wil kan je dagen bezig moest je willen weten wat alle instellingen doen, want er zijn er heel veel.

 

Ik geef je gelijk hoor, als je de tv bvb. hebt op een andere stand bvb levendig staat zijn de kleuren veel te fel en verzadigd (ook veel te "klaar").

 

groeten,

 

Pieter

aangepast door Pieter-Brugge

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...