Ga naar inhoud


Verschil in TuneIn radio en vTuner


Aanbevolen berichten

Wifi is gewoon te gevoelig. Bij gewoon surfen valt het niet op. Het komt pas echt aan de orde als er gestreamd word. En dan is zelfs voor een N-router een obstakel een sta in de weg. Bij smarttv's ligt dan ook de nadruk op ethernet of homeplug. Mits er niet teveel andere apparaten mee genieten.

 

Gemiddeld fanatiek huishouden:

3 PC's

1 smartphone

1 tablet

1 smart tv

1 settopbox kabelaar

2 game consoles

1 internetradio

 

Als ze dat allemaal aanzetten heb je al gauw 7 apparaten die magere 12-18 mbs down moeten delen.

 

Hier al een probleem als 1 xbox en 1 pc zwaar gamen met 12 mbs. De hardware/firmware van zo'n radiootje maakt ook veel uit.

En de zender die jou moet bedienen. 538 is een niet zo zwaar beluisterde stream tegen buitenlandse waar de bevolking veel groter is.

Voor het zoeken van exotisch materiaal is zo'n squeezebox ideaal. Minpunt blijft dat hij connect via slechts 2 servers van Logitech. ene in de US de andere in Europe. Hebben die een probleem heb je dagen niks. maar niet getreurd je kan backen via ander apparaat (PC, smartphone, smartv)

Alleen wat onhandiger

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Moderator

Ik heb een simpele envivo p1119 die ik bij een supermarkt gekocht heb. Daar listenlive firmware ingezet en ik kan bijna alles streamen of beluisteren. Zelfs films die op de dreambox staan kan ik bekijken.

 

gewone radio, shoutcast,icecast, Upnp,nfs,samba,rad.io, internet tv , internet radio  , vodcast, podcast en nogveel meer..

En dat voor een paar euro's :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...