Ga naar inhoud


Vlaamse zenders kijken DVB-T


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

Wat heb ik nodig op vlaamse zenders DVB-T te zien in de Westelijke mijnstreek limburg.

Die hauppauge usb  Nova T-stick met binnen antenne ziet ze niet.Ook geen duits kanaal (heb ik wokken voor)

En nee ik betaal TV vlaanderen niet gaarne..... Ziggo geeft mij Een en Canvas al

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je al één en canvas kunt ontvangen , bedoel je dan de commerciele vlaamse zenders ?

Dan kom je  - betalend-  bij Telenet terecht . En je wil dus niet betalen ...

Maar zeker zal je met een buitenantenne moeten werken , dan kan het lukken : ik ontvang in de regio Genk perfect de NL- en Duitse kanalen met een buitenantenne , dus omgekeerd zou ook kunnen lukken .

Maar als je toch een schotel hebt zou een tweede kaart van TVV dan niet de makkelijkste en goedkoopste oplossing zijn ?  

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen enkele kaart van Canaal Digitaal. Ziggo heeft betere aanbod met themakanalen hier die rest van familie wil zien.

Daarom heb ik ook geen duitse  Premiere wat sommige in deze regio wel leuk vinden. Maar er zijn verdomd goede vlaamse commercieelen. Kijk ik als ik daar in ziekenhuis lig.

 

Is dat Telenet duur? Mijn Samsung TV is de in gebruik zijnde receiver. Heb nog een Kaon KSC 660 HD met CI. Ziggo doe ik met Humax 5200 aan kabel. Maar weer dure module voor kanaal digitaal........

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet DVB-T kost zowat 12 euro/maand , maar ik vrees dat je een belgisch adres zal moeten opgeven .

Vandaar mijn voorstel om met een tweede kaart van TVV te werken : kosten ca 2-3 euro/maand . Meestal wordt er dan geruild met een vlaming die een tweede kaart van CD wil gebruiken = win-win situatie .

Bovendien vrees ik dat de DVB-T kaart van Telenet niet zomaar zal werken in je Samsung , maar zal je ook een bijkomende decoder moeten plaatsen van Telenet : De prijs voor deze toolkit is € 129 en de installatie kost € 50. De decoder is niet interactief en bevat geen harde schijf. 

Niet meteen een interessante deal dacht ik zo .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

telenet ,prijs is heftig. je hebt gelijk.

CD kost 25 euries. minimaal TVV los doen ze niet voor die prijs. Win-Win voor wie.?

 

Die adressen nekken je altijd...... Of je moet schofterig betalen via zo'n maltees-brits tussenmanneke opereren dat je afzet.

Zeer rendabele business. Die vragen 1000 euries voor buitenlandse kaartjes. Ben je zo miljonair.

 

Vraag me af waarom ik niet in de spaanse abo's ga eigenlijk......... Goedkoop hostel aan de costa brava....

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

telenet ,prijs is heftig. je hebt gelijk.

CD kost 25 euries. minimaal TVV los doen ze niet voor die prijs. Win-Win voor wie.?

 

Die adressen nekken je altijd...... Of je moet schofterig betalen via zo'n maltees-brits tussenmanneke opereren dat je afzet.

Zeer rendabele business. Die vragen 1000 euries voor buitenlandse kaartjes. Ben je zo miljonair.

 

Vraag me af waarom ik niet in de spaanse abo's ga eigenlijk......... Goedkoop hostel aan de costa brava....

Wat ik eigenlijk bedoelde :

als je aan een tweede TVV-kaart geraakt aan 2 euro/maand dan ben je goedkoop gesteld . Meestal wordt er in zo'n geval geruild met een CD-kaart en dat kan jij dus niet . Maar misschien vind je hier wel een toffe Vlaming die het ook wil doen tegen vergoeding van de kosten , eventueel met een klein surplus , zonder te ruilen met een CD-kaart .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou dan de deal zijn. geef ik jou gelijk in. zonde dat ziggo ze niet aanbied als extra pakket. maar zou heftige concurrentie voor wat RTL -gedeuns worden. Nu hebben ze veels teveel misdaad themakanalen die teveel op elkaar lijken.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een vraagje het zojuist een scan gedaan ( via de mast Egem ) en ik krijg nog enkel : één , Canvas en Ketnet op 12 ( m.a.w. de FTA zenders ). De gecodeerde zenders ontvang ik niet meer.

Ontvangt er iemand nog de gecodeerde zenders ( van telenet ) of is dit enkel bij de zendermast van Egem zo ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron is een brief die we kregen van telenet

 

Is deze voor publicatie vatbaar ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dit bericht  :

Op 8 april verbetert Telenet het Teletenne-netwerk van DVB-T naar DVB-T2 technologie. Door de omschakeling is er een beter bereik binnenhuis en kunnen vanaf 1 mei meer zenders, zoals de gratis buitenlandse zenders Nederland 1, 2 en 3, ontvangen worden. Om de DVB-T2 technologie te kunnen ontvangen, is er een nieuwe Teletenne-decoder nodig. De oude decoder gaat na 8 april niet meer werken. De omschakeling op 8 april zorgt er ook voor dat er enkele dagen geen Teletenne kan bekeken worden. Dit hangt af van de zendmast in uw buurt.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

oe,en tegen mij zei telenet ze dat het afgeschaft was  :confused:  :crazy:

zal na 11 april eens scannen met mijn TNT tv die hd dvb-t aankan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist een scan gedaan met de DVB-T2 tuner van de Dr.HD F16 maar ik ontvang enkel : één,canvas en ketnet op 12 , dus gecodeerde zenders niets.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...