Ga naar inhoud


Welke voorwaarden nodig om een uitzending LIVE te mogen noemen


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik ben Darts op RTL7 een beetje aan het volgen de laatste paar dagen en hetvolgende viel mij op:

 

De uitzending begint (en is Live). Echter RTL7 wil tussen elke set een reclame blokje uitzenden terwijl de spelers niet tussen elke set een pauze houden.

 

Het komt dus (meermalen per avond) voor dat er wel staat Live maar wij een paar minuten achter lopen.

 

Is hier een norm voor? Of moet live echt live zijn?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


De uitzending begint (en is Live). Echter RTL7 wil tussen elke set een reclame blokje uitzenden terwijl de spelers niet tussen elke set een pauze houden.

 

Volgens mij wel hoor.

En is het nog niet zozeer omdat RTL 7 dit wil.

Maar omdat de commerciële belangen van SKY Uk dit willen.

Niet dat het RTL slecht uitkomt.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wel hoor.

En is het nog niet zozeer omdat RTL 7 dit wil.

Maar omdat de commerciële belangen van SKY Uk dit willen.

Niet dat het RTL slecht uitkomt.

 

Nee, ik heb het nu meerdere keren gezien en 1x ging er iets mis nadat we terug kwamen uit de reclame en waren we ineens verder in de wedstrijd. Met duidelijk merkbaar dat de verslaggevers even niet wisten wat ze moesten zeggen.

 

Niet dat het mij veel boeit, maar nadat ik dit zag vroeg ik het mij af of hier regels voor zijn.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky loopt misschien 3 seconden voor op het moment.

En voor zover ik het gemerkt heb is de rest nagenoeg gelijk met de uitzending van SKY.

 

En die ene keer dat ze wat verder zaten in de wedstrijd kwamen was volgens mij omdat tussen door VI geen zendtijd afstond en er tussen door kwam.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky loopt misschien 3 seconden voor op het moment.

En voor zover ik het gemerkt heb is de rest nagenoeg gelijk met de uitzending van SKY.

 

En die ene keer dat ze wat verder zaten in de wedstrijd kwamen was volgens mij omdat tussen door VI geen zendtijd afstond en er tussen door kwam.

 

Hmm.. ik weet het niet meer zeker of dat op de VI dag was, maar ik zal er vandaag weer eens op letten.

 

Het was wel in de avond.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

sport1 zend al jaren heel vaak een basketbalwedstrijd 'live' uit op zondagavond laat. Terwijl het heel vaak middagwedstrijd is in amerika, om 12 uur oostelijke tijd...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

sport1 zend al jaren heel vaak een basketbalwedstrijd 'live' uit op zondagavond laat. Terwijl het heel vaak middagwedstrijd is in amerika, om 12 uur oostelijke tijd...

 

Ik denk dat dit er meer mee te maken heeft dat zij de beelden vanuit de USA krijgen met LIVE er hard ingebrand.

 

------------------------

 

Echter, de aanleiding van mijn vraag terzijde, ik blijf mij afvragen wat de voorwaarden zijn. Ik kan mij zo voorstellen dat je b.v. met een vertraging van maximaal 15minuten iets Live mag noemen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn er überhaupt voorwaarden? Sport1 maakt reclame het hele weekeinde dat ze live basketbal hebben...

 

op google kan ik niks vinden aan welke voorwaarden een uitzending moet voldoen voor het predikaat live...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

en sky die de feeds regelt wil zelf geen reklame tussen de wedstrijden door? Tot nog toe regelmatig een match op zien breken voor commercieel belang. En die biertappen op de vloer moeten ook hun omzet halen, dus als er even niet gegooid wordt staan de fans allemaal in de rij om hun pitcher weer gevuld te krijgen :D

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...