Ga naar inhoud


Hoe zenders van tuner 1 kopieren naar tuner 2 zonder opnieuw te scannen.


stuk

Aanbevolen berichten

Hallo,

Volgens de manuel is het niet nodig om een scan te doen voor tuner 2 als je twee tuners van het zelfde type hebt. Mijn vraag is hoe krijg ik de zenders die ik nu in tuner 1 heb zitten in tuner 2 zonder opnieuw te scannen.

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je tuner 2 doorgelust vanaf tuner 1? Dan moet je in je instellingen van tuner 2 dit vermelden.

Je hoeft niet opnieuw in te scannen.

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

DreamBoxEdit gebruiken :)

Je laadt de zenders en andere meuk van tuner1 die daarmee te maken heeft daarin (receive/ontvangen), daarna kies je tuner2 om naar te uploaden (send/verzenden). tuner2 zal je mogelijk een restart of reboot moeten geven, de zenders zijn mogelijk door DreamBoxEdit niet goed geactualiseerd daar.

 

Aanpassing: oh ik denk dat stuk ontvangers bedoelt dan ipv tuners?

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel de twee interne tuners die in m'n 7020HD (met 2 interne tuners) zitten. die hoef ik toch niet fysiek door te lussen. Dreamedit heb ik al en ben ik gisterenavond in aan het zoeken geweest maar kan nergens terugvinden hoe ik de zenders die zijn ingescand moet kopieren naar interne tuner 2.

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan hoef je inderdaad niets te doen, maar in de software bij Tuner configuratie de 2 doorlussen (dat is niet fysiek). Let even niet op tuner c bij mij. Tenzij je op de 2 tuners verschillende schotels/koppen hebt?

post-35730-0-83539200-1348751936_thumb.jpg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menuknop op de AB, Setup, Service Searching (1e item), Tuner configuration (1e item).

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet persé. Je kunt dan tot 8 zenders tegelijkertijd ontvangen in hetzelfde lnb-'kwadrant'. Heb dat langere tijd zo gedaan en is nog steeds zo. Bij mij heeft de derde tuner dezelfde kop als de eerste maar dan de andere uitgang ervan, en daardoor dus 4 volledig onafhankelijke zenders erbij nu.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 8000HD werkt dat wél, op een 7020HD schijnbaar niet, of alleen sd-kanalen... Dit is eerder vermeld hier, weet ik niet meer precies.

Pip zou altijd al moeten werken in principe, ook al toen je slechts 1 tuner had geconfigureerd (maar dan iets meer beperkt met de zenderkeuze), dus ik vrees... :(

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...