Ga naar inhoud


Wat nodig voor een TV-server


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb het idee opgevat om tzt TV te kijen via een server-client-setup. Ik kijk nu middels een singleseat-setup htpc tv met TVsource en W7MCE.

Ik heb nu de wens om ergens in een huis een pc als server in te richten die het volgende moet kunnen:

  • TV-server met 2 dual-tuners en geschikt voor HDTV (ik weet nog niet of ik dit via MediaPortal, TVheadend of DVB-link wil gaan regelen)
  • Fileserver, voor met name het opslaan van de muziek- en filmcollectie maar ook mijn documenten en backup.
  • Apache-server

N.B.

Er is een gigabit-LAN beschikbaar.

  1. Wat voor hardware (CPU, geheugen) heb ik minimaal nodig voor de server als ik bijv. sowieso een HD-kanaal wil kunnen opnemen en een (ander) HD-kanaal wil kijken en eventueel nog een HD-film (mkv/MP4) bestand kijken die dus ook op de TV-server staat en gestreamd wordt naar een client en de server is bezig met het downloaden van een groot bestand.
  2. Wat heeft het voor invloed als ik het tegelijk opnemen en kijken van twee HD-kanalen niet nodig heb en alleen gebruik wens te maken van het tegelijk kijken en opnemen van twee SD-kanalen?

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat de CPU en het geheugen erg bepalend zijn. Als ik kijk naar de specs van de Dreambox 8000HD (400Mhz/256MB) welke prima in staat is meerdere opnames tegelijk te draaien en ook nog wat kan afspelen. Op een PC draait er dan wel een heel OS mee, maar met de GHz en GB's die we tegenwoordig tot onze beschikking hebben lijkt me dat geen probleem.

 

Gigabit-Lan zou er wel prettig voor zijn, maar dat heb je al dus lijkt me allemaal prima zolang je een systeem in elkaar zet met hedendaagse hardware. DE GPU kan dan waarschijnlijk ook prima met HD overweg.

 

Ik denk dat het vooral aankomt op het softwarematig perfect in weten te stellen.

 

Misschien is dit ook wel interessant om te volgen (maar zeker niet voor beginners..) http://www.sat4all.c...__hl__enigma2pc

aangepast door jerpsx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een setup met een atom quadcore boardje als backend met een DVB-S2 twintuner. Op meerdere clients HD zenders kijken is geen probleem. Als frontend gebruik ik XBMC

 

Buiten het tv kijken draait er ook OSCAM, samba en een firewall op. Nu, tijdens het kijken van 1 HD zender zit ik op een load van 0.30, nagenoeg niets dus.

 

Hier staan wat tips en truks http://www.sat4all.com/forums/topic/312297-bye-bye-dreambox-hello-tvheadend/

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...