Ga naar inhoud


Geen beeld meer op Seca2 kaart met alleen NED 1-2-3


gps

Aanbevolen berichten

  • Moderator

heb dus geen abo.....

Dus wacht nog wel even af, en als het te gortig wordt ga ik de media hierover berichten.

 

Tja... of die media jouw kaart kunnen activeren?

 

 

GPS schreef in post #6:

 

Vandaag gebeld en vernam ik dat vanwege de uitfasering van de Seca2 kaarten die alleen voor NED1-2-3 gebruikt worden en ook omdat Canaldigitaal vermoed dat 2/3 niet meer in gebruik is, deze gefaseerd worden uitgeschakeld. Gaan klanten bellen, zoals ik, dat er geen beeld meer is, dan wordt de kaart weer geactiveerd. Dat is met mijn kaart inmiddels gebeurd. Wordt er niet gebeld dan verdwijnt de kaart t.z.t. uit het systeem. Ik heb wel weer 25 minuten aan de lijn gehangen voor 15 cent per minuut voordat ik geholpen werd. Ik had dus beter naar 0900-9325 moeten bellen nl. 1,30 per gesprek.

 

Bellen gaat waarschijnlijk sneller, per mail kom je onder op de stapel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja weet dat bellen sneller gaat, maar ik zit momenteel met de camper in het buitenland, en ben niet van plan kosten tegaan maken voor iets waar ik part nog deel aan heb.

wat de Media betrefd bedoel ik dat die Monopolisten niet moeten denken dat ze altijd zomaar dingen kunnen uithalen ten nadelen van de mens.

De media kan hierover berichten en het in de openbaarheid brengen,misschien dat ze er dan van leren.

Ze hadden mij toch ook kunnen benaderen met de vraag of de kaart nog wordt gebruikt.

Maar nee hoor, gewoon knop omdraaien zodat die gene die de kaart nog gebruiken zich dan toch wel zullen melden.

Nu dat klopt, ik heb mij gemeldt maar helaas ze doen alleen niets.

Arrogantie ten Top, Ik heb er althans geen woorden voor.

Gr Antwan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal is geen monopolist want Nederland 1,2,3 kan je ook met Digitenne ontvangen.

Seca 2 is al weer heel wat jaren in gebruik, de praktijk leert dat lang niet meer alle kaarten in gebruik zijn.

Niet gebruikte kaarten kosten Canaldigitaal geld, voor elke kaart wordt er licentie rechten betaald.

Diegenen die wel een abonnement hebben betalen dus indirect mee aan niet meer in gebruik zijnde kaarten.

 

Bij de Irdeto kaarten is men indertijd net zo te werk gegaan.

 

En het is zelf jouw keuze, of schriftelijk en accepteren dat er een verwerkingstijd is of telefonisch en beeld binnen het uur.

 

En wat wil je dat de media gaan berichten?

Je hebt geen contract of overeenkomst met Canaldigitaal, je betaalt geen abonnement of jaarlijkse bijdrage en wanneer je aangeeft bij CD dat je er nog bent reactiveren ze je kaart.

Ik schat dat je daarmee geen platform in de media gaat krijgen.

 

Op dit forum is aangegeven hoe je beeld kunt krijgen, meer kunnen we niet doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja oke , het klopt misschien wat je zegt. maar het klopt ook dat ik toen die kaart betaald hebt, en hij nog steeds geldig is, dus dat is al een overeenkomst.

Heb de eerste jaren ook gewoon betaald,maar kon toen ook wel zonder de Comm zenders waar ik me ergerde aan de reclames.

Ik heb al zoveel moeten aanpassen door toedoen van Canaldigitaal aan de apparatuur, en ik denk niet alleen.

Als je het zo hoord zijn er erg veel mensen teleurgesteld door de houding die zij aannemen, en vaak zomaar dingen veranderen, waardoor bijv je CI weer eens waardeloos is geworden.

En laten we nu eerlijk zijn, kijk om je heen het gaat de bedrijven eigelijk toch alleen om je geld,want service is voor velen een vreemd woord.

Maar ja het is niet anders.

Ik bedank mij voor de reacties hier op het forum, want we kunnen over CanaalDigitaal nog heel lang door praten.

Gr Antwan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Seca2 kaart voor alleen NL1-2-3 is ook uitgeschakeld.

Na belletje naar CD werd mij verteld dat deze kaart niet meer geactiveerd kon worden (omdat het een seca2 kaart betreft) en dat ik maar een basis-abonnement moest nemen a 11,95 p.m. dan zou mij een nieuwe seca3 kaart worden toegestuurd.

 

Is er geen verplichting voor CD dat de publieke omroep gratis wordt doorgegeven (net als bij DVB-T)?

 

P.S.

waardeloos bedrijf CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Seca2 kaart voor alleen NL1-2-3 is ook uitgeschakeld.

Na belletje naar CD werd mij verteld dat deze kaart niet meer geactiveerd kon worden (omdat het een seca2 kaart betreft) en dat ik maar een basis-abonnement moest nemen a 11,95 p.m. dan zou mij een nieuwe seca3 kaart worden toegestuurd.

 

Is er geen verplichting voor CD dat de publieke omroep gratis wordt doorgegeven (net als bij DVB-T)?

 

P.S.

waardeloos bedrijf CD.

 

Het doorgeven van de publieke zenders betaal je via de belastingen.

Daar is dus geen betaald CanalDigitaal abonnement voor nodig, alleen een geregisteerde CanalDigitaal kaart is voldoende.

Met je seca2 kaart kan je dus gratis naar de publieke zenders kijken.

 

P.S

Misschien is dit een nieuwe manier om aan nieuwe klanten te komen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@johan

Dan was jouw kaart gewoon over de datum.

Door CD uitgeschakelde kaarten krijg je echt zelf niet meer geactiveerd.

Mijn uitgeschakelde kaart stond ook in "mijn Canaldigitaal" niet meer vermeld.

Nadat CD de kaart weer geactiveerd had staat hij daar ook weer vermeld.

Easydone heeft de verkeerde medewerker getroffen.

Als je daar dezelfde vraag aan 3 medewerkers stelt, dan krijg je 3 verschillende antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Irdeto kaartje voor NL1,2, 3 kreeg ik niet meer aan de gang met heractivatie via het internet. Was dus uitgeschakeld.

CD gebeld en die hebben de kaart weer ingeschakeld :-)

Alleen, eind december zal de laatste Irdeto zender worden afgeschakeld zeiden ze.

De overstap naar seca 3 is 25 euro, aan te vragen via www.canaaldigitaal.nl/hdkaartwissel.

 

grtz, repelsteel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik CD maar eens terug bellen en ze op der eigen voorwaarden wijzen.

 

Daar staat duidelijk in vermeld dat er max 15€ gerekent mag worden !!

 

 

Heb het er nog even opgezocht

 

citaat voorwaarden

 

De smartcards van CanalDigitaal hebben een beperkte levensduur met betrekking tot de gebruikte encryptietechnologie voor de ontvangst van digitale televisie per satelliet. CanalDigitaal heeft het recht en de plicht in het kader van de bestrijding van piraterij en encryptiefraude (in samenwerking met de leveranciers van encryptietechnologie en programma-aanbieders), periodiek de bestaande smartcards te laten vervangen door een nieuwe generatie smartcards.

De werking van de bestaande smartcards wordt in dat geval uitgefaseerd en beëindigd. CanalDigitaal zal haar Klanten hierover tijdig vooraf informeren. Klanten hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging. De kosten voor de vervanging kunnen maximaal éénmaal per drie jaar worden doorberekend aan de Klanten met een maximum van € 15 per vervanging.

 

einde citaat

aangepast door Gipfo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, bij mij ook seca 2 uitgeschakeld.

 

Ik heb nog een oude Strong voor op de camping met een groen-grijs kaartje. Daarmee kijken we alleen naar Ned 1,2,3., de commerciëlen interesseren ons niet zo. Ik las dit topic en dacht: 's even testen, zwart dus (kaart op 1991). Heractiveren geeft geen enkel resultaat.

Zal morgen Canal-digitaal eens bellen en kijken of ze 'm weer tot leven kunnen wekken.

 

Misschien moeten we toch de politiek weer eens benaderen of de publieke omroep ook via satelliet niet gewoon FTA kan worden.

Is er niet een staatssecretaris die hierop aan te spreken is ?

 

Het is toch te gek dat we al jaren alle Duitse "basis" zenders FTA kunnen ontvangen, zo ook BVN. En dat we om de zoveel jaar door Canal-digitaal weer

worden opgescheept met wijzigingen die geld kosten, nieuwe kaart, nieuwe ontvanger, nieuwe Cam, etc. Iedere keer zijn het wijzigingen zonder voor

informatie, zoek het maar uit!, en het geeft geen enkele toegevoegde waarde.

 

Ook stom trouwens dat op hun website niets hierover staat vermeld. De oude seca2 kaartjes staan er nog gewoon bij alsof je ze kunt

heractiveren. Er verschijn geen enkele melding dat het niet meer zou kunnen. Lekker klantvriendelijk weer hè.

 

Ik ben bang dat men in de politiek nauwelijks enige (of helemaal geen) weet heeft van onze ergernis, en de fratsen die canal-digtal uit kan halen.

De meesten wonen waarschijnlijk in stedelijk gebied en hangen aan een kabel provider, die concurrentie gestuurd, z'n klanten tevreden probeert te houden.

 

Waar kunnen we onze pijlen op richten ?

 

Grtz. H-O

aangepast door Hum-orist

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt niet tegen, na een telefoontje van € 1,30 en wat misverstanden over de juiste kaart-code is m'n Seca2 kaartje weer ingeschakeld en geheractiveerd.

Zal mij benieuwen hoelang het blijft duren.

Blijft niet netjes dat CanalDigitaal hierover geen melding maakt op de eigen website. En ik blijf erbij dat Ned 1,2,3 en de Nederlandse radio zenders via

de satelliet gewoon FTA moeten zijn, nooit gezeur.

Voorlopig weer even tevreden.

 

Grtz H-o

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam vandaag nog een seca2 kaart tegen in de la,een zwarte.

Heb 'm geheractiveerd,en ja hoor,hij werkt nog...

 

card reader /dev/ttyUSB0

handled 258(106) ecms and 2(2) emms

SECA card 00.100.@@@.@@@ entitlements:

0000 SECA : 1990-00-00

006a CANALDIGITAAL : 2012-12-31

006b OPERATOR 2 : 1990-00-00

006c OPERATOR 3 : 1990-00-00

006d OPERATOR 4 : 1990-00-00

 

De seca 3 kaarten staan op 17 of 20 januari 2013,de seca2 niet,maar hij werkt nog wel.

Met een beetje pech tot eind dit jaar,dat CDS 'm per die datum dan alsnog uitschakelt.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een 2e keer bellen bleek men mijn seca2 kaartje toch weer geheractiveerd te zijn...

Blijkbaar had men dat na het eerste telefoontje al gedaan (terwijl gezegd was dat het niet kon).

Alleen kan ik niet meer inloggen bij CD, moet mijn account laten verwijderen en kan dan opnieuw registreren...

 

Vaag bedrijf dat CD....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...