Ga naar inhoud


[Ervaring] DVB-S2 tuner van TV's


kless

Aanbevolen berichten

Omdat de nederlandse publieke en commerciele zenders binnenkort waarschijnlijk niet meer in SD te zien zijn op de astra 19.2°(astra 1) maar nog enkel HD op astra 23.5° (Astra 3) te bewonderen zullen zijn, leek het me goed om ervaringen over TV's met de DVD-S2 tuner te delen. Dit omdat veel mensen (oa mijn ouders) zullen overstappen en daarbij zijn een paar problemen zullen tegen komen.

Bij het zoeken naar informatie en reviews over TV met DVB-S2 tuners zie ik niet of nauwelijk het gebruik van deze tuner d.w.z. meestal worden ze niet getest op gemak en zapsnelheid en welke kaart en module gebruikt worden laat staan dat ze getest worden met de sataliet als bron voor tv en radio. Eigenlijk zie ik meestal kabel of digitenne.(misschien zoek ik verkeerd, maar ook linkjes naar dergelijke reviews leken me zeer welkom)

Waarom deze vergelijkingen: Om zo mogelijk een decoder uit te sparen / beter TV keuze temaken. Of juist een andere tv te nemen en een losse decoder te nemen.

Belangelijke dingen zijn:
Merk/type TV
Met welke modules en kaart je het lekkerste zapt.
Hoe makkelijk is het zender/transponders in stellen op de tv danwel te downloaden.
Hoe is de schotel controle; DiSEqC ondersteuning:1.0, 1.1, 1.2 (motor), USALS

Zo zijn er nog wel meer onderdelen waar ik nu even niet op kan komen.
Maar dat gaat nog bijgewerkt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je mag van mij die achtergrondkleur van de letters op wit zetten, ik word hier tureluurs van...

Euh,,, ik zal wel scheel zijn maar ik zie de optie bericht bewerken niet ....

 

Wel bij dit bericht , maar niet bij mijn eerste .

aangepast door ceesv
Opmaak in eerste bericht verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit algemeen is, of dat ik niet gevonden heb hoe het moet... maar ik heb bij iemand een Samsung tv met ingebouwde DVB S2 (en T2) tuner geinstalleerd en de schotel opgehangen en uitgericht... alles prima, maar wat het probleem is, is dat je blijkbaar de VOLGORDE van de gevonden zenders niet kan sorteren.

Ik wilde dus gewoon Das Erste op nr 1, dan ZDF op 2 etc... maar de tv leest de zenders in en nummert ze op volgorde van ontvangst. Je kan uiteraard wel favorietenlijsten maken, waarin je de 50 meest bekeken zenders kan neerzetten... maar ook daarin worden de oorspronkelijke nummers behouden... dus als Das Erste op nummer 1127 ingelezen wordt, ZDF op 643 en 3Sat heeft nummer 12, dan behoudt je ook in de favorietenlijst de numerieke volgorde ook al heb je als eerste "Das Erste" in die favoritenlijst neergezet... ik dacht als ultieme poging dat dat dan wel zou lukken, maar nee dus.  In de handleiding is ook niets te vinden over het sorteren... Ik dacht dat dat gewoon iets vanzelfsprekends was, maar blijkbaar niet dus.

 

Ik heb het hier over de Samsung UE32D6505VS   Prachtig beeld, slecht geluid (erg blikkerig), aantrekkelijk geprijsd, maar slecht in het bedienen dus ivm het sorteren van de zenders!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit algemeen is, Samsung UE32D6505VS   Prachtig beeld, slecht geluid (erg blikkerig), aantrekkelijk geprijsd, maar slecht in het bedienen dus ivm het sorteren van de zenders!

 

Wat mij betreft is alles welkom mbt  tv met sat tuner!

 

Voor de zender/kanaal volgorde had ik begrepen dat je een lijst op een computer bewerkt en dan via een USB-stickje upload in de tv.

 

Omdat het een zweeds toestel betreft? En bij voorkeur de duitse zender op "1,2,3" wil hebben vermoed ik dat een duits programmatje het meest wenselijk is. 

 

Of onderstaande link ook voor boven genoemd toestel werkt weet ik niet, maar ik vermoed dat je zelf eventueel een Zweeds alternatief kan vinden?

 

http://www.chip.de/downloads/Samsung-Channel-List-PC-Editor_58513308.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het bezit van een Panasonic Viera WT50 model. Deze heeft een blind-scan mogelijkheid en werkt erg fijn met DVB-S2 (ondersteunt ook C/T)

Ondersteunt geen motor (max 4 LNB's) maar voor 'gewoon' gebruik is dat voldoende.

 

Heb er nog een losse sat-ontvanger bijstaan voor de hobby :)

 

Zenders worden opgeslagen in gevonden volgorde, maar (bij landkeuze NL in ieder geval) staat BVN vooraan, gekozen om zonder encrypted channels te zoeken. 

 

4 favo-lijsten die eenvoudig zijn in te stellen, ook met onofficiele software via de PC mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft is alles welkom mbt  tv met sat tuner!

 

Voor de zender/kanaal volgorde had ik begrepen dat je een lijst op een computer bewerkt en dan via een USB-stickje upload in de tv.

 

Omdat het een zweeds toestel betreft? En bij voorkeur de duitse zender op "1,2,3" wil hebben vermoed ik dat een duits programmatje het meest wenselijk is. 

 

Of onderstaande link ook voor boven genoemd toestel werkt weet ik niet, maar ik vermoed dat je zelf eventueel een Zweeds alternatief kan vinden?

 

http://www.chip.de/downloads/Samsung-Channel-List-PC-Editor_58513308.html

Dank je, ik ga dit proberen als ik er weer ben.

ik heb het programmatje gedownload!

 

Het is een tv (inderdaad scandinavisch model) die iemand in zijn vakantiehuisje geplaatst heeft. In de SAT zenderlijst komen inderdaad alleen de FTA zenders van de Astra 19.2 te staan, omdat de gewone Zweedse zenders via de DVB-T2 module icm een gewone yagi antenne gratis bekeken worden. Dat drukt de kosten in een vakantiehuisje ;)

Je hebt wel 2 aparte zenderlijsten, eentje voor sat en eentje voor terrestrische tv.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...