Ga naar inhoud


nieuwe Firmware op de Rebox site: V1.11.07


Caesarion

Aanbevolen berichten


Hoewel de .57 versie het uitstekend deed, kon ik het niet laten de nieuwe versie te proberen.

Het installeren ging probleemloos en ik heb de boel teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Daarna de systeeminstellingen en de kanalen teruggezet.

Alles werkt prima, maar zie eigenlijk geen verschil met de vorige versie.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

spijt van...... nu ERR 0x71 :crazy:

Met de "Channel Up" methode krijg je dit redelijk snel weer recht. Ik had het ook met deze firmware.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er nieuw is valt niet echt op. Volgens mij is er in het opnemen en bij de EPG wel wat veranderd. Er zijn geen 'release notes' bekend.

 

Ik heb hem via het netwerk rechtstreeks op mijn Rebox 9000 geïnstalleerd zonder problemen (wel een fabriekreset gedaan na de installatie). Mijn Rebox heeft overigens nog de 'oude' loader 1.19.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een vrije dag, dus ik dacht: " even m'n Rebox-en updaten".

 

Ik begin altijd met de Rebox in de woonkamer met loader versie 1.21.

Maar nu, voor het éérst sinds ik de 9000-HD heb, liep de update niet goed. :o ERR 0x71.

Inlezen ging in principe goed, maar daarna ging het op een gegeven moment mis.

Na álle update's is dit de éérste die het niet doet via de USB stick :(

Channel-up methode werkte dus niet :angry: , ook de vorige versie's wilde niet.

Gelukkig heb een nulmodemkabel dus met porter maar geprobeerd.

 

Oef.......dat ging goed. Duurt wel lang maar het uiteindelijke resultaat is dat ik weer beeld heb :D

 

Nu maar hopen dat het de moeite waard was. Wat ik wel zag is dat na de fabrieksreset (wat ik áltijd doe na een update) de netwerkinstellingen er anders uitzag.

 

Zou het zo zijn dat een update via porter dieper in het systeem dringt dan een update via usb?

 

Ik wacht even met het update van de tweede rebox 9000-HD. Deze heeft een nieuwere loader 1.23, ben benieuwd of dit invloed heeft?

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een vrije dag, dus ik dacht: " even m'n Rebox-en updaten".

 

Ik begin altijd met de Rebox in de woonkamer met loader versie 1.21.

Maar nu, voor het éérst sinds ik de 9000-HD heb, liep de update niet goed. :o ERR 0x71.

Inlezen ging in principe goed, maar daarna ging het op een gegeven moment mis.

Na álle update's is dit de éérste die het niet doet via de USB stick :(

Channel-up methode werkte dus niet :angry: , ook de vorige versie's wilde niet.

Gelukkig heb een nulmodemkabel dus met porter maar geprobeerd.

 

Oef.......dat ging goed. Duurt wel lang maar het uiteindelijke resultaat is dat ik weer beeld heb :D

 

Nu maar hopen dat het de moeite waard was. Wat ik wel zag is dat na de fabrieksreset (wat ik áltijd doe na een update) de netwerkinstellingen er anders uitzag.

 

Zou het zo zijn dat een update via porter dieper in het systeem dringt dan een update via usb?

 

Ik wacht even met het update van de tweede rebox 9000-HD. Deze heeft een nieuwere loader 1.23, ben benieuwd of dit invloed heeft?

Je kan de loader ook op een gesupporte Rebox manier upgraden. Ik zou dus persoonlijk altijd de nieuwste Loader gebruiken, er zijn altijd zaken in gemaakt...en door de tijd heen worden nieuwe Loaders het toch een vereiste voor een firmware. Als je wilt, ik heb nog een originele Rebox Firmware bestand die ook de Loader naar 1.23 upgrade. Ik heb deze ook ooit gebruikt om van 1.21 af te komen..

Dit bestand is ooit (2 jaar geleden) uitgebracht door Rebox om de Loader te upgraden, echter is deze alweer een paar jaar verdwenen van de website. Let wel het is wel een mega oude firmware, versie 1.08.37 .. dus je moet dan nog wel de firmware upgraden. Je moet voor dit firmware bestand wel Porter gebruiken Als je een PM stuurt kan ik je hem wel mailen, bestand is 15 MB en ik kan hem helaas hier niet kwijt..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Cronos, maar ik heb deze zelf ook nog (NL_FH7SKMGVGW_RE9000HDPVR_incl_loader_V10837.ird).

De meeste heb ik nog.

 

Ik zal er over nadenken, wat ik zal doen.

Voorlopig doet ie het weer :D .

aangepast door Caesarion

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Cronos, maar ik heb deze zelf ook nog (NL_FH7SKMGVGW_RE9000HDPVR_incl_loader_V10837.ird).

De meeste heb ik nog.

 

Ik zal er over nadenken, wat ik zal doen.

Voorlopig doet ie het weer :D .

Ik heb inderdaad hetzelfde bestand :) In elk geval succes mocht je het gaan doen, bij mij ging het toen in de tijd goed :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op de tweede RE-9000HD de nieuwste firmware geïnstalleerd.

Ditmaal direct de channel-up methode gebruikt.

 

Shrik....Schrik......

 

Op een gegeven moment stopte hij ermee (zo te zien was hij nog niet helemaal ingelezen) en ging de rebox uit :cry: . Er was géén stroom uitval. De box ging ook niet vanzelf aan zoals dat bij een update gebruikelijk is.

Ik heb de USB stick er in laten zitten en weer aangezet en wonderbaarlijk starte de box op en ging weer door met updaten :lol: .

Alles is dus verder goed gegaan en beide boxen draaien nu dus op de nieuwste firmware.

Ben benieuwd.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de rebox via netwerkkabel geupdate. downloaden gaat goed maar bij installeren foutmelding.

heb de fout begaan de externe harde schijf niet los te koppelen.

Daarna getracht het bestand op usb te xetten maar volgens mij lukt dit niet.. het bestand is maar enkele bites groot en op 2 seconden gedownload.

channelup methode gaat even goed maar dan weer andere foutmelding.

 

wat doe ik fout bij het bestand de downloaden naar de usb stick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het bestand dan gewoon van de Rebox site halen en op USB stick zetten (FAT32, enige bestand, liefst een wat oudere stick).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...