Ga naar inhoud


VPN ervaringen / anoniem internet.


mr|repel

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik woon in Duitsland en bij ons in het dorp gaan ze eindelijk glasvezel leggen. Een kennis van mij heeft laatst een schrijven gehad ( woont ook in Duitsland ) om een boete te betalen omdat hij een filmpje had gedownload. Nu heb ik nog een nederlandse 3G verbinding, maar in de toekomst dus een Duits IP. Om problemen tegen te gaan ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Wat ik vaak tegenkom is een VPN verbinding via een "anonieme" server.

 

Ik heb in huis meerdere apparaten die op internet zijn aangesloten en alles loopt nu via een linux bakje naar internet toe. Is het mogelijk om het internet te delen via een VPN PPTP of L2TP verbinding ?

 

Graag hoor ik ook als mensen aanraders hebben met betrekking tot VPN servers of misschien andere manieren weten om anoniem te kunnen downloaden / streams te ontvangen.

 

Gr

 

Mr|Repel

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een streaming client voor XBMC. Door diverse enthousiastelingen worden zo een beetje alle films en series online geplaatst. Resoluties van SD tot fullHD. Voordeel is dat je niet hoeft te wachten tot de download binnen is en dat je meteen kunt kijken. Ideaal als je even snel een filmpje wilt kijken.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er in Duitsland een instantie die boetes uitdeelt na het downloaden van 1 film???

 

Is die kennis van jou niet gewoon opgelicht?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 films om precies te zijn. Deze had hij met torrents gedownload en bij de begeleidende brief zag je welke films dit waren, de vordering aan de ISP en zijn gegevens. Bleek (helaas) allemaal te kloppen.

 

Ik had ook mijn bedenkingen maar na wat gegoogeld te hebben blijkt dit inderdaad vaker voor te komen. Uiteindelijk heeft hij geschikt voor 500 Euro. Eerste vordering was 1200 Euro. Blijkt dat complete advocaatbureau's hiervan leven in Duitsland om dit soort zaken op te pakken. Meestal word het dan in der minne geschikt. Dan hoeft de filmmaatschappij geen rechtzaak aan te spannen die je toch gaat verliezen omdat de documentatie en de feiten gewoon kloppen.

 

"Smoesjes" als een onbeveiligd draadloos netwerk, een virus/backdoor, open proxy etc is jou risico en daar trekken de rechters zich weinig / niets van aan.

 

Daarom wil ik het risico niet lopen. Een VPN heb je voor een paar euro per maand en ben je van alle problemen af.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn die bekende duitse abmahnungen

 

Jij hebt xxxx gedaan als je xxx,00 betaald zien wij van een

procedure af maar dan moet je wel tekenen dat jet hier niet

meer zal doen.

 

Dat tekenen betekend ook dat je aangeeft dat je het gedaan hebt

 

 

Er zijn al veel duitse rechts uitspraken dat niet betaald moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...