Ga naar inhoud


Multytenne vervangen voor Twin of een andere schotel kiezen?


SubSense

Aanbevolen berichten

Ik twijfel, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik gebruik nu een Technisat Multytenne 45 4 LNB (solo).

Aangezien ik een VU+ Duo heb wil ik hier eigenlijk optimaal gebruik van gaan maken door een twin schotel te gaan plaatsen.

Toch lees ik hier van een aantal vooraanstaande sat4all gebruikers dat het niet verstandig is om nog te gaan voor een Multytenne.

De regen reserve is te weinig en een aantal (steeds meer) zenders zijn lastig te ontvangen.

Voor rond de 100 euro heb je al een tweedehands Multytenne 4 twin lnb

 

Maar....

Ik ben behoorlijk gecharmeerd van de Multytenne, Makkelijk uit te richten en een nette schotel voor aan de muur bij het terras.

En tot dusver heb ik geen tot weinig problemen met de Multytenne. Naar de zwakste zenders kijk ik nooit dus daar heb ik geen last van.

Het Canal Digitaal NL pakket is vooralsnog prima te ontvangen.

 

Dus....

Welke schotel is een mooie opvolger voor mijn situatie?

Ik zoek dus een makkelijk uit te richten systeem dat ook niet te groot is, is er überhaupt een vergelijkbaar systeem op de markt?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de postings van de afgelopen dagen op dit forum ("Schotelpark") even door neust, zul je een discussie tegenkomen over een triple-lnb (Astra1/2/3) met een 64cm schotel.

CanalDigitaal gaat deze combinatie aanbieden als opvolger van de Triplesat/Multytenne.

 

De triple-lnb heeft meteen al 4 uitgangen.

 

Ik denk dat deze nieuwe optie precies is wat je zoekt: makkelijk te monteren, 3 lnb's in 1, 4 aansluitingen en met een schotel van 64cm meer regenreserve.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Eduard07, ik heb de draad voorbij zien komen.

Maar als je het mij vraagt is het geen mooi alternatief voor de Multytenne, je mist de 13.0.

Maar als dit het dichtst in de buurt komt, So be it.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een mooi dingetje, maar om nou 8 kabels naar binnen te laten lopen...

Mijn gaatje is net groot genoeg voor twee kabels ;-)

Ik ben trouwens na lang wikken en wegen mijn keuze gemaakt.

het wordt toch de Multytenne Twin, er vanuit gaande dat deze dezelfde gevoeligheid heeft als de single.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een mooi dingetje, maar om nou 8 kabels naar binnen te laten lopen...

Mijn gaatje is net groot genoeg voor twee kabels ;-)

Ik ben trouwens na lang wikken en wegen mijn keuze gemaakt.

het wordt toch de Multytenne Twin, er vanuit gaande dat deze dezelfde gevoeligheid heeft als de single.

Wel met het probleem dat de regenreserve op de Astra 3 voor Nederlandse zenders door de DVBS2-techniek zeer krap is geworden.

De Visiobisat (G4) is altijd af te raden als je twin-lnb's erop zet. De schotel kan dit eigenlijk niet aan.

 

@Subsense, als je beslist de Hotbird er ook bij wilt hebben, kun je beter een grotere schotel nemen met een rail waar 4 (twin-)lnb's op kunnen.

Ook voor de Hotbird ben je wel wat reserve nodig als je de Astra 3 in het brandpunt afstelt en de Hotbird dus 9,5 graden daarbuiten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DeBeek

Volgens een bekende satellietshop die de Visiosat meteen met de juiste beugel verkoopt heet het Visiosat G4 Quadro. Volgens een andere satellietshop heet het G3D. Volgens de website van Visiosat zelf, heet het de G4B.

Daarom heb ik de verdere vermelding achter de G4 niet toegevoegd.

Zeg jij maar wat het juiste nummer is van een beugel voor de Astra 1, 2, 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Beste Eduard07

 

Hoezo kan een Visiosat Bisat geen 4 twin-lnb’s kan dragen. Alleen 4 quad-lnb’s wordt afgeraden vanwege het gewicht van de lnb’s en de 16 coaxkabels.

 

En beste SubSense, hoezo 8 coaxkabels naar binnen. De twee diseqc-switches komen toch bij de schotel te zitten? Er gaan dus maar 2 coaxkabels naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...