Ga naar inhoud


Wat zou een goede keuze kunnen zijn voor een 2e ontvanger in huis?


gratje65

Aanbevolen berichten

Sinds een maand of 8 draait hier een XT 9200 in de woonkamer tot volle tevredenheid van bijna alle huisgenoten. Er zijn teveel mogelijkheden zegt mijn ‘betere helft’.

Echter op de bovenverdieping is de oude 2e ontvanger bijna door z’n chips gezakt en het is tijd voor een moderne versie. Maar wat is een goede keus hiervoor?

 

Situatie is:

4 lnb’s waarvan 3 Twin en 1 Quad die op de astra 19,2 gericht is.

2 kabels van alle 4 lnb’s gaan via 2 DiseqC switch 4 in 1 naar de XT box en van de Quad gaat er ook 1 rechtstreeks naar boven. Die ontvanger heeft daar genoeg aan. Er zijn ook 2 CD kaarten aanwezig.

 

De XT box heeft een interne 2 terra grote HDD die uitstekend werkt en er wordt veel mee opgenomen. En nu juist die opnames willen we, ze, boven kunnen bekijken op de 2e ontvanger. Moeders bromt, dat ding beneden kan zoveel en ik kan boven niet eens zien wat er is opgenomen.

 

Hiervoor zal een nas server denk ik een oplossing kunnen bieden. Maar welke koop je dan? Ik word geen wijs meer uit de grote hoeveelheid van merken en prijzen en nog even los daarvan, de installatie zal ook niet al te moeilijk moeten zijn. Of is er nog een andere mogelijkheid?

 

Vraag is dus:

 

Welke eenvoudige ontvanger zet ik boven neer met zo weinig mogelijk knoppen op de afstandsbediening.

Wat is een goede manier om de opgenomen bestanden van de XT box beneden ook boven te kunnen zien?

 

Dank alvast voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


U zal dezelfde ontvanger moeten kopen.

de opgenomen programma's worden met een specifieke extentie opgenomen.

de andere ontvanger moet deze kunnen herkennen.

het streamen van opgenomen programmma's naar verschillende ontvangers is niet eenvoudig.

het eenvoudigste is alles opnemen op een usb stick (een voor elke ontvanger) en deze regelmatig onderling verwisselen

Link naar reactie
Delen op andere sites

het eenvoudigste is alles opnemen op een usb stick (een voor elke ontvanger) en deze regelmatig onderling verwisselen

 

Wat is dat voor een onzin? USB sticks wisselen, dit is echt de grootste onzin welke op dit forum te vinden is, sorry voor dit kritische commentaar.

 

Meerdere boxen met één centrale opslag (NAS) werkt juist perfect, ik heb hier 4 E2 boxen in gebruik welke allemaal op de NAS opnemen, en voor alle apparaten zijn alle opnnames, met welke ontvanger dan ook gemaakt, beschikbaar.

 

Ik neem tenminste aan dat de huidige ontvanger een Xtrend ET9200 is, dus ook een E2 ontvanger.

aangepast door Henksat

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als aanvulling, je kunt de HDD van de et9200 ook gebruiken via je netwerk om opnames te kunnen bekijken op een andere E2 box zoals Xtrend.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad niet direct een NAS nodig om opgenomen programma's op meerder ontvangers te bekijken, wel is een netwerkverbinding tussen de ontvangers en eventuele NAS nodig. Kan je geen netwerkkabel leggen dan is WiFi een optie om mee te nemen bij de keuze van een ontvanger. Voor de NAS zou je eens kunnen kijken in het blad en/of bijhorende website van ComputerTotaal!, hierin regelmatig een vergelijkende test in normale taal. Voor de tweede ontvanger zou een et5000 kunnen, werkt gelijk aan de et9200 dus handig. Wil je wat minder uitgeven dan kan je gaan voor b.v. de SAB Unix F+Solo. Deze kan de opnames van de et9200 afspelen en er is een WiFi mogelijkheid, de Spark software werkt echter net iets anders dan de E2 op de Xtrends maar ook daar is een oplossing voor, zie het forum.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de goede reacties, daar kun je wat mee. Het lijkt erop dat mijn netwerk gemoderniseerd moet worden. Het is nu:

 

Op de 3e verdieping staat een combi modem/router met wifi. hier is de werkkamer en er 'hangen' 2 pc's aan een kabel. Dit zal zo moeten blijven.

 

In de woonkamer, dus 2 trappen lager, staat de et9200 box met een wlan repeater die met een 20 cm kabeltje is verbonden aan de box. De box ziet hem dus als lan. Dit werkt op zich goed en de losse apparaten zoals laptob en die andere dingen zoals smartphone's doen het ook goed hierop.

 

In de praktijk wordt het heel lastig om de beide boxen met een kabel te verbinden aan de router. Elk idee hiervoor is welkom.

 

Het zou erg fijn zijn om de hdd in de et9200 box te kunnen gebruiken via het netwerk naar de andere box. Maar wat zouden dan de aanpassingen moeten zijn?

Heeft een nas dan voorkeur (maar welke dan) of een 2e wlan repeater kan dit?

 

Ik probeer het moeilijker te maken dan het al is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om toch overal bedraad te komen is "homeplug" een oplossing: http://nl.wikipedia.org/wiki/HomePlug

 

Op deze manier kun je internet verplaatsen via het electriciteitsnet en dat werkt tegenwoordig heel goed. Zoek vooral op Devolo, deze maken goede adapters voor dit gebeuren.

Ik zou zelfs je huidige box ook anders gaan aansluiten, bv met zo`n Devolo adapter, omdat dat via wifi niet perfect zal gaan bij opnames.

En als je box al een HDD heeft zou ik deze gaan gebruiken voor gemeenschappelijk opnemen, extra uitgave voor een NAS is dan niet nodig.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henksat,

 

Dat leek me ook een verdraaid goede oplossing om het met Homeplug te gaan doen. Op Devolo was ik nog niet gekomen, mijn dank daarvoor.

 

De reden dat ik het anders heb gedaan is omdat mijn huisje is uitgerust met 3 fase aansluiting en een krachtinstallatie. Meterkast zit vol met installatieautomaten en aardlekschakelaars. De 3 fasen zijn netjes verdeeld door het hele huis en de kans is wel erg klein dat er op dezelfde fase, nog afgezien van de zelfde huisgroep (8 totaal) de adapters terecht komen. Ik denk het niet goed zal gaan werken, maar ik hoop dat ik fout heb.

 

Of het moet zo zijn dat de nieuwe Devolo's dit wel kunnen overbruggen. daar ben ik nog niet achter gekomen. Anders 'vrees" ik dat het toch een nas wordt.

Maar dan zal de 2 TB hdd uit de ET9200 beter kunnen verhuizen naar de nas.

 

Wat de 2e box betreft:

Zou het de moeite waard zijn om te wachten op de ET4000 of zoals ik las op een XP 1000? Dat er Openpli 3.0 op moet kunnen is geen punt van discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op met de homeplug adapters, devolo en andere aanbieders reppen er met geen woordt over.

Maar ze veroorzaken vaak veel storing. Andere zaken draadloos gebruiken wordt soms zelfs onmogelijk door deze powerline communication.

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...