Ga naar inhoud


Hoe nieuwe FW plaatsen op rebox8500


rvanrookhuizen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

Ik heb sinds eenige maande een rebox 8500.

Ik heb met de gebruiksaanwijzin op de site FORTISWEETJES geprobeerd de Octagon Noblese FW te plaatsen.

Krijg ik slechts een error 0x010.

 

 

Ik ben niet techniesch en zeker niet zo als de gebruikers op deze site al de termelogie ben ik niet meester.

 

 

Kan ieman mij uitleggen hoe ik e.e.a. aanpak op zeer simpele wijze?

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zet zelf veranderen van de software is niet geheel zonder risico en vraagt enige ervaring met de materie.

 

Eenvoudiger als daar beschreven gaat niet.

 

Is er niet iemand in je omgeving die wat haniger is met computers, software etc.?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Fortis weetjes staat het heel eenvoudig en zelfs ik snap het.

Maar .... het werkt niet.

Ik ben zo handig met de PC dat ik er al eenige jaren linx op het draaien tot tevreden heid.

Dus geen expert maar niet helemaal onhandig.

Ik woon net over de grens in Duitsland,helaas geen handige buur.(wat dat betreft)

Dank voor de reactie,ik ga door tot ik het weet,zo leer je iets anders niet.

Ik kom hoop ik iemand tegen die het uitlegt zodat zelfs ik het snap.

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Hoera " het is gelukt Noblese staat er op en werkt ook NL kanalen,moet wel vaak 2 keer starten?? anders zijn de kanalen gecodeerd//

Is daar een oplossing voor??

En hoe nu verder met die mooie pluggins?

 

 

Ronald

 

 

Mooi maar wat heb je dan gedaan dat het gelukt is ???

Zo leren wij ook nog wat

VU+Duo (1TB HD) OpenPli 3x twin LNB 2xDiSEqC 4/1 Rebox 9000

HDMI extender over UTP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar..............helaas weer Rebox software geplaatst want de Octagon werkte de cam niet goed.

Andere cam software plaatsen lukte niet.

 

Later nog eens proberen.

 

Ronald

Waarom wil je een cam gebruiken met Octagon? Welke type Cam gebruikte je dan? Met de MCAS plugin kan je juist verschillende soorten encrypties aan, zit er niet hetgene bij wat je nodig had ?

  • Like 1

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er weer in de Noblece,de fout was de resselle code ,ik wist niet waar ik die veranderen moest,

Ik weetnu ook dat met het plaatsen van pluggins de enkele pluggin op de usbstik moet,anders laadt het niet.

Maar nu nog de pluggins laten werken???

Hoe gaat dat?

Als ik op starten klik gebeurt er niets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

Graag zou ik eens willen of ik iets fout heb gedaan,ik los het zelf wel op met vallen en opstaan.

Ik had op mijn Rebox 8500 Octagon noblece gezet,met een stel pluggins en de Sorglos bundel.

Toch gingen opnamens fout omdat de decodering niet altijd werkte,ook met opstarten eerst de cam in en uit klikken voor dat NL gekeken kon worden.

Dat lijkt mij niet goed,heb ik dan de bundel niet goed geinstaleerd?

De OctagonFW lijkt wel heel erg op de ReboxFW(of anders om)is dat hetzelfde of echt wezelijk anders?

Update via internet ging niet met de OctagonFW de ontvanger werd niet herkend,is dat een fout of moet ik steeds alles per keer dat er nieuw komt opnieuw installeren,erg omslachtig lijkt mij.

Gaarne de mening van een Uwer.

bij voorbaat dank ,Ronald

aangepast door rvanrookhuizen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...