Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Heel mooi gevonden reho :)

Nog even een kleine uitleg van de hints :

Ik denk dat de hint mbt de "verschillende locatie's" wel via Wiki te vinden is. De "pepermunt" hint verwees uiteraard naar Sneek, waar de bekende King pepermunt vandaan komt. En als je goed naar het logo van "Gaastra" kijkt zie je daar, net als op het album van Suske en Wiske, de Waterpoort ook staan. Vind het overigens een prachtig monument, gelukkig maar dat deze is blijven bestaan.

 

Gaan we nu over naar jou reho, voor een volgende....

 

Je link naar Wiki werkt trouwens niet voor mij, heb hetzelfde probleem in het verleden ook vaak meegemaakt (iets met een "haakje sluiten" dat niet goed werkt, maar vraag me niet hoe dat kan hoor, lol). Eens zien of mijn link deze keer wel werkt...

 

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterpoort_(Sneek)

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, voor mij als Vlaming héél moeilijk hoor reho.

Op het plaatje zie ik een stoomboot ( als ik dit goed opmerk ) , vandaar je "begrip hint en Spanje hint".

Haarlem is verbroederd met o.a.  Mutare ( Zimbabwe)

 

Volgens het adres gok ik op :  Kenau Simonsdochter Hasselaer ( sorry als ik iets verkeerd neerpoot).

 

info waar ik een beetje mijn Nederlandse cultuur heb bijgeschaafd.... :)

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kenau_Simonsdochter_Hasselaer


BAKENESSER SPAARNE (NU: DONKERE SPAARNE 26)
Kenau werd geboren als tweede dochter van Guerte Coenendochter Hasselaer en
Simon Gerrits Brouwer. Vooral haar moeder was van goede huize. Haar vader was
eigenaar van een brouwerij. De familie woonde in een pand dat waarschijnlijk
woonhuis én brouwerij was, aan het Bakenesser Spaarne, het tegenwoordige Donkere
Spaarne. Dit pand lag dus min of meer recht tegenover de scheepswerf van Nanning


bron : https://www.haarlemmarketing.nl/assets/structured-files/Bezoeken/Evenementen/Kenau/05137-HM-kenau-wandeling-WEB.pdf
 

post-37533-0-41997500-1409931596_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat, helemaal goed. Ik klikte al op 'bericht plaatsen', toen ik je reactie zag. Haarlem wordt ook wel de Parel aan de Spaarne genoemd.

 

Eerste plaatje, de boot was ook een beetje een hint. De spaanse vlag duidt op de 80 jarige oorlog en het beleg van Haarlem. En ja, Kenau... Tegenwoordig een scheldwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig reho dat ik geen "kenau" in huis heb. :D

 

Volgende : Wat wordt hier geproduceerd en waar ?

 

De vorige opdracht gaf me inspiratie , ik ga er zeker dit weekend eentje voor mij zetten. ;)

 

 

post-37533-0-87641300-1409934056_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem even deze mee :

 

Hint: Biertje?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...