Ga naar inhoud


visiosat g4 met 4 quad lnb's geeft probleem op astra 3


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Kan gewoon niet geloven dat deze schade door 4 quad lnb's komt.

Als de arm met de lnb's omhoog zou gaan dan krijg je volgens mij deze schade.

Er komen wel wat krachten op de arm naar beneden toe maar volgens mij nooit zo dat de schotel scheurt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee hij staat onder de carpoort op de tuinmeubelen die onder het oranje zeil staan.

Hij is niet gespoten hoeft toch ook niet.

Het zijn aluminium buisjes heb ik bij de gamma gekocht en op maat gemaakt.

Het ook geen gaatjes in de arm geboord maar het originele gaatje gebruikt waar de lnb houder aan vast zit.

Er zijn alleen twee gaatjes in de zijkant van de schotel geboord.

Ik heb een bigbisat die ik zelf in gebruik heb als voorbeeld genomen.

Maar de schotel met de 4 lnbhouder ga ik weer verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de staaldraad precies zo bevestigd zoals hierboven staat beschreven, had hem echter er al op gezet voor ik dit gelezen had. De staal draad zit niet in de weg, het signaal is weer gewoon ouderwets goed zoals ik gewend ben van de visiosat schotel. De arm zit overigens met 2 boutjes vast, volgens mij was dit enkele jaren geleden niet het geval maar tegenwoordig wel.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alfred de witt

Dat klopt. Voeger zat de lnb-arm met 1 bout vast, tegenwoordig met twee maar dat neemt niet weg dat door het gewicht van van 4 stuks quad-lnb’s en de 16 coaxkabels er een behoorlijk gewicht aan de lnb-arm komt te hangen. Of het nu eenVisiosat, een Triax of welke schotel dan ook is, het zakken van de arm zorgt er voor dat de lnb’s niet meer in het brandpunt van de schotel blijven waardoor je signaalverlies krijgt.

Bij zowat alle schotels van een redelijk formaat met slechts zo’n alumunium buisprofiel wat alleen vanuit de onderzijde is bevestigd, krijg je het doorhangeffect bij veel zware lnb’s.

Er zijn maar een handjevol schotels die in dat opzicht degelijk zijn en dat zijn de Wavefrontier T55 en T90, de Visiosat big Bisat, de Triax Unique.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...