Ga naar inhoud


[Max Digital Xp 1000 Hd] diseqc werkt niet goed


Leslie

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort de Max Digital Xp 1000 HD ontvanger op de slaapkamer staan naast mijn Dreambox beneden.

Dus voor het eerst overgestapt sinds jaren op een alternatief.

Had ik het maar niet gedaan want hij schakelt niet goed in de ontvanger tussen de astra's 19,2 en 23,5. dat heb ik getest met meetapparatuur, dus weet zeker dat het daaraan ligt.

 

Dus ik terug naar de winkel en daar doet de schakeling het wel ???

 

Heb hem nu alleen op de 23,5 (poort A) staan maar wil ook wel eens 19,2 kijken.

Diseqc heeft A-B aansluiting kabel is +/- 40 meter lang. Ook al een andere diseqc geprobeerd. Heeft iemand een vergelijeknd probleem gehad en is er met een bepaald merk diseqc wel uitgekomen?

 

Of toch maar overstappen naar een droomdoos maar weer.

"De enige beperking in het leven ben jezelf."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou toch goed moeten werken. Moet A niet op 19,2 staan en B op 23,5. Anders maar eens bij de verkoper vragen. Zit toch nog garantie op??

Voor de duo lnb van candigitaal wel , maar Leslie heeft naar ik begrijp aparte lnb's en een switch .

Kan zijn dat toch net verkeerde switchen worden toegepast .

 

Onlangs bij iemand geweest waar de ontvanger niet meer naar de lnb (maximum duo) van 23.5º schakelde ( tot 2 weken daarvoor wel )

oude DSR 2211 eraan , gewoon beeld op de regionalen .

Ontvanger in satzaak geprobeerd , daar schakelde hij gewoon , maar daar hadden ze een multiswitch met 12 uitgangen .

Weer terug naar eigenaar , geen 23.5º . Misschien dat het een Duo-lnb van candigitaal wel goed had gewerkt . (was een ontvanger van Candigitaal)

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats de ontvanger eens beneden ipv de dreambox (Welk dreambox type?) en kijk dan als het wel goed werkt.

Controlleer van de xp1000 de diseqc instellingen. (Dat je geen toneburst modus gebruikt en wel 22Khz aan hebt staan)

 

De XP1000 is getest met verschillende lengtes en coax kabels en de diseqc signaal was goed.

Diseqc werkt zoals bevestigd in de winkel. Hoe meet je diseqc signaal zet je er een scoop op of heb je speciaal meter?

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor en schotelopstelling heb je?

Als je met twin/quad lnb's werkt kan het probleem zich voordoen met slecht geisoleerde disecq switchen.

Zet de dreambox maar op een zender op astra1 en test daarna de XP1000 eens of je astra1 wel ontvangt. Daarna een zender van de astra3 kiezen en kijken of je signaal hebt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Idd jammer.

 

Maar om zijn verhaal af te maken. Ik had precies hetzelfde.

Nu een "echte" DiseqC switch ertussen. Geen habbibabbi van € 9,95 maar een Triax van € 34,95.

Probleem meteen opgelost!

 

Denk dat de max minder spanning of stroom op de uitgang richting de DiseqC switch stuurt en dat daar schakel problemen mee/door onstaan.

Dus je zou zeggen: Slechte ontvanger...

 

Misschien, maar voor de rest enkel maar + punten aan dit zeer goedkope Enigma bakkie.

Zapt snel

Doet gewoon wat hij moet doen!

 

Heel tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...