Ga naar inhoud


problemen met Triax78 en quad-lnb


boarder

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een opstelling voor TV-vlaanderen met een triax 78cm en een maximum AMBQ-24 lnb , speciaal voor 80cm schotels.

Sedert een jaar heb ik regelmatig last van blokvorming en uitvallers.Omdat het signaal op de 4 uitgangen hetzelfde is, heb ik de lnb vervangen door een normale TVV -lnb. Resultaat: geen uitvallers meer.

Met behulp van een digitale signaalmeter meet ik het signaal op de HD-zenders en deze zijn met de AMBQ24 perfect-niettegenstaande de problemen.

 

Teneinde raad heb ik mijn lnb eens gedraait en nu kan ik astra 2 en astra 3 perfect ontvangen met deze lnb.

 

Ik ben van plan over te stappen op 4 aparte lnb's met een disecq switch, maar had toch graag gehoord of er nog mensen zijn met dezelfde problemen op dit soort LNB's?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mag ik uit je verhaal de conclusie trekken dat het Maximum AMBQ-24 monoblock met de kop van de Astra 23,5 in de klem zat en de kop van de Astra 19,2 er rechts naast hing? Nu heb je de kop van de 19,2 in de klem gezet en daar ontvang je nu de Astra 23,5 mee en met de vrijhangende kop van de Astra 23,5 ontvang je nu de Astra 28,2.

Gezien als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.

Op welke satelliet had je regelmatig last van blokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt aangeraden bij problemen de kop van 23.5 in de klem te monteren; aangezien ik problemen had met de HD-zenders op TVV heb ik de vroeger de installatie op die manier aangepast. Dit heeft een tijdje goed gewerkt maar sinds een paar weken voortdurend blokvorming op VTMHD en volgende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik geen antwoord op mijn vraag in bericht 2 heb gekregen, geef je zelf al aan in bericht 1 dat nu je de duo-lnb gebruikt voor de Astra 23,5 en 28,2 er geen problemen zijn. Bovendien ontvang je Planeta HD prima. Ik kan dan ook geen andere conclusie trekken dat de problemen met het blokken met het decoderen te maken hebben.

Laat Philips 8121 deskundigen hier hun mening over geven.

Probeer anders eens even een andere ontvanger. Misschien is er dan helemaal geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...