Ga naar inhoud


Beeld en geluid valt 2 seconden weg


Geuze

Aanbevolen berichten

Ik heb al lang een probleem met het wegvallen van beeld en geluid.

Dit duurt ong. 2 seconden. Ik heb het gevoel dat dit tussen 5 en 8 uur het ergst is.

Ligt dit aan Can. Digitaal of aan de ontvanger?

Is er iemand die hierover iets zinnigs kan zeggen.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je het idee dat het verschilt per kanaal?

Heb je er last van sinds de cd wijzigingen? Dan zou het aan je uitrichting/afstelling van je schotel/lnb's kunnen liggen. Ik heb het idee dat de nu gebruikte modulatie 8PSK kritischer is dan de eerder gebruikte QPSK.

 

Als ik het mis heb, dan laat ik mij graag corrigeren door degene die er meer verstand van hebben.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het idee dat het verschilt per kanaal?

Heb je er last van sinds de cd wijzigingen? Dan zou het aan je uitrichting/afstelling van je schotel/lnb's kunnen liggen. Ik heb het idee dat de nu gebruikte modulatie 8PSK kritischer is dan de eerder gebruikte QPSK.

 

Als ik het mis heb, dan laat ik mij graag corrigeren door degene die er meer verstand van hebben.

 

Daar ligt het niet aan, ik heb meer het vermoeden dat het aan de Cccam 2.30 ligt. Ik hoor bij meerderen dat deze af en toe hapert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gebruik ik hier ook zonder enkele aanpassing in de config.

 

Maar ik heb hier geen enkel probleem. Alles loopt zoals het hoort op alle satellieten en/of kanalen. Zelfs zonder problemen gelijktijdig 4 opnames van CD kanalen zonder op zwart te gaan, (ik switch dan ook niet naar een 5e om het te riskeren.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees op de site vervang een condensator in de voeding maar dat geldt voor de Dream 7020.

Ik heb de Dream 7020 HD. Wat ik zo raar vindt is dat overdag ik geen last heb. Het is het programma omstreeks 18.00 uur tot 20.00 uur.

Wat ik nu schrijf is heel erg raar. Alleen bepaalde tijden. Maar wat het ook is het begint irritant te worden.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al lang een probleem met het wegvallen van beeld en geluid.

Dit duurt ong. 2 seconden. Ik heb het gevoel dat dit tussen 5 en 8 uur het ergst is.

Ligt dit aan Can. Digitaal of aan de ontvanger?

Is er iemand die hierover iets zinnigs kan zeggen.

 

Hans

 

Dag Hans

 

Je kan mss uitsluiten dat het aan CD of de ontvanger ligt....

 

Haal via de apps de laatste stabiele OscamServer versie binnen. Bij mij draait het (welliswaar TVVl) zo zonder aanpassingen te doen. Stop de softcam en draai vandaag eens met Oscam-server, weet je toch al iets mocht het vandaag zonder problemen gaan.....

 

Succes

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dvbs

 

Ik heb de softcam cccam er uit gegooid. Nu wil de oscam-server installeren. Ik ga naar applicaties, daarna druk ik op de groene knop dan krijg ik beschikbare plugins. Ik kies natuurlijk softcam 'oscam-stable 1.10-4.1'. Ik klik op downloaden de oscam. Dan ga ik naar instellingen dan softcam/ci. Ik kies dan oscam-stable. Softcam herstarten. Dan moet ie het doen.

Bij de Dream 800HDse werkt de oscam niet. Kun je uit mijn schrijven opmaken of er iets fout is gegaan of heb ik de verkeerde oscam gebruikt.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm ik bedoelde eigenlijk oscam-server-stable. (die doet het sowieso), die kan je dan opstarten als server (net onder softcam/ in PLi)

 

Vind je het?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

..iets te laat om vorig bericht te bewerken....

 

Hier (op een 7020Hd/OpenPli) werkt oscam-stable-cs(1.10-r0) zonder aanpassingen.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

dvbs

 

Ik heb in de softcam instellingen keuze uit ccam, oscam stable, oscam experomental en scam. De enige die werkt is de ccam. de rerst werkt niet of ik doe iets verkeerd, maar wat???

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geuze

 

Je moet hem (oscam-stable-cs(1.10-r0))wel eerst downloaden via de plugins zoals je gedaan hebt voor jouw versie van OScam.

 

of staat hij er bij jou niet tussen?

 

-mss eerst ook eens /var/keys leegmaken uiteraard voor de installatie van de plugin zodat er zeker niets verkeerds overblijft?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

dvbs

 

Ik stop er mee de enige softcam die bij mij werkt is de ccam, al het andere werkt niet. Ik weet het niet meer.

 

 

Groet Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, niet opgeven!!!!!!

 

-stap 1: maak uw map /var/keys leeg (vb filezilla, dcc,....)

 

stap 2: (als je de goeie nog niet hebt binnengehaald/zoniet verwijder hem nogmaals)

 

installeer deze

 

stap 3:

bevestigen en eventueel cardserver herstarten

 

dat moet werken op de box met de kaart in

 

succes

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...