Ga naar inhoud


pech met vrij zicht


eboelens

Aanbevolen berichten

Mijn eerste post.

via http://www.dishpointer.com en in praktijk lukt het mij niet om astra3 te vinden. Astra 2 moeilijk . Astra1 geen probleem.

Plat dak hoogte 8,5 meter. Maar hoge brede sparren meer dan 15m schat ik staat op ongeveer meer dan 50 meter.

alleen astra1 lukt

2 testen uitgevoerd .

Met ronde van 65 alleen Astra1

ik probeerde ook met een ovalen schotel v visiosat (ooh dm 65) Astra 1 en 2 lukt . Astra 3 niet

Zou een grotere schotel hulp bieden ?

Dank voor jullie tips

 

Ik heb in bruikleen een eerste generatie Horizon HDSM uitrichttoestel.

 

adres :

Tramweglei 87

2500 Lier

 

Erik

aangepast door eboelens
Link naar reactie
Delen op andere sites


Your Location Satellite Data Dish Setup Data

Latitude: 51.1348°

Longitude: 4.5567°

Name: 23.5E ASTRA 3A | ASTRA 3B

 

Distance: 38722km

Elevation: 28.8°

Azimuth (true): 156.2°

Azimuth (magn.): 155.9°

 

LNB Skew [?]: -7

ik zou een grote zetten van 1.20M vb:channelmaster

zou toch moeten werken probeer eens

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou inderdaad moeten werken met eender welke schotel, het dak is redelijk hoog en de sparren van 15m hoogte staan ver genoeg.

 

Probeer de schotel vooraan je dak aan de westkant te plaatsen, zo vergroot je de afstand tot de sparren.

 

De meest gedetailleerde dishpointer vind je op http://www.uksatelli...-calculator-v2/

Maximaal inzoomen voor de gewenste satelliet Astra 23,5° Oost http://fr.dishpointe...i 87, 2500 Lier

 

Ik lees dat je één of andere satfinder hebt waarmee je de signaalkwaliteit kan aflezen terwijl je de schotel minutieus afstelt, dat kan dus het probleem niet zijn. Ikzelf heb me beholpen met de satfinder-software van m'n ontvanger via de webinterface op m'n smartphone. Dit lukte ook perfect.

 

Je kan testen met de transponder van Planeta HD: 11817,00 Verticaal DVB-S2 8PSK 27500 5/6 en uitrichten tot je 99% signaalkwaliteit hebt. (lukt hier perfect op 50 km ten westen van Lier)

aangepast door charlesduco
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn geduld raakt op ik wil sat blijven kijken.

.......

wat ik niet begrijp is dat de astra1 meer dan perfect doorkomt . Op de Satfinder 99% Qualiteit

ik werk met een duo lnb. voor astra 1 en 3. Ik heb al een 2de duolnb geprobeerd voor het geval dat het daar aan ligt.

de kop vd astra 1 in de beugel en de atsra 3 zwevend.

met de ovalen schotel van visiosat heb ik een kop voor de 3 astras maar de astra 3 die in het midden staat komt maar niet . ik richt dan uit op de astra 1 , de astra 2 wordt ook direct gezien, maar geen 3

ik zal proberen de hoogte van de bomen te meten aan de hand van de knappe instructies (met potlood) elders op dit forum

momenteel ben ik de moed aan het verliezen maar ja , geen vrij zicht = sat kijken

 

nog tips welkom

waar of hoe kan ik eens een grotere schotel uitproberen ?

 

mvg

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet je duo lnb eens enkele graden schuin dus astra 3A gaat hogerstaan probeer eens en is die duo lnb geschikt voor 60cm schotels ? want daar zit ook nog een beetje verschil in tussen 60CM en 80CM++schotels googel maar eens

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste eboelens

De signalen van de Astra 3 komen in Lier zodanig onder een hoek binnen, dat je op 50 meter afstand zelfs een obstakel kunt hebben van 27,5 meter vanaf de grond gerekend. Als de schotel al op een plat dak staat van 8,5 meter hoog, dan mag het obstakel al 36 meter hoog zijn. Dat is dus heel veel hoger dan de boom van 15 meter waar je het over hebt. Dit zal dus zeker niet het probleem zijn.

De duo-lnb moet in Lier 11 graden met de wijzers van de klok meegedraaid staan als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat jou buis waterpas ? anders moet je de Elevation: 28.8° eens op +-30° zetten je zou toch beeld moeten krijgen

en helaas da afstand is wat ver ander hielp ik je zo verder

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje ik kan het bijna niet geloven .Ben echt nieuwsgierig wat ik fout doe of wat er mis is. Eerstdaags ga ik de sparren nog eens opmeten. Hoogte en afstand. Alsook de Satfinder op een werkende duo-kop lnb eens aansluiten . Ik hoorde onlangs van een collega dat ook hij de astra3 niet vond met dit toestel. Langs de andere kant richt ik uit op de astra1 en zou de astra3 toch door de humax2000 moeten gezien worden , niet ?

Ik probeerde ook bijvoorbeeld hotbird maar ook zonder succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je mischiens een foto van jou schotel maken ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas je de elevatie van je schotel wel aan als je op een andere satelliet gaat uitrichten? In Lier moet de elevatie als volgt ingesteld worden:

Hotbird op 30,9 graden

Astra 1 op 29,8 graden

Astra 3 op 28,8 graden

Astra 2 op 27,4 graden

 

Voor de Astra 3 op 23,5 graden oost, moet de schotel over de bomenrij heen kijken.

Ik zie wel dat de eerste boom al op ongeveer 21 meter afstand staat.

post-60869-0-16707100-1349272928_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

zodra het wat minder regent ; heb ik de kans om mn schotel op een ander adres uit te proberen (met dezelfde apparatuur) met volledig vrij zicht en zal ik precies weten of het per toeval aan de kop of meettoestel ligt of gewoonweg de bomen. Ik post terug eerstdaags.

dank voor de info en tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke we horen er straks dan wel van of het gelukt is veel sucses

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

... effen de APP van Dishpointer AR Pro op je gsm installeren en dan zie je onmiddellijk alle satellieten life vanuit je lokatie en of je free space hebt of niet ! ...

 

;)

aangepast door yvessr

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

update ,man man man........

ik heb integraal mn schotel ergens op een ander adres geplaatst en met dezelfde apparatuur de sats gezocht. Opnieuw zonder resulaat . Alleen astra1.

Ik ben dan gaan snuisteren in de hd-sm van Horizon. En bij die firma een 'pre-defined list ' opgevraagd voor België. (http://hdsm.horizonhge.com/hdsm.aspx) Heb deze dan getransfereerd naar de hd-sm (= satelliet zoeker) . En wonderwel ik vind alle satellieten zonder problemen maar.... eens voor de tv en mn hdci2000 , geen astra 3 te vinden geen signaal . De transponderlijst erbij van tv-vlaanderen en manueel geprobeerd maar niks. GAnse middag aan het sukkelen ! verdoeme.

Had altijd in mij achterhoofd astra1 geen probleem. Nu blijkt dat de hdci2000 amper Astra 1 ziet en slechts 400 kanalen binnenhaald en geen enkele van tvvlaanderen ! Mn geduld is bijna op. Ik spreek dan nog niet over de duokop want een enkele kop heb ik ook kunne proberen. Signaal genoeg met de satellietzoeker maar op de hdci2000 geen of amper signaal voor de astra3. En nu als laatste zelfs de astra1 ..... wat doe ik in godsnaam fout.

Op het eerste gezicht is die pre defined list van Horizon niet correct ,hoe leg ik dat uit aan die firma ?

Het lijkt of mijn problemen zijn opgelost met de bomen maar is dat wel zo ?

 

configuratie:

65cm schotel Visiosat

ik probeerde een duo-lnb (astra1 en astra3) met 1 uitgang(disecq) , een duo-lnb (met 2 elk 1 uitgang), 1 enkele kop met 1 uitgang

ongeveer 20 meter telenetkabel

HDCI2000 met de laatste versie erop die ik gevonden heb 1.00.18

Powercam PRO cam V3.5 (is denk ik een redelijke oude module) , ik weet niet of ik deze nog kan updaten naar een nieuwere versie

tv-vlaanderen kaart

 

Mvg

Erik

aangepast door eboelens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...