Ga naar inhoud


pech met vrij zicht


eboelens

Aanbevolen berichten


help

de duo-lnb= Konig

lnb-astrablock (astra1en astra2)

monoblock single

 

zelfs met de andere duo-lnb (duo uitgang)

of de single lnb die ik ook nog heb

vind ik perfect alle satellieten

 

bijvoorbeeld: hotbird op 13°

humax herkend direct en kan alles binnen nemen.

astra1 net hetzelfde alles ok

 

 

als ik op astra3 richt en dan naar beneden kom voor de tv ziet mn humax hdci2000 geen of amper 39% signaal , 0% Q

EEN HD 23.5 12187 H 27500 5/6 manueel ingeven geeft geen resultaat ik bergijp er niks meer van.

Ik krijg zelfs nog een zwak signaal binnen van de astra1

de humax terug in fabriekinstelling alles terug van in den beginnen niks

:( :(

 

heeeeelp

dank voor jullie tijd, maar ik krijg geen tijd meer van mij vrouw !!

aangepast door eboelens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste eboelens

 

Nu word het me geheel duidelijk waarom het niet lukt.

Jij hebt een König duo-lnb voor een 80cm-schotel. De schotel die jij gebruikt is een Visiosat 65. Deze schotel heeft een f/D verhouding van 0,5 terwijl een Triax-schotel een f/D-verhouding heeft van 0,6. Om het even simpel te zeggen komt die Visiosat-schotel ongeveer overeen met een Triax 54 en daar past natuurlijk nooit een duo-lnb op voor een schotel van 80cm.

De hart op hart afstand van de twee lnb’s moet voor een Visiosat 65 slechts 33,5mm bedragen terwijl je een duo-lnb hebt waarvan de hart op hart afstand van de lnb’s 53mm is. De enigste duo-lnb die op die Visiosat past is een CanalDigitaal duo-lnb waarvan de hart op hartafstand van de lnb’s 37mm bedraagd.

 

Zou je voor de zekerheid nog even de afstand op kunnen geven van de voorzijde van de lnb tot het midden van de schotel halverwege de hoogte gemeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste eboelens

Die andere kop is een monoblock Astra 1-Hotbird en daarvan staan de koppen hart op hart 65mm uit elkaar als het goed is. Die kun je dus helemaal niet gebruiken voor de ontvangst van de Astra 1 en 3. Dat gaat alleen met een 100cm-schotel.

Heb je die König duo-lnb zelf bij die schotel uitgezocht of heeft een satellietshop dat voor je gedaan.

Met een afstand van 37cm moeten de lnb’s 34,5mm uit elkaar staan. Dit wijkt dus 18,5mm af ofwel bijna de golflengte van de te ontvangen signalen. Dat gaat dus nooit.

Als je een CanalDigitaal duo-lnb neemt, moet je de kop van de Astra 3 in de klem zetten en de schotel op de Astra 3 uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog een enkele lnb-kop van visiosat (zie gegevens hieronder)

met die lukte het ook niet maar ik begin hieraan te twijfelen. De connector van deze zit los en gaf een slecht contact bij het uitrichten. Alsook heb ik vandaag mn Humax hdci2000 op de laatst officiële firmwareversie gezet (versie 16, via de engelse site gevonden) na het gebruik van die single lnb.

Ik denk eerstdaags nog zo'n universal single van visiosat te kunnen bruiklenen is dat in eerste instantie een goede test ?

Stel dat het met die universele lnb v visiosat ook niet lukt

 

 

Category : Les LNB

 

Ref : 0914203

 

OL: 9750 / 10600 MHz

 

Integrated source

 

1 output

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste eboelens

Als je een enkele kop wilt proberen is natuurlijk elke lnb goed. Dat hoeft zeker geen Visiosat-lnb te zijn.

Waar ik nog wel even op wil attenderen is het begrip universele lnb en met name universele duo-lnb. Ik weet uit ervaring dat veel mensen denken dat een universele duo-lnb geschikt is voor allerlei schotels. Dit is absoluut onjuist. Het begrip Universal slaat op een lnb die geschikt is voor de lage- en de hoge band ontvangst, iets wat vroeger nieuw was maar tegenwoordig algemeen gebruikelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

update

eerst dank aan iedereen voor de hulp

resume :

na een software update van het richttoestel hdsm van Horizon richt ik alle satellieten uit. (mijn bomen wat verder geven idd totaal geen problemen)

ik heb geleerd dat je goed moet opletten welke duokop je gebruikt met welke schotel

waarom heb ik perfect signaal op astra3 bij het uitrichten en geen signaal bij mn humax hdci2000 , wel heel simpel, de Humax is blijkbaar een redelijk log en simpel toestel en ik moest manueel DVBS2 selecteren ipv DVBS . probleem opgelost.

Ik ben uiteindelijk kunnen gaan voor een ovalen schotel en een steun voor de 3 astras. Momenteel slechts de atsra3 in gebruik.

 

Ik kan ook meegeven dat mn PowerCam Pro met V3.5 niet meer te softwarematig te upgraden is. Hier het antwoord vd firma Sortec:

3.5 is old hardware version. Fw update is available only in actual HW revision. Actually in HW version 5.

You can buy new CAM via our webshop.

 

Mn Humax hdci2000 heb ik ook kunnen updaten naar versie 1.00.16

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eboelens schrijft:

“ik heb geleerd dat je goed moet opletten welke duokop je gebruikt met welke schotel”

Het is inderdaad voor de meeste mensen niet gemakkelijk welk monoblock (duo-lnb) geschikt is voor welke schotel om de Astra 1 en 3 te ontvangen.

Wat de satellietshops aangeven is de schotelmaat waarvan de f/D-verhouding 0,6 is zoals bijv. de Triax en dan in Duitsland ongeveer ter hoogte van Nederland en België.

Is de f/D-verhouding van de schotel anders zoals bij SAB en Visiosat 0,5 en bij Gibertini 0,66, dan wordt de situatie al anders. Komt de schotel in Scandinavië of Zuid-Europa te staan, dan wordt het weer anders en komt hij erg westelijk te staan zoals Engeland of oostelijk zoals polen, dan wordt het ook weer anders. Alles bij elkaar moet je uitrekenen welke duo-lnb of monoblock past uitgaande van het merk en de grootte van de schotel en de plaats waar hij komt te staan. Helaas is bijna geen enkele satellietboer daar toe in staat, laat staan een satellietgebruiker.

Je kunt zelfs nog wel een monoblock voor een 100cm-schotel prima gebruiken om de Astra 1 en 3 te ontvangen. En het word ook nog eens extra moeilijk gemaakt door de fabrikanten dan duo-lnb’s (monoblocks) omdat ze nooit opgeven hoe ver de koppen uit elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn eerste post.

via http://www.dishpointer.com en in praktijk lukt het mij niet om astra3 te vinden. Astra 2 moeilijk . Astra1 geen probleem.

Plat dak hoogte 8,5 meter. Maar hoge brede sparren meer dan 15m schat ik staat op ongeveer meer dan 50 meter.

alleen astra1 lukt

2 testen uitgevoerd .

Met ronde van 65 alleen Astra1

ik probeerde ook met een ovalen schotel v visiosat (ooh dm 65) Astra 1 en 2 lukt . Astra 3 niet

Zou een grotere schotel hulp bieden ?

Dank voor jullie tips

 

Ik heb in bruikleen een eerste generatie Horizon HDSM uitrichttoestel.

 

adres :

Tramweglei 87

2500 Lier

 

Erik

 

Hallo Erik,

 

Ik heb begrepen dat het bij jou gelukt is om de schotel goeds af te stellen. Ik woon op de Lintsesteenweg en heb gelijkaardige problemen. Zou je misschien een keer kunnen helpen?

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Willem Jan Laane

0497 491178

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...